نشست مجموعه تلویزیونی «حیرانی» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و امید بنکدار در خبرآنلاین برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، این نشست روز چهارشنبه با حضور امید بنکدار و کیوان علیمحمدی کارگردان‌ها، مرتضی پورصمدی تصویربردار، فریبا جدیکار، مهرداد صدیقیان، محمد مین‌باشی و احمد ساعتچیان بازیگران، سیاوش پورخلیلی تدوینگر و سحر عصر آزاد منتقد برگزار شد.
 
علیمحمدی با اشاره به پریشانی مخاطب در حین تماشای مجموعه «حیرانی»، گفت: «حیرانی و پریشانی در این سریال یک استراتژی است که مخاطب را به نقطه نهایی می‌رساند.»

وی ادامه داد: «در 10 قسمت ابتدایی ما با شخصیتی رو به رو هستیم که وارد ایران می‌شود و در نقطه سرگردانی قرار می‌گیرد. او می‌توانست با بیان و لحن و حرف زدن مخاطب را به این حیرانی نزدیک کند. راه دیگری هم برای این کار وجود داشت؛ اینکه با فضاسازی برای مخاطب کاری کنیم پریشانی و حیرانی را تجربه کند.»

 
این کارگردان همچنین افزود: «ما اگر احساس ترس را در چند قسمت ابتدایی نسازیم، مخاطب نمی‌تواند در ادامه عشق و آرامش را تجربه کند. مونتاژ فیلم مدام شما را پریشان می‌کند و برای دیدن آن نیاز به تمرکز دارید، اما در آینده لحن تغییر می‌کند.»

در ادامه مرتضی پورصمدی تصویربردار «حیرانی» با تاکید بر اینکه قرار نیست در این کار به مخاطب آموزش بدهیم، عنوان کرد: «این سریال میدان آموزش برای مخاطب نیست. من اصلا موظف نیستم به مخاطبی که به دوربین روی دست معترض است، توضیح بدهم، چرا که او حاضر نیست قرمه‌سبزی‌اش را رها کند و سریال را با دقت ببیند.»

وی همچنین اظهار کرد: «من با 65 سال سن می‌دانم چرا باید از دوربین روی دست استفاده کنم. آدم‌هایی که عجولانه درباره «حیرانی» نظر می‌دهند، تنبل هستند و حاضر نیستند عادت‌هایشان را کنار بگذارند. تماشاچی به قول علامه جعفری باید فیتیله‌اش را بالا ببرد نه اینکه ما فیتیله‌مان را به خاطر او پایین بکشیم. مخاطب باید صبر کند و بعد از دیدن 30 قسمت نظر بدهد. اگر به کار ما اعتماد دارد و ما را می‌شناسد باید صبور باشد. اگر هم غیر از این است که بهتر است برود سریال‌های جویده‌شده کانال‌های دیگر را ببیند.»

پورصمدی با یادآوری اینکه از کارهای سخت و پیچیده استقبال می‌کند، توضیح داد: «از انجام کارهای معمولی حالم بد می‌شود و رنج کارهای سخت را می‌پذیرم. به همین دلیل برایم ذره‌ای اهمیت ندارد تماشاچی عام چه قضاوتی می‌کند. او باید رنج این کارها را تحمل کند، چون قرار نیست ما او را کول کنیم و با خودمان ببریم. تماشاچی عام بهتر است برود آبگوشت و قرمه سبزی‌اش را بخورد و سریال‌های آبکی شبکه‌های دیگر را ببیند.»

«حیرانی» داستان مردی را روایت می‌کند که پس از سال‌ها غربت‌نشینی برای همراهی مادربزرگ بیمارش به ایران باز می‌گردد، غافل از این که ناگفته‌های مادربزرگش و آشنایی با خانواده، او را به ورطه حیرانی می‌کشاند. پخش این سریال از هفته پیش از شبکه یک آغاز شده و در 31 قسمت روی آنتن می‌رود.

مشروح نشست سریال «حیرانی» در خبرآنلاین به زودی منتشر می‌شود.

58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    از کی تا حالا آبگوشت و قورمه سبزی خوردن معیار شخصیت شناسی افراد شده؟ یعنی خود شما همیشه استیک و بیف استروگانف و بره شکم پر می خورید ؟ بعد هم اینکه مگر ما قورمه سبزی خورها حق اشتراک برای تلویزیون نمی دهیم ؟
    • s m IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      19 3
      اگه فیلم خاص ساختید برای مخاطب خاص چرا پولش رو ازبیت المال میدید؟؟چرا ازیه شبکه سراسری پخش میکنید؟یعنی افراد خاص در اکثریت هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      17 1
      حالا اگه بلد بود با دوربین سردست درست کار کنه که بد نبود اونقدر ناشیانه ساخته که من آبگوشت خور قرمه سبزی دوست هم حالم بهم خورده!!! تازه !! بلد نبودن بد هم نیست این که در جهل مرکب بمانیم بد است!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    186 8
    مخاطب عام فرق کارهای خاص و غیر معمول خوب و بد رو هم مفهمه داستان آبگوشتی و تکراری شما احتیاجی به این جنگولک بازیها برای روایتش نداره داستان تکراری مادر گم شده و مادربزرگ که راز عروسش رو مخفی کرده رو که احیانا وقتی جنابعالی داشتی قرمه سبزی میخوردی نوشتین خیلی غیر معمول نیست که هی خاص و عام میکنید
  • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    درست می گه. هرکسی که دوست نداره می تونه کانال تلویزیونش رو عوض کنه اما نباید جلوی خلاقیت گرفته شود. البته من این سریال را ندیده ام اما قائل به آزادی اندیشه هستم.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
      97 4
      ازادی اندیشه با پول بیت المال نمیشه
    • م IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
      102 8
      کاش سریال را می‌دیدید بعد با قاطعیت نظر می‌دادید. سریال با شکل تدوین و فیلم‌برداری‌اش کاملأ روی اعصاب بیننده است و آنوقت آقایان ادعا می‌کنند فیلم برای مخاطب خاص ساخته‌اند!
    • سالار IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
      88 6
      اول اینکه دوست عزیز خلاقیت این نیست که با یه دوربین روی شونه ات هی دور خودت بچرخی (این ابتکار رو کارگردان های مطرح خیلی سال پیش برای موقعیت های خاصی استفاده می کرده اند) و دوم اینکه این موضوع چه ربطی به آزادی اندیشه داره؟!!!!
    • بدون نام IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      13 1
      1) كدوم خلاقيت؟! شما جز آدم ها و سر و صورتشون هيچ صحنه و دكور ديگري هم مي بينيد؟ اصلا براي ساخت اين سريال هيچ هزينه اي جز قيمت بازيگرها شده؟ 2) اين نحوه فيلم برداري رو چند سال پيش يك كارگردان در سريال "مرگ تدريجي يك رويا" انجام داده بود. خيلي هم جديد نيست! 3) كدوم كارگردان ميگه كه 30 قسمت صبر كنيد آخر تصميم بگيريد، پس قسمتهاي قبلي چطور؟ 4) تا به حال كارگرداني به اين جسوري نديده بوديم كه به شعور و سليقه بينندگان چه عوام و چه خواص توهين بكنه؟ عجب روزگاري شده والا.....!!!!
  • دیزی خور IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    192 9
    آقای پورصمدی من یک مخاطب کاملا عام هستم که بسیار بسیار هم آبگوشت دوست دارم. از پیشنهاد جنابعالی سپاس گزارم. در تایید فرمایش تان لازم به عرض است. همواره در طول زندگی خوردن آبگوشت، به مراتب لذتبخش و هیجان انگیزتر از تماشای سریال های آبگوشتی و البته فرهیخته نماست. موفق باشید و فرهیخته
  • محمد IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    واسه سازندگان اين سريال با اين طرز فكرشون واقعاً متاسفم. سريال هاي شبكه يك يا همون شبكه ملي واسه عموم مردم هست. اينكه شما داريد اكثر مخاطبان تلويزيون رو كنار ميزاريد و ميگيد برن قرمه سبزي و آبگوشتشونو بخورن يا برنامه هاي شبكه هاي ديگه رو ببينن بدترين توهينه. شبكه مليه. اگر عشق ساخت سريال كليشه اي و توامان با كج سليقگي داريد بريد دي وي دي كنيد ببينيد چند نفر ميخرن يا واسه شبكه هايي با مخاطبان خاص تر مثل شبكه 4 بسازيد. نه انتقاد پذيريد نه ميتونيد يه سريال بسازيد طلب كار هم هستيد. سريال كند هست چون داستان چند خطي رو توي چند صد خط ديالوگي كه هيچ وقت كسي توي زندگي عادي به كار نميبره و همش شعارهست كش دايد. هيجان و نقطه قوت سريال كمه ، از نو آوري خبري نيست و ... در نهايت به مخاطب احترام بگزاريد
  • بی خبر آنلاین IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    71 13
    ازون وقتی که این سریال شروع شده من دیگه سریالهای بی ارزش غربی مثل Game of Therons و Spartacus و ... رو نگاه نمیکنم...واقعاً شما خیلی بیشتر به شعور مخاطب احترام میذارید...
  • مسعود IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    62 13
    تلويزيوني كه صبح تا شب خودش داره به مردم قورمه سبزي و آبگوشت نشون مي ده كارگردان محترم چطور انتظار داره وقتي داري از يكي از همين شبكه ها يه همچين چيز عجيب و غريبي رو مي بيني معدت تعجب نكنه!!؟؟ مثل اين مي مونه كه با كت و شلوار 2 ميليون توماني بري تو يه روستاي دور افتاده پشت كوهي كه با گوني خودشونو پوشوندن! معلومه هضمش سخته..
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    94 12
    جدیدا هر کس می رسد یک دوربین می گذارد روی دستش و ادعای روشنفکری می کند. در حالی که اصلا نمی داند دوربی روی دست به چه دردی می خورد. مردم هم از سریال های سیاهی که با پول بیت المال ساخته شده اند خسته اند. زندگی واقعی به اندازه کافی سیاه شده دیگر حس دیدن سیاهی در سیما را هم ندارند. حالا قرمه سبزی یا هر چیزی. مردم به هر کسی که ادای روشنفکری در بیاورد و به دیگران توهین کند، احترامی نمی گذارند.
  • احسان IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    64 7
    تعریف شما از مخاطب عام چیه؟ اگه به مخاطب عام اهمیت نمیدید چرا سریال تلوزیونی میسازید؟ آیا منظور شما از حیرانی این هست که ما هیچ چیزی از قصه نفهمیم و مداوم تمرکزمون بر هم بخوره؟ اگه ادعای کار حرفه ای دارید چرا نماها، فیلترها و تدوین کاملا بیمعنی انتخاب شده و با محتوا در یکراستا نیستند؟ آیا صرف زمان و هزینه اضافی ضامن کیفیت کار خروجی هست؟ به عنوان مثال میگم: شخصی که وارد بیمارستان شد و خنجری در اتاق خانم بوبانی قرار داد، به صورت خاصی تصویربرداری شد(دوربین پایین و جلوی صورت)، این نحوه ی فیلمبرداری در فیلم مرثیه ای برای یک رویا اتفاق افتاده است که به علت رویدادی که برای شخصیت قصه رخ داده بود و وضعیت درونی او فوق العاده از آب درآمد، این یعنی استفاده صحیح از یک روش خاص، اما در حیرانی!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    78 7
    سریال بد میسازین بعد هم انتظار داری مخاطب عام نگاه کنه
    • بدون نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      12 1
      مگه آدماي خاص نگاه ميكنن؟
    • سعیده US ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      5 0
      انتظار ندارن مخاطب عام نگاه کنه. دقیقا صحبتشون همینه. ظاهرا مدیران سیما شبکه ای با مخاطب عام و زمان پخش عامی رو در نظر گرفتن که با روال همیشگیشون متفاوت و با انتخاب های قبلیشون جور نبوده.
  • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    108 5
    خدا رحمت کند علی حاتمی را با این افاضات آقای پور صمدی به این نتیجه رسیدیم که: 1. آقای حاتمی کارهای سخت را دوست نداشته چون مخاطب فیلمهایش را می فهمد2.آقای حاتمی بیسواد بوده چون دوربین سر دست در کارهایش وجود نداشته 3. آقای حاتمی اصلا فیلمساز نبوده چون در هزاردستانش آب گوشت و پیاز به وفور دیده می شود 4. آقای حاتمی داستان بلد نبوده چون این آقایان ابهام و تعلیق و پریشانی را نشانه فرهیختگی می دانند و درک این را ندارند که فیلم مجموعه ای از عوامل است نه فقط داستان. آقای محترم شما در فهم مخاطب شک نکنید.....در صحت کار خودتان شک کنید. اینقدر هم ادای هیچکاک و فرانسیس فورد کاپولا را درنیاورید. اینجا ایران است و بافتار اجتماعی و تاریخی ما با آنها فرق دارد. برای ایرانی شیوه های روایت هم باید ایرانی باشد.
    • بدون نام IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      6 2
      احسنت امثال این آقا باید سالها ممارست کند و خاک صحنه بخورد و بیاموزد شاید .... شاید بتواند یک قسمت از هزار دستان استاد علی حاتمی را درک کند! حتی بعید میدانم تا پایان عمر شریفشان یک سطر دیالوگ همچون علی حاتمی بتواند بنویسد آنوقت ادعایشان ...... هرکسی که با دیدن یک تکنولوژی جدید خودش را ببازد و هر کار بی محتوا و بی معنی را صرفاً به این دلیل که با تکنولوژی روز فیلم برداری شده به خورد مردم بدهد هنرمند نیست. تاریخ در موردشان به درستی قضاوت خواهد کرد
  • محمد يداللهي IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    36 3
    ميشه فيلم هاي زيادي رو به خاطر آورد كه براي القاي پريشاني و فضاي حاكم در فيلم با توجه به لحن فيلم و موضوع از دوربين روي دست استفاده شده اما خوب، هر گردي كه گردو نيست آقاي پورصمدي. نور پردازي و حركات دوربين شما در چند كار اخير سينمائيتان عالي و متناسب با لحن فيلم در نظر گرفته شده،ولي در اين سريال به نظر عجول ومبتدي است. من يا كاري رو دوست دارم يا نه، اما وقتي دوست دارم باهاش قورمه سبزي نميخورم.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    36 9
    واقعا حيراني را تجربه كرديم. دستتون درد نكنه
  • amir IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    58 3
    با پول عوام برای خواص فیلم می سازید ؟!!
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    13 69
    درود به سازندگان سریال حیرانی ،در همین چند قسمت ابتدایی ،با یک کار متفاوت رو برو هستیم، پاینده باشید
  • حمزه IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    46 4
    عصبانیت عریان آقای کارگردان وگفتن این جمله های عجیب تکلیف مارابرای ادامه ندادن تماشای این سریال معلوم کرد.آقای کارگردان !به چه دلیل بایدنشست وشکنجه شد تا به قسمت های دیگرسریال رسید وازتماشایش لذت برد؟ظاهراگیجی وحیرانی کارگردان باتعریف (نمایش حیرانی) یکی فرض شده است.دوربین روی دست دلیل خوب نبودن کارشمانیست.جماعت قرمه سبزی خورکه پای تلویزیون می نشینندمخاطب شماهستندوفراوانندکسانی ازاین گروه که بیش ازشما وعوامل این سریال فرق کارنمایشی خوب وضعیف رابدانند.اصلاهم مشتری نمایش های جویده شده(به قول کارگردان)نیستندامااین همه ژست آبکی وبازی های ضعیف وفاجعه باروادا واداوژست برای چپاندن متفاوت بودن وهنری بودن این سریال به تماشاچیان نیازی به دانش سینمایی ندارد.
  • حمید IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    49 3
    واقعا متاسف شدم از دیدن قسمتهایی از این فیلم حیرانی که بیشتر از اینکه مخاطب رو گیج و حیران کنه نویسنده متحرمش دچار آشفتگی و حواس پرتی شده بازیگری که نه لحجه فرانسوی داره و به تسلط کامل فارسی حرف میزنه و جالبتر 2سکانس واژگان فرانسوی بلده و بقیه رو مثل بلبل فارسی حرف میزنه احتمالا نویسنده مشغول آبگوشت خوردن و فیلمنامه نوشتن بوده ساختار به شدت ضعیف فیلمنامه و از اون بدتر تدوین و فیلمبرداری که بیشتر تصنعی و ساختگیه تا فنی و حرفه ای و متاسف تر شدم بخاطر خواندن صحبتهای آقای صمدی که توهین به ملت 70میلیونی بود !!! شما حق ندارین آقای صمدی اینگونه درباره مردمان کشورتون سخن بگین !!! بهتره شما برین و برای مخاطب خاص و آشناهای خودتون فیلمبرداری آبگوشتی کنین !!!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    66 4
    ما هم برای سریال شما و طرز فکرتون ذره ای اهمییت قایل نیستیم حتی یک سکانس هم از این سریال ندیدیم گروهی از مخاطبان عام و خاص!!!
    • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      19 2
      قربون دهنت
    • سوگل IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      17 1
      اقای محترم تواین گرونی فقط ادمای خاص می تونن گوشت گوسفندی کیلو22000تومنی بخرن و ابگوشت و قرمه سبزی بپزن و بخورن که در این صورت با این همه زحمت هم فکر نمی کنم غذای لذیذشون رو با این سریال خراب کنن البته کسی در ساعت 10شب شام نمی خوره انهم ابگوشت . مخاطب عام پولش کجا بود گوشت بخره ابگوشت بخوره سبزی کیلو 2000تومنی بخره با گوشت گوسفندی قرمه سبزی بزنه تورگ.
    • نوید IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      4 0
      ایول سوگل خانم،اینو خوب اومدی
  • سامان IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    35 2
    با سلام...اگر تعريف تماشاگر تلويزيون هم عام و خاص داره كه شامل تماشاگران آبگوشت خور و قرمه سبزي خور ميشود من هم از همان دسته هستم...اما آقاي پور صمدي بايد بداند سيما شبكه هاي مختلفي را براي مخاطب عام و خاص راه اندازي كرده و بنا بر سخن شما مديران سيما بايد تنها تدوين محصولاتي كه در شبكه هاي با مخاطب خاص برنامه پخش ميكنند و ساخته ميشوند به شما كار بدهد نه در شبكه فراگير يك...
  • بدون نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    27 2
    شمابه فکر کنین که دارین برای tv و مخاطب عام بدنامه می سازین
  • نینا IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    9 35
    آدم تیتر با خود خبر و با کامنت ها همه با هم چقدر فرق دارن !!! انگار سه چیز مختلفه. و مثل اینکه خیلی ها خود خبر رو نخوندن فقط تیتر رو خوندن و با توجه به باقی کامنت ها یه نظری دادن !!!
  • ایرانی IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    43 6
    ازپخش وادامه این سریال متاسفم به این دلایل ۱- درگذشته از طرف مسولین سیما به سریال تا ثریا انتقاداتی شد که مثلا مفرح نیست و به نگرانی های مردم دامن میزند حالا سوال این است ایا این سریال مفرح است . اضطراب افرین نیست بدون اینکه به مشکل ملموسی از مسایل مردم اهتمامی ورزیده باشد ۲- در متن فیلمنامه شخصیت پزشک فیلم براحتی و بسیار توهین امیز نوه بیمار را از لحاظ عاطفی و شخصیتی قضاوت میکند . در کجای فرهنگ ما پزشک اجازه دارد باچنین ادبیاتکلامی و رفتاری با همراه بیمار برخورد کند .وحالا توهین فیلمبردار به شعور مردم . لطفا برای ملتی که اسیک می خورند فیلمبرداری کنید !!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    42 3
    چناب پورصمدی ، خیلی وقت ها برای با سواد نشان دادن خودمان، دیگران را تحقیر می کنیم ، تا خودمان را بالا ببریم ولی نتیجه عکس می گیریم واقعا با عث تاسف است که در این فیلم واقعا به پیش پا افتاده ترین مسائل هم توجهی نشده مثلا گریم بازیگرانی که در خارج بودند که بیشتر شبیه افراد سطح پایین جامعه هستند تا افرادی که از خارج امدند، یا حتی صحبت کردنشان یا بازیها که عموما دونفر هر کدام به یک طرف نگاه می کنند هنگام بازی کردن و به فرد مقابلشان نگاه نمی کنند. فیلم واقعا ضعیفه و اگر فیلم قوی باشه نیاز به تعریف نداره،
  • amir hossein NL ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    38 5
    نمی دونم چرا آدمی مثل آقای پور صمدی اینقدر ناشیانه به ماجرای مخاطب نگاه می کنه ؟ کی میگه مخاطب ما الان تو این زمونه فرق کار متفاوت و الکی رو نمی فهمه ؟ اینجا ایرانه ... ظرف چند ماه جدیدترین دی وی دی ها در اختیار مردمه ... آقای پور صمدی عزیز هر متفاوتی بهتر از معمولی نیست . این یادتون نره . حیرانی مثل فیلم شبانه یا شبانه روز یا M.D.M.A پر از همون اداهای اضافه است . کسی با فرم گرایی مخالف نیست ولی به اندازه ..مثلا سریال ماندگاری مثل آرایشگاه زیبا مگه جر از این بود که چند نفر دور هم شیرینی فرهنگ ایرانی رو به درستی منعکس می کردن یا داستان یک شهر مگه پر از جلوه ی تصویری بود ؟ نه ... به نظر من این سریلا برای شبکه ی ۴ مناسب بود که مخاطبش اون کارگر خسته ی کارخونه نیست ...
  • بدون نام GB ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    43 4
    مگه تلویزیون ملی آزمایشگاهه، که هر کسی میخواد هنرشو توش محک بزنه؟! برید با پول خودتون فیلم بسازید اگه مقبول مردم افتاد بیایید تلویزیون.
  • نقد IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    36 6
    سریالو تا 2 قسمت دنبال کردم اما اصلا قابل تحمل نیست . فیلمبرداری بی معنا و شلخته دوربین رو دست افتضاح که بیننده دچار سرگیجه میشه . دکوپاژ عجیب و غریب که حتی بازی بازیگرای خوب این سریالو خراب کرده. از یه قسمت نهایت 40 دقیقه ای 20 دقیقه صحنه های بی ربط و که روش یه موسیقی گذاشتن که واقعا معلوم نیست منظورش چیه؟ یه سکانس ندیدیم که بازیگر درست حرف بزنه. آقا مگه تئاتره؟؟؟!! حیف بودجه و وقت. برادر من شما که نظر مردم واست مهم نیست اصلا نباید فیلم و سریال بسازی . سینما به لطف مخاطبش زندست. برو نقاشی کن بشین ببین کیفشو ببر.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    31 3
    گویا آقای پور صمدی از بالا به تمامی مخاطبین خود می نگرد فرقی نمیکند عامی و یا فرهیخته و متاسفانه با جسارت تمام به عوام الناس نیز توهین میکند و گویا اصلا از شرح وظایف و رسالتی که در جامعه دارد بی خبر است جهت اطلاع ایشان عرض میکنم که فعالیت و تلاش شما در جهت بالا بردن آگاهی و فرهنگ جامعه است و توضیح دادن هم جزء اجتناب ناپذیر آن است . با این گفته ها مردم را از خودت نا امید میکنی آقای پور صمدی .
  • سعید IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    28 3
    از لحن صحبت این آقا معلومه که خودشون کاملا در حیرانی یه سر میبرند.یه آدم که انگار فقط خودشونو میبینن.انگار نه انگار که از پول و مالیات همین مردم کاراشونو انجام میدن.کارای چرتی که حتی ارزش وقت گذاشتنم نداره
  • محمد رضا ساریمنش- استاد دانشگاه هنر IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    30 4
    جناب پورصدی عزیز لازم است بدانید:1- تلویزیون مخاطب عام است نه خاص-2- سینما مخاطب خاص است نه عام-3- شما قبول کنید که خوب کار نکردید-4- انتخاب شما اشتباه بوده برای این کار که به تهیه کننده برمیگردد-5-کارگردانان هم قاب تلویزیون را نشناختند-6-این سریال برای مخاطب تویزیون مناسب نیست-7- قورمه سبزی غدای خوبی است-8- شما لازم است کمتر ماهواره ببینید تا جو گیر نشوید-9- اگر قرار است به مانند امیرمعقولی کار کنید این روشش نیست-10- برای مدیران تلویزیون تاسف باید خورد.
  • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    25 3
    ببخشید مگه ایشون خودش پول فیلمشو داده که میگه مخاطب عام بره آبگوشت و قورمه سبزی بخوره من تا حالا فکر می کردم صدا وسیما فیلمو واسه مخاطب عام می سازه
  • علی CA ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    33 4
    اصلا سریال قابل تحملی نیست. من خودم نتوانستم بیشتر از نصف قسمت اول آن را تحمل کنم.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    39 3
    فیلمبرداری سریال حال ادمو بد میکنه من هرموقع یکم از سریالو دیدم یا سردرد گرفتم یا سرگیجه.فیلمنامه اش ضعیفه شخصیتهای سریال مثل ربات خیلی خشک و مصنوعی باهم حرف میزنن یکسری آدم بیکار یه سره از جلو دوربین الکی رد میشن.در ضمن شخصیت اول سریال هم موبایله.با تشکر از بازی خوب جناب موبایل.
  • حسین IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    15 42
    به نظر من سریال بسیار خوبی است. خوب شد یک فراستی نامی اومد تلویزیون تا با سلیقه افتضاحش ، مردم تنبل در خواندن و مطالعه در همه حوزه ها از جمله حوزه نقد ایران را سرگرم کند. من کاری با داستان به ظاهر تکراری سریال ندارم. اما از تجربه جدید در سریال سازی خوشم میاد . این نوع فیلم برداری یادآور بسیاری فیلم های مطرح سینمای جهان است. البته با لحن آقای پورصمدی موافق نیستم. ولی انصافا باید به ریسک شبکه اول برای اولین بار تبریک گفت.
    • حامد IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
      14 9
      به اون قسمت (فراستي با سليقه افتضاحش) راي مثبت دادم
  • ایرانی IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    27 4
    حالا بیشتر از گذشته به فرهادی افتخار میکنم . فیلمی ساخت که هم توده مردم انرا حس و درک میکنند و هم فرهیختگان و نخبگان با ان ارتباط برقرار میکنند و بالاترین افتخار هنری را هم برای ملتمان به ارمغان اورد و در عین تواضع اسکار را به مردم سرزمینش تقدیم کرد . همان مردمی که این اقای محترم به شعورشان توهین میکند
  • امیر IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    15 4
    من اولین قسمتشو دیدم بد نبود ولی دیگه حال نکردم بقیشو ببینم... ولاغیر...
  • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    21 4
    به نظرم آقایون خیلی دلشون می خواد که خاص فکر کنند، اما بلد نیستند که چیکار کنند قصه کند پیش میره، جنگ اعصاب راه می اندازه ، قبول کنید که خوب کار نکرده اید ، آقای محترم فضا شلخته است، آدمها روباتیکن . شما حقی ندارید که آدمها رو از بالا ببینید، یعنی واقعا فکر میکنی شما می فهمی و بقیه آبگوشت خورن .خلاقیتی تو کار نیست که حس می کنید متفاوت رفتار کردین. کپی خوب همیشه بهتر از خلق بده . جنگولک بازی و جو دادن راه به جایی نمی برد
  • بدون نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    18 2
    متاسفم
  • اشکان IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    12 2
    دوستان آقای پورصمدی گفتن سریال با دقت نگاه شود همزمان با نگاه کردن سریال در فکر درست کردن قورمه سبزی نباشیم
    • شباهنگ US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      7 9
      سلام دوست عزیز ..... از بالا تا اینجا اینهمه نظر خوندم و منتظر بودم ببینم کسی معنی واقعی حرف اقای پورصمدی رو درک کرده یا نه . ببین افرادی که همین حرف رو درست درک نمی کنن ادعای درک مفهوم فیلم رو هم دارن ..... منظور ایشون اصلا غذا و نوع غذا ها و وضعیت مادی افراد و طبقات اجتماعی نیست . منظور دقت در زمان دیدن فیلم و سبک درست فیلم دیدنه .... ضمن اینکه آقای پور صمدی فارغ از نوع شخصیتت و لحن رکی که دارن ، یکی از درجه یک های تصویر برداری ایران هستن .باید احترام گذاشت .
  • بدون نام IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    31 4
    گرانی و یارانه و 3000 میلیارد به اندازه کافی ملتو حیران کرد. دیگه جایی برای سریال حیرانی نمیزاره..
  • بدون نام IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
    15 6
    بدترین سریال این چندساله اخیر. بنظر کارگردانان این سریال سعی داشتند فرم جدیدی از روایت را ارائه دهند اما از آنجایی که در سینما هیچ تهیه کننده ای راضی نمی شود همچین سرمایه گذاری ای بکند دوستان تصمیم گرفته اند نبوغ! خود را در تلویزیون آزمایش بکنند.مردمم خواستند بپسندند خواسنتد برن بخوابند.این همه پول برای آرمایش این عزیزان در صداوسیما هدر میررود اینم روش.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    16 2
    من خیلی معنی این جمله را نفهمیدم!!یعنی چی؟کسیایی که آبگوشت می خورند از فیلم سردر نمیارن یا کسایی که فیلم خوب را می شناسند آبگوشت نمی خورند!!!!یعنی پارادوکس فیلم خوب خوردن آبگوشته؟؟؟یا اینکه همه ی کسانی که سریال ایشون را خوب تشخیص ندادند آبگوشت خورند؟؟ یا پیشنهاد ایشان به تمام کسانی که از سریال خوششون اومده اینه که بهتره تا آخر عمرشون آبگوشت نخورند؟؟؟??اصلا نکنه چون من آبگوشت دوست ندارم با دیدین این سریال سرگیجه می گیرم؟؟؟lمن که کلا از جمله های ایشون حیرانم
  • maryam AT ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    20 6
    خدارو شکر فهمیدیم عوام هستیم اقلا این سریال این فایده رو داشت اینم فهمیدیم خواص همه روانی‌ هستند با تعریف شما آقای خواص
  • یک ایرانی دیگر US ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    13 2
    مثل اینکه هنوز نمی دانید همین مخاطب به اصطلاح خاص زمانی خود مخاطبی عام بوده که با دیدین برخی فیلم های خاص سلیقه پیدا کرده است و بعدش هم این دسته بندی ها همه برای سینمای اروپا،هالیوود و... صحیح است نه سینمایی که خودش به ساخته های خودش اعتماد ندارد(سینمای ایران)...
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    16 4
    اقای پور صمدی! ... در ضمن بد نیست بدونی که اولا همین مردم خیلی فهمیده تر از تو و امثال تو هستند که فکر میکنید خیلی حالیتونه و این دقیقا همون اشتباهیه که سیاسیون هم مرتکب میشن و فکر میکنند مردم نمیفهمند ثانیا این مردم ولی نعمت تو و امثال تو هستند و پول مفتی رو که به امثال تو میدن بابت سرگرم کردن همین مردمه اگه قرار باشه این مردم کار تو رو تایید نکنند و نبینند اونوقت باید کاسه گدایی دست بگیری و واسه سیر کردن شکم خودت و زن و بچت سر خیابون بایستی پس وقتی در مورد مردم اظهار نظر میکنی مواظب باش
    • بی نام IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
      6 4
      من نه حرف ایشون رو تایید می کنم و نه برخورد شما رو می پسندم. ای کاش تا خوندن گزارش کامل نشست صبر کنیم و بعد قضاوت کنیم و آدم ها رو محاکمه کنیم. پسندیدن یا نپسندیدن یه سریال یه بحثه و بی احترامی به هم یه بحث دیگه. من در کل از سریال بدم نیومده چون فکر می کنم حتی اگه خیلی چیزهاش مطابق سلیقه ی من نیست بازم معلومه که براش زحمت کشیده شده. تر و تمیزه و آدمهاش با پیژامه این ور اونور نمی رن و توسرکله ی هم نمی زنن . به هر حال باید دید تا آخرش چی می شه...
  • زیبا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    16 4
    از این همه دوستان عوام!!!! که درباره سریال اظهار نظر کردند من شخصا تشکر میکنم. جای خواص!!!! خالیه که تقریبا هیچکدوم اظهار نظر نکردن. آقایان محترم سریال شما با سریالهای آبکی دیگه هیچ تفاوت محتوایی نداره. طبق معمول آدمای مریض و بیمارستان و عراداری و یک راز خانوادگی. فقط با نحوه فیلمبرداری خواستید نحوه تکراری بودن کار رو پوشش بدین. نکته جالب که این عوام در این چند قسمت دیدن بیمارستانی بود مملو از بیماران خانم چادری که مرتب با بی تفاوتی و مثل آدمای گنگ از جلو همه قهرمانای سریال رد میشن و تنها مردان بیمارستان بازیگران هستند. اینم یه تفاوت خاص!!!! سریاله که لابد ما عوام نمیبینیم یا نمیفهمیم. چون داریم قورمه سبزی میل میکنیم.!!!!
  • زیبا IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    13 3
    حیف ازین همه بازیگر خوب که راضی شدن هم خودشونو و هم مردمو در حیرانی قرار بدن. در ضمن لازم نبود با نحوه فیلمبرداری به شیوه فیلمهای جنایی و ترسناک مفاهیم حیرانی رو نشون بدین. اگه فیلمنامه قوی داشتین به شکل عادی هم میتونستین پیام سریال رو انتقال بدین. نه با سرگیجه دادن به مردم. البته عوام!!!! چون خواص!! دچار سرگیجه طبیعی نمیشن حتی!!!
  • امیر IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    7 9
    منم به حرف بعضی دوستان که بالاتر کامنت گذاشتن مثل«محمد يداللهي»موافقم من به شخصه مخالف دوربین روی دست نیستم ولی دوربین روی دستی که اینقدر مخاطب رو درگیر کنه به طوری که همه به جای اینکه با داستان فیلم همراه بشن از دوربین و نحوه فیلمبرداری صحبت می کنن یعنی مخاطب رو از محتوا دور کرده و بیشتر به سمت فرم برده در هر صورت من سریال رو تا جایی که می تونم هم پخش اصلی ش رو می بینم و هم تکرارش رو، شیوه کارهای آقای علیمحمدی و انکدار رو هم دوست دارم، اما ای کاش کارگردان ها به این نکته دقت بیشتری می کردن که سریال رو ما داریم توی یه قاب 21 اینچ می بینیم و یه تفاوت هایی با پرده سینماوجود داره... در هر حال ادامه این مسیر می تونه خیلی خوب باشه اما برای ساختار شکنی مقابل سریال های آبکی و تکراری کار خوبیه
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    13 4
    این را آقا خیال ورداشته که چیزی بیشتر از بقیه می دونه اگر می تونه این اثر فاخر! را برای پخش به تلویزیون کشور های دیگر 2 ریال بفروشد. این آقایان با بودجه مردم هنر نمایی ! می کنند و تازه طلبکار هم هستند. شعور هم خوب چیزیه.
  • کیاندخت IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    9 5
    آدمهای فیلم همه مالیخولیا دارند روابط غیرعادیست همه پشت به هم صحبت میکنند .چرا بعضیها فکر میکنند فیلمی که اکثریت مردم آن را درک نمیکنند فیلمی فرهنگی است.اگر کسی به نحوه فیلمبرداری و شخصیت پردازی اعتراض داشت نادان و بیسواد است.آقای پورصمدی شما مگر از مردم طلبکارید؟قطعا بدهکارید بابت سرمایه ای که از مردم هدر دادید و بابت توهینهایتان باید پاسخگو و شرمنده باشید.
  • هادی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    11 5
    واسه من خاص و عام میکنی؟؟؟؟ به اندازه کافی حیران هستیم نمی خواد شما تـــــــــــــــــز بدی
  • بدون نام FR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    11 4
    پیشنهاد می کنم پیش از انجام کارهای هنری یه سری به امور ادبی بزنین تا بتونین از جمله های بهتری در بیان اندیشه های خودتون در مواجهه با مخاطبان به کار ببرید.
  • 4168 IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    9 4
    من اصلا موظف نیستم به مخاطبی که به دوربین روی دست معترض است، توضیح بدهم، چرا که او حاضر نیست قرمه‌سبزی‌اش را رها کند و سریال را با دقت ببیند.» سریالی که آن را با قرمه سبزی بسنجند همان آش شلم شورباست دوربین سردست بی دقت از آش دوغ هم آبکی تره توضیح نده چون اسمش توجیهه ! کسی که آشپزی بلد نیست غذاش به جای قرمه سبزی قیمه پلو در میاد ضمناً صد رحمت به قرمه سبزی
    • بدون نام AU ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
      7 4
      چرا به آش دوغ توهین می کنی غذای مورد علاقه منه
  • کوروش IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    12 5
    بدترين سریال پخش شده
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
    13 4
    مگه شما مورينيو آقاي خاص هستي كه براي آدمهاي خاص فيلم مي سازي؟
  • parisa CZ ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    2 7
    شخص من با هنری که در تکنیک به کار بردند کاری ندارم و بر عکس معتقدم جای این تکنیک ها در تلویزیون ایران خالی بوده. توهین آقای فیلمبردار هم جای خودش ولی واقعن از نظر داستانی و شخصیت پردازی مزخرف تر از این نمی شد.من خیلی خیلی از این آقایان نویسنده و کارگردان توقع زیادی داشتم که بعد از سالها قهر با تلویزیون برای دیدن سریال وقت گذاشتم :(
  • محمود IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    0 6
    تنها خاصيتي كه ديدن اين سريال واسه من داشت اينه كه منو ياد آثار گرانقدر استاد بيضايي ميندازه. البته ابدا منظورم اين نيست كه اين سريال با ارزشه.
    • نوید IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
      1 0
      بیچاره کارای بهرام بیضایی. نمیدونم چرا بیضاییا رو ول کردیم و ...
  • لیلا IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    8 3
    باباجمع کنیداین مسخاه بازیارو!تا1فیلمبردار1خورده کج وکوله فیلمبرداری میکنه ویه مشت حرفای چرت بین بازیگراردوبدل میشه,فوری کارگردانه میادادعامیکنه فیلم من واسه هرکسی نیس!
  • بدون نام GB ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    3 3
    سلام دوستان عزیز در چند روز گذشته نظرات مختلفی در مورد این مطلب خوندم اما احساس کردم بعضی از دوستان کمی در مورد این سریال نامهربونی کرده اند ممکنه این کار در سلیقه بعضی از ما نباشه اما این دلیل نمیشه که نکات مثبت اون رو نادیده بگیریم مثل کارگردانی ,بازیگری وبه خصوص تدوین متفاوت ,سالهاست که در سینما و به خصوص تلویزیون ما یکسری کارها تکرار شده و شاید دیگه وقت ان رسیده که این پیش فرضهای ذهنی شکسته بشه باید کمی صبورتر باشیم... نکته اینجاست که چرا وقتی همین سبک را در فیلمهای فرنگی می بینیم همه لذت می بریم اما در کارهای خودمان تبدیل می شه به مسخره بازی و...؟؟!! در مورد حرفهای آقای پورصمدی هم فکر می کنم دوستان عجولانه قضاوت کرده اند چون ایشون یک فرد شناخته شده هستند و از درجه یکهای سینمای ما ...
  • هانیه GB ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    1 0
    گیرم سریال خوبی باشه و ما کاری به این چیز ها نداریم، اما این آقای محترم با این طرز بیان شان به تمام خانواده های ایرانی که مخاطب عام هستند و میخواهند ساعتی دور هم تلویزیون تماشا کنند بی احترامی و توهین کرده که باید ادب رو بجا بیاره و عذر خواهی کنه، در غیر این صورت از شخصیت ایشون برداشت دیگری خواهیم کرد، حال سوال اینه، منظور از مخاطب عام و خاص چیست؟ آیا غیر از این هست که شبکه ملی تلویزیون ایران یعنی کانال یک، آن هم در این ساعت از شب، شامل عام ترین و پر بیننده ترین ساعت تماشا شبکه تلویزیونی باید باشه، البته اگر آقایان بگذارند! یا خیر؟ آیا مخاطب عام باید در سینما یک داستان عام پسند را ببینه؟ یا در تلویزیون؟ یا در ماهواره؟ ظاهرا ایشون در درک واژه عام و خاص مشکل دارند!