«همسرگزینی، چرا و چگونه» عنوان کتابی است که به گفته نویسنده آن، موارد مهم درباره انتخاب همسر را با ادبیاتی که مناسب جوانان دیپلم به بالاست، شرح می‌دهد.

علی احمدپناهی، نویسنده «همسرگزینی، چرا و چگونه» درباره این کتاب عنوان کرد: این اثر ویژه جوانانی است که قصد ازدواج دارند و ادبیات نگارش آن به نحوی است که جوانان تحصیل‌کرده بهتر قادر به درک آنند؛ به همین دلیل گمان می‌کنم با وجود روانی نثر کتاب، افراد دیپلم به بالا بهتر می‌توانند آن را درک کنند. وی درباره چگونگی و اولویت پرداختن به معیارهای ازدواج در کتابش گفت: آثار معنوی، اقتصادی و از همه مهم‌تر روانشناختی ازدواج از جمله امید، نشاط و آرامش، نخستین مواردی‌اند که آن‌ها را شرح دادم. بخش هایی از گفتگوی این نویسنده با ایبنا را در ادامه می خوانید:

 

- طبق آنچه در کتاب به آن اشاره کرده‌ام، سن خاصی را نمی‌توان برای ازدواج مشخص کرد، زیرا این موضوع به میزان رشد عاطفی، اقتصادی و اجتماعی افراد بستگی دارد. شرایط و نیازهای افراد با یکدیگر متفاوتند و شاید جوانی در هجده سالگی به ازدواج نیاز پیدا کند و شرایط اقتصادی مناسبی هم داشته باشد؛ بنابراین، مانعی برای ازدواج او نیست.

 

- به اعتقاد من، دختران از 15 سال به بالا و پسران از 20 سال به بالا در صورت واجد شرایط بودن، آمادگی ازدواج را دارند.

 

- ویژگی‌های همسر در دو بخش ضروری و غیرضروری دسته‌بندی می شود؛ خصوصیاتی مانند دینداری، اخلاق نیک، سلامتی جسم و روح و اصالت خانوادگی برای هر یک از طرفین ضروری‌اند و اگر وجود نداشته باشند، پایه‌های زندگی متزلزل خواهند شد. هم‌شانی تحصیلی، فرهنگی و مالی و همچنین زیبایی، از جمله معیارهای درجه دومند.

 

- شش راهکار تحقیق را برای سنجیدن این ویژگی‌ها پیشنهاد داده‌ام؛ تست، مشاوره پرسیدن از معتمدان و خانواده، از جمله این راهکارهایند. مهریه، کیفیت برگزاری خواستگاری و جشن نامزدی، آسیب‌های دوران نامزدی که به خاطر ندانم‌کاری طرفین و خانواده‌ها بر سر مسایل بی‌اهمیت به وجود می‌آیند نیز از دیگر مواردی است که به آن‌ها پرداخته‌ام.

 

- موضوعات این کتاب تا مسایل شب زفاف را شامل می‌شود. در این بخش موضوعاتی مانند مسایل بهداشتی و بایسته‌های جنسی شب زفاف را که برخی از جوانان از آن‌ها بی‌اطلاعند، به نحوی شرح داده‌ام.

 

 

 

کتاب «همسرگزینی، چرا و چگونه» در 336 صفحه و با بهای 45000 ریال چند روزی است از سوی انتشارات موسسه امام خمینی(ره) منتشر شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثاق IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    55 0
    چرا دیپلم به بالا بخوانند؟!!! لطفا منتشر شود!
    • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
      17 1
      من دوستم مدرک کارشناسی داره می گیره بدون حضور در دانشگاه فقط و فقط پارتی و این دلیل فهم بیشتره و باید بهش بگم این کتاب رو بخونه
  • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    104 2
    باید مینوشتید جوانان که شغل مناسب و پول مناسب دارند بخوانند نه دیپلم به بالا
  • مانی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    21 9
    عجب سیاستی. این روزه ها به برکت دانشگاه های x , y ,z و ... دیگه کسی هم هست که دیپلم به پایین باشه؟ حتما می خواسته یه جوری گردین گیرمون کنه که حالا که خیلی تحصیلاتمون بالاست از دیپلما که شاید جمعا تو کشور ده هزارتا هم نیستن . ما که نماینده تحصیل کرده های این مملکتیم باید این کتاب و بخونیم و ثابت کنیم که آره ما زیر کتمون رفته که تحصیل کرده ایم و این کتاب بخریم ولی آگه کسی تحصیل کردست و سواد کامپوتر و ... رو داره خودش میره تحقیق میکنه احتیاجی به این کتابا نداره . مرسی از خبر آنلاین
  • محمود IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    45 3
    من از آقای احمدپناهی سوالی دارم واقعا افرادی که دیپلم ندارند نمی توانند بفهمند که در این کتاب چی نوشته شده است واقعا جای تاسف دارد (بهتر بود مثل کتاب اول دبستان می نوشتند که همه بفهمند) چون ازدواج برای همه جوانان هست چه کسی که تحصیلات بالای دارد و چه کسی که تحصیلات کم دارد.
  • مازیار IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
    20 1
    فقط جو داده برای فروش بیشتر کتابش
  • بدون نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
    5 1
    طبقه بندی کتابها رو بر اساس گروه سنی دیده بودیم ولی بر اساس گروه تحصیلی خیر ، این هم از شاهکارها و ابداعات جدیده
  • محمد IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
    6 0
    اقا من دیپلم ندارم تورو خدا بذار منم بخونم!!!!!!!!
  • صادق IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    1 0
    حالا که ما فوق لیسانس هم داریم چه دردی از ما دوا میکنه ! خیالتون راحت اگه حداقل 100 میلیون پول داری و یک کار خوب برو جلو وگرنه قید ازدواج رو بزنید
  • علی IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
    0 0
    عالی بود
  • امامی فراهانی IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    0 0
    این کتاب را خواننده ام/بسیار علمی و کاربردی و روان است/توصیه می کنم دختران و پسرانی که در آستانه ازدواج هستند آنرا مطالعه کنند/ضرر نمی کنند.