پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:

دستیار ارشد رئیس جمهور گفت: مجلس و دولت باید با همکاری و همدلی برای حمایت از تولید ملی تلاش کرده و با همکاری صمیمانه و عملی توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

مجتبی ثمره هاشمی در گفت وگویی اظهار داشت: مشی و برنامه دولت برای سال جاری دقیقا همان نکاتی است که مقام معظم رهبری در خصوص لزوم همدلی، همفکری، همکاری صمیمانه و تلاش جدی با سایر مسئولان برای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی مطرح کردند.

وی افزود: عزم دولت در این مسیر شکل پیدا کرده است و برای این که این اتفاق بیافتد، بخش مهمی از وظایف مربوط به دولت می شود که زمینه را فراهم کند، تسهیلات لازم را در اختیار دستگاههای اجرایی قرار بدهد و از طرق مختلف برنامه ها را پشتیبانی کند. اما بخش دیگری از وظایف هم به مجلس بر می گردد.

* همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مجلس و دولت باید با همکاری صمیمانه برای حمایت از تولید ملی گام‌های عملی بردارند. مجلس اگر در لایحه بودجه ای که از سوی دولت ارائه می شود به پیشنهادات دولت برای روان شدن ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان توجه کند؛ زمینه های حمایت از تولید داخلی فراهم می شود که با این امر در واقع پشتیبانی بزرگی از سوی مجلس در جهت حمایت از تولید ملی متوجه دولت خواهد شد.

*بنابراین بخش مهم کار مربوط به قانونگذاری، بازکردن گره ها، ایجاد تسهیلات و رفع موانع قانونی در بخش تولید است.

* البته در مجموعه دولت برنامه ها برای حمایت از تولید ملی آغاز شده و رئیس جمهور هم اعلام کردند؛ اختیارات وزراء به ستادهای مربوطه در استانها واگذار شده و اصل بر این است که هیچ مانعی در کار ایجاد نشود.

* امیدوار هستیم با این دیدگاه در سال‌جاری، شاهد جهش چشمگیر در تولید ملی کشور باشیم و همانطور که مقام معظم رهبری هم تاکید فرمودند؛ ما در پایان سال شاهد باشیم که سال 91 ، یک سال برجسته در تولید ملی و فرهنگ سازی عمومی در جهت استفاده از تولید ایرانی به عنوان یک افتخار باشد.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام NL ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    0 0
    شاید!!