معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا امروز صبح با حضور در کافه خبر به سوالات کاربران خبرآنلاین پاسخ داد.

محمدرضا عطارزاده در پاسخ به سوال یکی از کاربران خبرآنلاین در خصوص اینکه چرا شرکتهای آب وفاضلاب سهم خود از درآمد حاصل از آب بها برابر قانون (70درصد) را از دولت دریافت نمی کنند،به کاهش مصرف مردم پس از اجرای هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود:همین کاهش مصرف که غیرقابل پیش بینی در بخش آب بود باعث اختلاف درآمدی میان دولت و وزارت نیرو شد.
به گفته او، دولت به بخشی از درآمدهای بخش آب برای پرداخت یارانه نقدی طبق قانون حساب کرده بود که با ایجاد صرفه جویی غیرقابل پیش بینی این درآمد تا اندازه پیش بینی شده محقق نشد و همین امر باعث شد تا انتقال سهم وزارت نیرو از درآمد بخش آب کاهش یابد.
عطارزاده در عین حال تاکید کرد:البته این مشکل در حال حاضر با همکاری دولت و وزارت اقتصاد مرتفع شده و قراراست سهم وزارت نیرو پرداخت شود.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا متذکرشد: این مشکل در پرداخت ها باعث شد که همگان فکر کنند که شرکت آبفا این پول را به زیرمجموعه های خود پرداخت نمی کند در حالیکه یک مشکل غیرقابل پیش بینی بود که خوشبختانه حل شده است.
متن کامل گفت وگو با محمدرضا عطارزاده از نحوه تصمیم گیری در خصوص افزایش قیمت آب شروع شد و با طرح سوال امکان دزدی آب با افزایش قیمت ها به پایان رسید.مشروح این گفت وگو به زودی منتشرخواهدشد.

 

/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =