ضرورت تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی و روانی دانش‌آموزان استان کردستان 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی و روانی دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش بسیار ضروری بوده و مبنای آغاز کار مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهادر اسدی در نخستین جلسه شورای سیاستگزاری نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد)، ضمن تشریح اهمیت نماد و تاکید بر تقسیم کار میان ادارات برای انجام ماموریت‌ها و اهداف مختلف، تصریح کرد: در راستای تلاش سازمان یافته علمی و فراقوه‌ای به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در سال ۹۴ تصویب شد که طبق این سند، آموزش و پرورش به همراه ۱۴ نهاد دیگر مکلف به اجرای نظام مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

اسدی بر ضرورت اطلاع‌رسانی از خط ملی نماد با تلفن گویای ۱۵۷۰ تاکید نمود و خاطرنشان کرد: سایر ادارات و نهادها باید در فراهم کردن بسترها و ساختارهای اجرای آموزش‌های نماد و فرایندهای اطلاع‌رسانی و مداخله و ارجاع دانش‌آموزان به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی به آموزش و پرورش پیشنهاد داد یک روز در هفته به آموزش مهارت‌های اساسی زندگی فردی و اجتماعی در مدارس اختصاص یابد. 

در ادامه این جلسه که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و ادارات عضو ائتلاف نماد برگزار گردید، دستگاه‌های مرتبط گزارشی از اقدامات خود در زمینه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان ارائه نمودند. 

شایان ذکر است جلسات شورای سیاستگزاری نماد به صورت فصلی با حضور اعضایی که در سند ائتلاف نماد مشخص شده‌اند ، برگزار می‌گردد.

46

کد خبر 2071629

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار