مشکلات کامیونداران و رانندگان حمل و نقل در خوزستان در حال پیگیری است

ایسنا نوشت: نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کامیون‌داران مطالبات و دغدغه‌های به‌حقی دارند و خواستار رسیدگی به این مطالبات شده‌اند، گفت: مشکلات رانندگان کامیون‌ها در استان در حال پیگیری است.

مجتبی یوسفی اظهار کرد: یکی از اقشاری که همیشه و در شرایط مختلف کشور چه در ایام جنگ یا در روزهایی که برخی‌ها می‌خواستند خلل در حمل و نقل کشور ایجاد کنند، کمک کردند تا در حوزه نقل و انتقال بار و مسافر خللی ایجاد نشود، رانندگان حوزه حمل و نقل بوده‌اند اما با توجه به افزایش هزینه‌ها در حوزه تعمیرات و قطعات کامیون‌ها و گرانی کامیون‌ها، بحث‌های مرتبط با سوخت و بیمه دغدغه‌های به‌حقی داشتند و خواهان رسیدگی به مطالبات‌شان شدند.

وی افزود: در مجلس یازدهم و دوازدهم، رسیدگی به گله‌های به‌حق این قشر در زمینه اصلاح قوانین بیمه و کمک به توسعه بیمه پایه و بیمه تکمیلی و همچنین در لایحه مدیریت سوخت و حمل و نقل در کمیسیون مربوطه در حال رسیدگی است و باید این موارد در صحن علنی بررسی و تصویب شود.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از گله‌های به‌حق رانندگان، در خصوص اصلاح جدول محاسبه اختصاص سوخت یا همان تن کیلومتر بود. با توجه به فرسودگی ناوگان و میزان سوخت مصرفی کامیون در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت، بسیاری از رانندگان و کامیون‌داران گله داشتند و این موضوع در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است که مقرر شد وزارت‌های صمت و راه و شهرسازی در سریعترین زمان ممکن این جدول را به عدالت و بر اساس واقعیت زمان تردد و... اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت نیز اجرا نشده است، ادامه داد: اختصاص سوخت به کسانی که در حوزه حمل و نقل بار و مسافر فعالیت می‌کنند، باید بر اساس واقعیت و کارکردشان باشد که شرکت پخش فراورده‌های نفتی مکلف شده است، سهمیه را به صورت کامل اختصاص دهد.

یوسفی بیان کرد: همچنین سامانه یا دفتری در استان‌ها با هماهنگی کامیون‌داران و رانندگان ایجاد شود تا اگر در زمینه اختصاص سوخت حقی از راننده‌ای تضعیف شد، جبران شود.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تناسب افزایش نرخ کرایه با تورم و میزان هزینه تعمیرات کامیون‌ها گفت: در بحث نرخ کرایه نیز مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری کانون رانندگان حمل و نقل کشور و کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیون‌داران کشور، نرخ واقعی و دستمزد رانندگان و مالکین خودروهای حمل و نقل را بر اساس تورم و... تعیین کند.

وی افزود: گله رانندگان در بحث خدمات نامطلوب بیمه تکمیلی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و بیمه پایه هم توسعه پیدا می‌کند و سهم راننده بر اساس نوع درآمد خواهد بود. همچنین درخواست رانندگان برای اعمال سخت و زیان‌آور بودن شغل آن‌ها باید توسط بیمه‌ها بررسی شود.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری نوسازی این خودروها با خودروهای جدید دارای قابلیت مصرف سوخت‌های تجدیدپذیر و تامین بخشی از این هزینه‌ها به صورت یارانه‌ای با وام با بهره پایین گفت: این اقدامات در راستای توجه به معیشت رانندگان شریف پیگیری شده است.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین سامانه حوزه بار باید برخط شود و بر اساس عدالت بار را بین رانندگان کل کشور توزیع کند تا شفافیت هم وجود داشته باشد.

یوسفی ادامه داد: یکی از گلایه‌های رانندگان در مورد سامانه "پاک" در خصوص توزیع بار بین رانندگان و عدم پرداخت یا تاخیر در پرداخت هزینه رانندگان توسط صاحب کالا است. باید اتصالی بین صاحب کالا، راننده و شرکت حمل و نقل برقرار شود و به گونه‌ای اصلاح شود که برخط باشد و بار به عدالت بین رانندگان توزیع شود و هم صاحب کالا پول را در این سامانه واریز کند تا بلافاصله بعد از رسیدن بار به مقصد و در کمتر از ۴۸ ساعت این پول از حساب صاحب کالا به حساب راننده واریز شود.

46

کد خبر 2072071

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار