۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۱

روزنامه جام‌جم نوشت:

2 برادر ایلامی و همسر یکی از آنها به اتهام اسیدپاشی بر سر و صورت یک مادر و دختر که منجر به مرگ دختر جوان شده بود، روز گذشته هنگام محاکمه در شعبه اول دادگاه کیفری استان ایلام، اسیدپاشی منجر به قتل نوعروس را انکار کردند.
قربانیان اسیدپاشی مادر و دختری به نام‌های زیور و یثری بودند که 18 تیر سال گذشته در خانه‌شان در خیابان مفتح شهرستان سرابله در استان ایلام مورد اسیدپاشی قرار گرفتند. در این حادثه دختر 19 ساله که قرار بود چند روز بعد به خانه بخت برود، تسلیم مرگ شد.با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه و شروع تحقیقات پلیسی، ردپای عموی خانواده و همسرش و نیز عموی دیگر خانواده در حادثه اسیدپاشی به دست آمد. به این ترتیب، ماموران پس از هماهنگی قضایی، 2 مرد و یک زن را در این رابطه دستگیر و به پلیس آگاهی ایلام منتقل کردند. متهمان در بازجویی به نقش خود در اسیدپاشی منجر به قتل نوعروس اعتراف کردند.

پس از اعتراف متهمان و بازسازی صحنه حادثه، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند و پرونده متهمان با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان ایلام فرستاده شد.

روز گذشته 2 برادر و همسر یکی از آنها که متهمان پرونده بودند، از زندان مرکزی شهر برای محاکمه به شعبه اول دادگاه کیفری استان ایلام منتقل شدند. در این جلسه ابتدا نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و برای متهمان به اتهام اسیدپاشی منجر به قتل درخواست مجازات قانونی کرد.

در این هنگام زیور، شاکی پرونده که خود قربانی اسیدپاشی شده، با طرح شکایت از متهمان در رابطه با شب حادثه گفت: از چند روز پیش اثاثیه خانه‌مان را جمع کرده بودیم و قرار بود چند روز دیگر به خانه اجاره‌ای‌مان نقل مکان و مراسم جشن عروسی دخترم را برگزار کنیم. آن شب من و دخترم در یکی از اتاق‌ها خوابیده بودیم که نیمه شب با احساس سوزش شدید در سر و صورتمان بیدار شدیم و با روشن کردن چراغ‌ها دیدیم، برادرشوهرم سطل به دست بالای سرمان ایستاده است. با التماس از او کمک خواستیم، اما فرار کرد و دقایقی بعد همراه همسرش به اتاق بازگشت.

شاکی افزود: برادرشوهرم، خودش من و دختر آسیب دیده‌ام را به بیمارستان رساند و به همسایه‌ها می‌گفت نمی‌داند چه کسی عامل اسیدپاشی است. البته همسرش هم از قصد شوهرش برای اسیدپاشی باخبر بود. آنها دخترم را که بعد از فوت پدرش با هزاران امید بزرگ کرده بودم، از من گرفتند و مرا داغدار کردند. برادرشوهر دیگرم نیز با آنها همدست بوده است. از هر 3 آنها شکایت دارم و برای برادرشوهرم ـ یادگار ـ تقاضای قصاص و برای همسر او و برادرشوهر دیگرم، تقاضای اشد مجازات قانونی را دارم.

قاضی دادگاه پس از شنیدن گفته‌های شاکی که خود ولی دم و قربانی اسیدپاشی بود، از نخستین متهم پرونده به نام یادگار خواست تا در جایگاه قرار گیرد و از خود دفاع کند.

 

‌ انکار عموی اسیدپاش در دادگاه

متهم در اظهاراتش گفته‌های قبلی خود را انکار و عنوان کرد: از ماجرای اسیدپاشی اطلاعی ندارم. من و همسرم در این مورد بی‌گناه هستیم. من و همسرم سال‌‌ها پس از فوت برادرم، با زن و دختر او در یک خانه زندگی می‌کردیم و اختلافی با هم نداشتیم که به قصد انتقام به آنها آسیب برسانیم. شب حادثه با شنیدن صدای فریاد و کمک‌خواهی یثری ـ مقتول ـ و مادرش سراسیمه همراه همسرم به خانه آنها در طبقه بالای ساختمان رفتیم و بلافاصله هر دو را به بیمارستان منتقل کردیم. اگر همسر برادرم سوگند یاد کند که من عامل اسیدپاشی و قاتل فرزندش بوده‌ام، این اتهام را می‌پذیرم.

لیلا متهم ردیف دوم و اسفندیار متهم ردیف سوم نیز در جایگاه قرار گرفتند و در دفاع از خود گفته های قبلیشان را انکار کردند و گفتند نمی دانند عامل اسید پاشی چه کسی بوده است.

بنابراین گزارش، با پایان گرفتن جلسه دادگاه، با توجه به انکار متهمان به ارتکاب اسیدپاشی، آنها با تجدید قرار قانونی به زندان بازگشتند. قضات شعبه اول دادگاه کیفری استان ایلام پس از شنیدن اظهارات متهمان وارد شور شدند تا بزودی حکم قضایی را صادر کنند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =