رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران: « باواردات کالای غیر کیفی، جدی تر برخورد می شود. »

رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران از اصلاح نظام تعرفه‌اي به عنوان موتور محرك توليد ملي نام برد و درعين حال گفت : در سال جاري كه از سوي رهبر معظم انقلاب سال "توليد ملي ، كار و سرمايه ايراني " نام نهاده شده با واردات كالاي غير كيفي جدي تر برخورد مي شود.
حميد صافدل با بيان اينكه در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، مديريت واردات براي حمايت بيشتر از توليدات بنگاه‌هاي اقتصادي و توليدي داخلي اهميت بيشتري پيدا مي كند، افزود: بدون ترديد دولت برنامه‌هاي خود را در سال جاري بر پايه حمايت از توليدكنندگان داخلي به شكل جدي‌تر از قبل قرار خواهد داد. اما بنگاه‌هاي صنعتي و توليدي كشور هم بايد با تن‌دادن به فضاي رقابتي در داخل، خود را براي رقابت‌هاي بزرگ‌تر در خارج از كشور آماده كنند.
وي اصلاح نظام تعرفه‌اي را راهكاري مناسب و كارا در راستاي بسترسازي براي خودنمايي بنگاه‌هاي داخلي برشمرد و گفت: اگر تعرفه‌ها را بدون كار كارشناسي تنظيم كنيم و فقط بخواهيم اعداد تعرفه‌ها را بالا ببريم، نه تنها نتيجه مثبتي نخواهيم ديد بلكه خطر قاچاق نيز ممكن است كشور را تهديد كند.
وي گفت: در كنار بحث مديريت تعرفه بايد موضوع مديريت واردات نيز مد نظر باشد تا در جريان اين تغيير سياست‌ها، خطاها به حداقل برسد و نتايج مثبتي براي تجارت كشور حاصل شود.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: نگاه صادراتي به توليد، هم به نفع توليد داخل است و هم حمايت از كار و سرمايه ايراني محسوب مي شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =