کیهان نوشت:

رادیو فردا به مدعیان چشم و گوش بسته زنده بودن جنبش سبز توصیه کرد مسئله را ناموسی نکنند و شکست آن را بپذیرند.
اکبر گنجی در وب سایت این رسانه آمریکایی تاکید می کند «دلبستگی به جنبش سبز نباید رابطه با آن را به مقوله ای ناموسی تبدیل کند و واکنش خصمانه به هر نوع نقد را به دنبال آورد.» وی در عین حال تاکید می کند که «اعتراض های پس از انتخابات سال 88، جنبش اجتماعی نبود بلکه یک حرکت بود.»
گنجی با تاکید بر اینکه جنبش سبز شکست خورده، نوشت: تغییر شعار رأی من کجاست به شعارهای ساختارشکن به خصوص شعار سرنگونی جمهوری اسلامی موجب کاهش شدید معترضان شد. اکثریت معترضان برای سرنگونی رژیم نیامده بودند یا حاضر به پرداخت هزینه های سنگین آن نبودند یا آن را ناممکن می دانستند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی دارای پایگاه اجتماعی برای سرکوب است، مدعی شد: جمهوری اسلامی هم سرکوب عمودی دارد و هم سرکوب افقی. در عین حال نبود جنبش یا شکست جنبش سبز را نمی توان فقط با متغیر سرکوب تبیین کرد. شعارهای ساختارشکن موجب کاهش [ریزش] معترضان شد.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    24 4
    کاملا موافقم. جنبش اجتماعی در حال شکل گیری است.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    17 3
    نه آقا جان. جنبش اجتماعی در کار نیست. ما عادت کردیم همه چیز را قبول کنیم. زیادی از حد قانع شده ایم
  • بیا تا با هم باشیم-2 بار IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    18 2
    دیگه کم کم وقتشه کیهان بعضی از سر مقاله هاشو بده برادر اکبر بنویسه
  • موسوی IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    2 25
    این شخص ... در حالی مدعی جنبش یا همان حرکت اجتماعی در ایران است که منکر وجود مقدس امام زمان (عج )بوده و به فتوای اکثریت فقها هر کس که چنین شاخصه شومی داشته باشد مرتد و از دین خارج می باشد. چه ادعای مضحکی که شخصی مرتد مدعی اصلاحات در ایران اسلامی باشد!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    1 2
    خدائيش بسيار شجاعانه و منطقي و درست تحليل كرده . من خودم اصلاح طلب و معترض به روند موجود بويژه در جريان انتخابات سال 88 بودم . اما وقتي نوبت به شعارهاي ساختار شكن بويژه شعار مرگ و ... رسيد راهم رو از دوستان خواهان براندازي جدا كردم. الان هم معتقدم فقط در چارچوب نظام مي شود كار اطلاح طلبانه انجام داد. والا فرق ما با سازمان مجاهدين خلق چيه؟