سایت روزنامه ایران نوشت:

سعید سهیلی با تاکید بر نگرفتن خسارت از حوزه هنری و شهرداری گفت: «هیچ اتفاق جدیدی از سوی این دو نهاد، رخ نداده و هیچ خسارتی به ما پرداخت نشده است.»

به گفته وی حواشی به وجود آمده هیچ ربطی به فیلم یا سینما ندارد و بیشتر برآمده از درگیری‌های سیاسی-سلیقه‌ای است؛ درگیری هایی که به جای آنکه در محمل خود بیان شوند، بی‌دلیل فیلم ما را مورد اختلاف قرار داده‌اند و خسارات مادی و معنوی بیشماری را به «گشت ارشاد» وارد نموده‌اند.


این کارگردان سینما همچنین افزود: «به هر حال وقتی در جامعه‌ای اختلافات سیاسی وجود داشته باشد این اختلاف به اصناف مختلف هم کشیده می‌شود. در این اختلافات عده‌ای طرفدار «عمر» هستند و عده‌ای طرفدار «زید» و این دو به مقابله با هم می‌پردازند. در بحث اکران نوروزی هم عده‌ای چه بیرون از سینما و چه داخل سینما با وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی مشکل دارند و چون جرات مقابله مستقیم با وزیر ارشاد یا سازمان سینمایی را ندارند، تسویه حساب‌های شخصی خود را سر فیلم من انجام دادند. یعنی جرات رویارویی مستقیم با وزیر ارشاد یا رییس سازمان سینمایی را ندارند اما از طریق اعمال فشار برای توقیف فیلم‌ها سعی می‌کنند بگویند ما هم هستیم.»


سهیلی با یادآوری اینکه «گشت ارشاد» را برای تمام مسئولان فرهنگی نمایش داده است، عنوان کرد: « «گشت ارشاد» را برای تعداد زیادی از مسئولین و از جمله نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس نشان دادم. در میان همین نماینده‌ها هم بودند عده‌ای که فیلم را دوست داشتند و هم عده‌ای که انتقاداتی به آن داشتند پس آیا آن نمایندگانی که مخالف فیلم بودند باید طرف مقابل خود را زیر سوال ببرند. مطمئنا نه! در جامعه هم همین طور است یعنی برخی با فیلم موافقند و برخی نه؛ این مساله، طبیعی است! «گشت ارشاد» مشکلی ندارد و تقریبا اکثر آن‌ها که فیلم را دیده‌اند از آن خوششان آمده یعنی در مجموع نکات مثبت فیلم از نکات منفی آن بیشتر بوده است. حتی در میان طیف سینماگران هم اغلب فیلم را دوست داشته‌اند پس رفتارهای افراطی هیچ ربطی به محتوای فیلم ندارد.»


کارگردان »چهارچنگولی» ادامه داد: «ممیزی‌های زیادی داشتیم و آن‌ها را انجام دادیم، هم قبل از جشنواره و هم بعد از جشنواره سعی کردیم با نظر مسئولان اداره نظارت به اصلاح فیلم خود بپردازیم و در تمام این پروسه هم تعامل خوبی با مسئولین داشتیم. ببینید من آدم به شدت قانونمندی هستم و برای کوچک‌ترین مشکلی که برای آثارم پیش آمده، قانون را ملاک قرار داده‌ام و مشکلی که دارم هم این است که آدمهای خارج از قانون قصد دارند با روشهای غیرقانونی نظرات خود را به سینما تحمیل کنند.»


وی در پایان خاطرنشان کرد: «اگر وزیر ارشاد بگوید تمام نسخه‌های «گشت ارشاد» را آتش بزن حتما این کار را می‌کنم! چون باید یاد بگیریم که به قانون احترام بگذاریم. ما در کشوری قانونمند زندگی می‌کنیم و هیچ کدام از افراد مملکت نمی‌بایست بدون درنظر گرفتن قانون کاری انجام دهند.»

 

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    49 2
    . علي القاعده حق مولفان فيلم گشت ارشاد و فيلم خصوصي جهت شكايت از ورات فرهنگ و اشاد اسلامي به دليل توقيف فيلميكه خودش همه مجوزهاي توليد و اكران را داده براي دست اندركاران محفوظ است و بايد خسارت هاي معنوي و مادي محاسبه و پرداخت شود . .
    • مریم IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
      0 0
      باید از شهرداری و حوزه هنری شکایت کنند چرا که ارشاد تمام قد مقابل جوسازی ها علیه این دو فیلمایستاد و به اکران این دو فیلم ادامه داد
  • بدون نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    26 2
    نه بابا! چرا آتش بزنی؟ از حق خودت دفاع کن. در ضمن ما منتظریم روی شبکه پخش خانگی قرار بگیره چون در سینما این فیلم را ندیده ایم.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    24 2
    اين چه وضعيه كه خودشون مجوز ميدن بعد كه فيد بك ميگرين ميبين نظر مخالفان رو يه فيلم جلب ميكنه دستور توقفش رو ميدن ؟ ضرر و زيانهاي مالي چي ميشه ؟ در ضمن معني دموكراسي رو هم فهميديم!!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    30 2
    اگر وزیر ارشاد بگوید تمام نسخه‌های «گشت ارشاد» را آتش بزن حتما این کار را می‌کنم! چون باید یاد بگیریم که به قانون احترام بگذاریم)) اين حرف و عمل جناب كارگردان نه تنها معنايش احترام به قانون نيست بلكه تسليم شدن به قانون شكني و قانون گريزي است .
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    0 3
    نمی دانم آقای سهیلی به چه دلیل این سوژه را انتخاب کردند و هدف ایشان چه بوده ایشان ابتدا به سوالات مطرح شده پاسخ دهند و پس از آن خود را مبرا کنند این فیلم تخریب ارزش های فرهنگی را در درون خود داشت