به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، نشست هماندیشی رؤسا و کارشناسان معاونت آموزش ابتدایی استان سمنان با حضور قاسم شریفی مدیرکل آموزش و پرورش استان، برگزار و پیرامون محور موضوعی توسعه مهارتورزی، تقویت اجتماعات یادگیری و گسترش همکاریهای بین بخشی با اداره تکنولوژی آموزشی و حوزههای دوره اول و دوم ابتدایی گفتوگو شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ابتدای این نشست با اشاره به جایگاه مهارتآموزی در سند تحول بنیادین اظهار داشت: تمرکز بر یادگیری فعال، توانمندسازی مدارس در تصمیمسازی و بهرهگیری از ظرفیت اجتماعات یادگیری از راهبردهای کلیدی تحول آموزشی است.
وی افزود: همکاری مؤثر بین معاونت آموزش ابتدایی، اداره تکنولوژی آموزشی و مدارس، زمینه را برای نوآوری در روشهای تربیتی و آموزشی فراهم میکند و تقویت اجتماعات یادگیری درونمدرسهای ازجمله راهکارهای مهمی است که به معلمان و مدیران امکان میدهد تجربیات مؤثر خود را به اشتراک گذارند.
شریفی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح مدرسهمحوری خاطرنشان کرد: این طرح بستری برای تقویت خلاقیت مدیران، مهارتآموزی دانشآموزان و بومیسازی برنامههای آموزشی است که همسو با اهداف کیفیسازی آموزش پیش میرود.
آرزو مرادینسب معاون آموزش ابتدایی استان سمنان با تشریح برنامههای آتی گفت: طرحهای مدرسهمحوری، توسعه مهارتهای حرفهای معلمان و ترویج اجتماعات یادگیری با همکاری اداره تکنولوژی آموزشی اجرایی خواهد شد.
وی بر اولویت تقویت سواد پایه دانشآموزان در دروس ریاضی، فارسی و علوم، تأکید و اظهار کرد: با توجه به نتایج آزمونهای بینالمللی، برنامهریزی هدفمند برای ارتقای کیفیت آموزش این دروس در دستور کار قرار دارد.
مرادینسب با اشاره به طراحی و اجرای دورههای تابستانی ویژه معلمان و مدیران مدارس خاطرنشان کرد: این دورهها با رویکردهای نوین آموزشی، بهرهگیری از فناوری و تقویت یادگیری فعال و مهارتمحور برگزار خواهد شد.
گفتنی است، مقرر شد کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان حوزه آموزش ابتدایی، اداره تکنولوژی آموزشی و معلمان مدارس منتخب، تشکیل و برای اجرای پایلوت برنامهی «اجتماعات یادگیری» و «مدرسهمحوری» از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ عملیاتی شود که این اقدام، گامی مؤثر در راستای تحول آموزش ابتدایی استان ارزیابی میشود.
نظر شما