اگرچه استیضاح وزیر کار از دستور کار خارج شد اما موج اعتراضات نمایندگان به رویکرد استیضاح کنندگان، همچنان ادامه یافت. تذکراتی که بیش از همه توکلی و حدادعادل را مخاطب قرار می​داد.

نسرین وزیری: در تذکرات نمایندگان اعلام شد که  «حکمیت» و «پذیرش قول شرف» واژگانی جدید در ادبیات سیاسی مجلس هستند که شائبه انتخاباتی بودن این استیضاح، رویکرد سیاسی مجلس به جای رویکرد کارشناسی و تلاش برخی برای حضور در هیات رئیسه مجلس بعد را تقویت می کند. اشارات این نمایندگان به نقش «حکمیت» توکلی میان مرتضوی و زاکانی از یکسو و پذیرش «قول شرف» مرتضوی از سوی حدادعادل بود.
گفتنی است، استیضاح شیخ​الاسلامی به درخواست حدادعادل از استیضاح کنندگان پس گرفته شد. رئیس مجلس هفتم در این نامه نوشته بود: «جناب آقای سعید مرتضوی به درخواست خود، حوالی ظهر روز شنبه 91.1.26 با این‌جانب ملاقات کردند و نظر مشورتی بنده را درباره این موضوع جویا شدند این‌جانب به ایشان پیشنهاد کردم برای حل استعفا کند جناب آقای مرتضوی نیز با قبول این مصلحت‌اندیشی پیشنهاد این‌جانب را پذیرفتند و آمادگی کامل خود را برای استعفا هم در آن جلسه و هم در تماس‌های مکرر تلفنی بعدی اعلام نمودند. اکنون با عنایت به آنچه گفته شد این‌جانب ضمن تشکر از جناب آقای مرتضوی و توجه و اعتمادی که ابراز داشته‌اند از شما دوستان عزیز که تقاضای استیضاح را امضا کرده‌اید درخواست می‌کنم از مطرح کردن استیضاح در جلسه علنی مورخه 91.1.27 مجلس شورای اسلامی خودداری فرمایید تا انشاءالله با پی‌گیری بیشتر استعفای جناب آقای مرتضوی به صورت کامل محقق شود و موجبی برای استیضاح باقی نماند.»
نامه پذیرش این درخواست را هم توکلی خواند که در آن آمده بود: «علت استیضاح نصب مدیر فاقد صلاحیت لازم و دارای پرونده مفتوح به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی بود، هدف نیز حفظ مصالح نظام و منافع بزرگترین سازمان اقتصادی - اجتماعی کشور بود که به 33 میلیون کارگر شریف شاغل و بازنشسته و خانواده‌های محترم آنان و نسل‌های بعدی تعلق دارد. حال که تلاش‌های انجام شده برای تأمین هدف، بدون نیاز به استیضاح، با تعهد آقای مرتضوی و برادر ارجمند جناب آقای دکتر حدادعادل مبنی بر استعفا به ثمر نشست، فعلا استیضاح خود را پس می‌گیریم. بدیهی است اگر ظرف چند روز آینده پذیرش استعفا رسماً اعلام نشود، مجدداً تقاضای استیضاح تقدیم مجلس خواهیم کرد.»
متن نامه اول را حدادعادل پیش از آغاز به کار مجلس منتشر کرد و نامه دوم را هم احمد توکلی  در ابتدای جلسه علنی امروز خواند و آنقدر تذکر و اخطار در پی داشت که به قول رئیس مجلس «اگر استیضاح انجام می​شد، کمتر وقت مجلس را می​گرفت»!
نخستین تذکر را مصطفی کواکبیان نماینده سمنان مطرح کرد و گفت: بر اساس آئین‌نامه‌ای که جدیدا مجلس تصویب کرد، بعد از اعلام وصول استیضاح وجاهتی ندارد که اعلام شود استیضاح از حدنصاب افتاده است. دوستان به کناره‌گیری آقای مرتضوی اعتماد کرده‌اند و گفته‌اند که اگر مرتضوی کنار‌ه‌گیری نکرد، استیضاح را دوباره در دستور قرار می‌دهیم ولی این مسئله به مجلس هشتم نمی‌رسد. اینکه یک فرد بین دو نفر حکمیت کند، به شأن مجلس مربوط می‌شود؛ هر چند بنده جزء‌ استیضاح‌کنندگان ‌نبودم ولی موضوع حکمیت به شئونات مجلس مربوط می‌شود.
وی گفت: به اعتقاد من بر اساس اصل 89 باید موضوع را به صورت اساسی‌تر دنبال کنیم چرا‌که آقای احمدی‌نژاد گفته بود اگر استیضاح رای بیاورد، ‌آقای مرتضوی را به عنوان سرپرست در وزارت کار قرار می‌دهم لذا من معتقدم این استیضاح با توجه به آئین‌نامه جدید نمی‌تواند از دستور خارج شود.
اما رئیس​مجلس به او یادآور شد که اصلاح آئین‌نامه جدید را باید شورای نگهبان تائید و به مجلس ابلاغ کند که این مسیر هنوز طی نشده است. از این رو بر اساس آئین‌نامه کننی در روز استیضاح اگر تعداد از عدد 10 بیفتد، ما نمی‌توانیم استیضاح را مطرح کنیم.
رئیس مجلس در خصوص موضوع حکمیت اظهار داشت: موضوع حکمیت مربوط به استیضاح کنندگان است؛ استیضاح کنندگان پذیرفته‌اند که استیضاح را پس بگیرند بر این اساس ما بر اساس شکل آئین‌نامه نمی‌توانیم غیر از این عمل کنیم.
محمدرضا خباز نماینده کاشمر هم در تذکر دیگری گفت: اینکه کشور را ماه​ها به چالش بکشند وبعد با حکمیت مساله را خاتمه دهند، کار عجیبی است. باید این کار را از روز اول می​کردند و این همه هزینه را به کشور و وزارت کار و تامین اجتماعی تحمیل نمی​کردند.
به گفته وی، این شائبه که این استیضاح یک کار سیاسی بوده و با هدف اصلاح امور کشور نبوده است؛ با این رویکرد استیضاح کنندگان تقویت شده است. خباز ادامه داد: نمی​شود که آقایان هرگاه دلشان خواست استیضاحی را بنویسند و بعد بکشند کنار و با حیثیت قوه مقننه بازی کنند!
لاریجانی در پاسخ به وی، با بیان اینکه اخطار باید به نحوه عمل هیات رئیسه باشد، افزود: ما باید استیضاح را بر اساس آیین نامه اعلام وصول می​کردیم و الان هم که از نصاب افتاده است، آن را از دستور خارج کنیم. بنابراین هیچ اشکال قانونی ای بر کار ما وارد نیست.
نادر قاضی​پور نماینده ارومیه هم در تذکر دیگری گفت: هنگام طرح این استیضاح گفته شد که هدف از آن نیم نگاهی به انتخابات آتی و هیات رئیسه مجلس بعدی است که ما آن را نپذیرفتیم. اما حرکت امروز استیضاح کنندگان این شائبه را تقویت می​کند. این بازی با کرامت و عزت مجلس و مردم است. اگر استیضاح مرتضوی انجام نشد چه؟ چطور به یک وعده اعتماد کرده​اید و استیضاح را پس گرفته​اید؟ هنوز که این کار انجام نشده است.
علی لاریجانی هم با بیان اینکه مرضوی تعهد شفاهی داده است، افزود: شما با همکاران خودتان بحث کنید که چرا امضایشان را پس گرفتند، این ربطی به هیات رئیسه ندارد!
جواد جهانگیرزاده دیگر نماینده ارومیه هم با بیان اینکه حق استیضاح وزیر همچنان پا برجاست، افزود: آقای توکلی گفت که با بازپس گیری این استیضاح می​خواهد شان مردم حفظ شود، اما شان مجلس چه می​شود؟ اصطلاحات جدید در کار مجلس وارد شده است که مفهوم مشخصی ندارد. مثلا حکمیت یعنی چه؟ آن هم حکمیتی که سابقه تاریخی خوبی ندارد! شائبه حضور و مشورت «خاص» برخی نمایندگان هم ذهنیت خوبی ایجاد نمی​کند. ادامه این مهندسی​ها در آینده خطرناک می​شود که برخی از هم اکنون برای مجلس بعد و هیات رئیسه بعد دارند برنامه ریزی می​کنند.
وی افزود: یعنی چه که بدون تضمین اساسی اعلام می​کنند استیضاح را پس می​گیرند و می​گویند اگر استعفا ندهد او را دوباره استیضاح می​کنند؟ می​گویند که ایشان قول شرف داده است، مگر قول شرف در موازین قانونی ما پایبندی ایجاد می​کند!
مهدی سنایی نماینده نهاوند هم به خیل معترضین پیوست و با قرائت شعری سخنان هخود را آغاز کرد که لاریجانی به شوخی به او گفت «به جای قرائت این اشعار، ماده آیین نامه مدنظرتان برای تذکر را بفرمایید».
سنایی هم ادامه داد: برخی از دوستان که مدعی حقانیت هم هستند مسائل شخصی را با مسائل مجلس خلط نکنند. این شکل کار در مجلس به صلاح نیست. مسائل فی مابین برخی دوستان نباید با مجلس خلط شود. این چندمین بار نیست که چنین کاری در مجلس می شود، آن هم از سوی نمایندگانی که انتظار بیشتری از آنها می رود.
به گفته وی، اینگونه استفاده​ها از ابزار نظارتی مجلس، هم شان مجلس را کاهش می​دهد و هم تاثیر گذاری ابزارهای نظارتی مجلس را می​کاهد.
لاریجانی با بیان اینکه نمایندگان بیرون از مجلس هم می​توانند با یکدیگر صحبت کنند، افزود: این تذکرات به رفتارهای خود نمایندگان برمی گردد نه هیات رئیسه و نمی​توان بر اساس آن تذکر داد.
کاظم جلالی نماینده شاهرود هم تکر دهنده بعدی بو که به طعنه خطاب به رئیس مجلس گفت: اگر چه آقای رئیس می​فرمایند که تذکر نمایندگان چرا خطاب به هیات رئیسه اعلام می​شود اما باید بگویم که اصلا کل قضیه برای هیات رئیسه است!! او که می​گفت ازاستیضاح کنندگان نبوده و حتی مخالف آن بوده است، افزود: صبح هم به آقایان توکلی و دیگران گفتم که اینجا آبروی مجلس در میان است. این دوستان در دو رل دارند بازی می کنند. آقای توکلی یکجا مو را از ماست می​کشند و یک جا می​گویند حکمیت!؟ آن هم در حالی که این استعفا را نه وزیر پذیرفته و نه رئیس جمهور!
او که می گفت برخی نمایندگان هم در زمین دولت بازی می​کنند و هم در زمین مجلس، افزود: پیش از این نیز شاهد بودیم که از یکسو استیضاحی را امضا می کنند یا موافق طرح سوال از رئیس جمهور هستند اما از سوی دیگر در دولت لابی می​کردند و بیانیه می​دادند که سوال را به مصلحت نمی​دانند!
محمود احمدی​بیغش هم که می​گفت چرا برخی نماینده تر شده​اند؟، ادامه داد: من حتی شنیده​ام که رئیس جمهور در راه مجلس بوده که از وزیرش حمایت کند ولی یکباره آقایان امضایشان را پس گرفتند! آ آقایی که می گفتند بیم آن می​رود که بحث استیضاح کردان بوجود بیاید و تطمیعی صورت بگیرد حالا بگوید که چرا استیضاح را پس گرفته​اند؟ آیا آن نگرانی محقق شده است؟ چطور می​روند حکمیت می​کنند و استیضاح را پس می​گیرند در حالی که دیگر استیضاح کنندگان خبر ندارند؟ اگر می​گویند به صلاح مملکت نبود، بفرمایند که چطور وقتی آن را اعلام می کردند و یک ماه توی سر دولت می​زدند، به صلاح بود!!
در مقابل همه این تذکرات، علیرضا زاکانی از طراحان استیضاح و بازپس گیرندگان امضا، در تذکری خطاب به نمایندگان معترض گفت: من نمی​دانم چرا باید به این همکاران پاسخ بدهیم و بگوییم چرا امضایمان را پس گرفته ایم! چطور برخی به ما اتهامات انتخاباتی می​زنند؟
وی افزود: سعید مرتضوی که انتصاب وی به ریاست سازمان تامین اجتماعی مهمترین دلیل استیضاح وزیرکار بوده است ، در جلسه خود با نمایندگان طراح استیضاح متن استعفای خود را نوشته و قرائت کرده است .این استعفا در دو نسخه برای رئیس جمهور و وزیر کار ارسال شده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 207947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام KW ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    3 0
    حق مچلس همینه میر تاجدینی:"رییس جمهوری و دولت نسبت به جلسه استعفای 'سعید مرتضوی' مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی سخنی نگفته و تعهدی نیز به نمایندگان مجلس نداده است."
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    377 1
    خدااز سركساني كه قسم ميخورند ازحق الناس وحق الله دفاع كنند ونميكنند نميگذره
    • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      70 1
      احسن
    • سیاوش IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      123 0
      ما مردم متاسفیم که 290 نفر که توان ایستادن بر سر حرف خود را ندارند و آخرتشان را به دنیا میفروشند دارند از مالیاتهای ما و از بیت المال حقوق میگیرند و فقط گذر زمان میکنند. خون دستهای کارگران پینه بسته برای سرافرازی کشور در جریان است آنوقت 290 نفر فکر خودشان و مصالح شخصیشان هستند. متاسفم
    • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      20 0
      واقعا نمیدونم بخندم یا گریه کنم وکلای ملت مارو باش
  • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    230 1
    آقايان مجلس نشين شما حتما مي توانيد.... با شنيدن اين كلمه سرتان را بالا بگيريد
  • بدون نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    269 1
    وا اسفا به این مجلس و رفتارش.19
  • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    29 0
    آلیس در سرزمین عجایب
  • بدون نام GB ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    38 0
    خدااز سركساني كه قسم ميخورند ازحق الناس وحق الله دفاع كنند ونميكنند نميگذره
  • محمد جواد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    53 0
    خبر استعفای آقای مرتضوی دروغ است و ایشان هرگز استعفا نخواهد داد. شرمندگی حاصل کار این مجلس است.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    69 0
    فتح علی شاه کجایی که یادت بخیر!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    46 1
    من هم معتقدم نباید بدون گرفتن تعهد لازم و محکم از مرتضوی صرفا به خاطر یک قول حرفش رو قبول میکردند!!پیشینه این ادم نشون میده که نه تنها به قول بلکه به هیچ قانونی هم ایشون پایبند نیست..هم مرتضوی و هم احمدی نژاد بارها ثابت کرده اند جایی که پای منافعشان وسط باشد قانون رو هم زیر پاهاشون له میکنند چه برسه به قول!!این بازی هم مستقیما زیر نضر شخص احمدی نژاد داره انجام میشه فقط و فقط به این منظور که عمر مجلس هشتم به پایان برسد شاید بتوانند با نمایندگان مجلس نهم به طریقی کنار بیایند!!اگر واقعا مرتضوی قصد استعفا داره چرا همون موقع استعفا نداده؟یعنی چی که حالا فعلا استیضاح نکنید من قول میدم بعدا استعفا بدم؟!!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    57 0
    براي شا هكارهاي اين مجلس كه ادعا دارد در راس امور است بايد يك كتاب نوشت.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    6 0
    خدا پدر " لوئه جرگه " را بيامرزد.انها مردمي تر عمل ميكنند.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    1 0
    درسی وچندسال عمراین نظام این مجلس نمونه بوداتفاقاتی افتادکه قابل تامله چیکارمیکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • هرکی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    5 0
    جالبه! بعد از اون پرونده درخشان ایشون(مرتضوی)لطف می کنن و استعفا می دن!
  • سعيد IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    7 0
    هيهات من الذله
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    2 0
    همیشه تاریخ حقایق را ثبت میکند.جناب نمایند ایا در اینده می توانی سر خود را بالا نگه داری و بگی که از حقوق ملت دفاع کردی؟بهترین محکمه در این جهان وجدان شخص است .لطفا به وجدان خو رجوع کنید
  • امير ف IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    10 0
    اي كاش امام علي در اين جلسات شركت داشت و مصلحت انديشان مقام پرست را در دم گردن ميزد
  • بدون نام US ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    159 1
    واقعا متاسفم از این مجلس ، ننگین ترین مجلس است .شما واقعا نمایندگان مردم هستی؟ وامصیبتا !!!!!!!!!1
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    6 0
    هرچه بگندد نمکش میزنند وای به حالیکه بگندد نمک. آدم یاد گفتار حضرت علی در ارتباط با ارزش قدرت وحکومت کمتر از آب بینی شتر است می افتد!!!!!
  • اخوان US ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    7 1
    اینها نماینده مردم هستند یا نماینده یک جریان خاص!!! جای تعجب نیست که وضع مردم اينجوريه چون کسانی که باید صدای مردم باشند، صدای سیاسی بازی های و منافع شخصی هستند. واقعا برای مردم متاسفم.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    5 0
    آدم یاد گفتار حضرت علی که فرمود ارزش حکومت وقدرت کمتر از آب بینی شتر است می افتد!! هرچه بگندد نمکش میزنند وای به حالیکه بگندد نمک
  • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    123 1
    حالا منتظر بمونین تا مرتضوی استعفا بده....
  • بدون نام CH ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    125 0
    حاشا به غیرتتون.............
  • نوید IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    39 0
    خنده داره
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    66 0
    قضيه از دو حال زير خارج نيست. 1- با توجه به نقش توكلي و حداد در منتفي شدن استيضاح ،توافقي براي هيت رئيسه مجلس نهم صورت گرفته و دولت قول حمايت داده. 2- برخي نگران حرفهاي احمدي نژاد در مجلس بودند(داستان پرونده هاي كه پيش احمدي نژاد هست)
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    59 0
    مجلس یک جایزه هم به این اقای مرتضوی (متهم کهریزک ) بدهد این مجلسی که ما میبینیم در ته و انتهای امور هم نیست . از اولش که چماق شورای نگهبان بالا سرش است تا اخرش که ....
    • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      2 0
      از خبرآنلاین درخواست می شه رونوشتی از نظرات کاربران رو در خصوص کلیه اخبار مربوط به این استیضاح در یکی دو روز گذشته رو به روابط عمومی مجلس ارسال کنه. با تشکر
  • ريزبين IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    60 0
    شرم آورترين خبر سال را انتشار كرديد.نمايندگان مجلس نميدانم چه كاره اند فقط شعار دفاع از حق مردم را سردادن موقع كسب آرا ....؟ حيف ساختماني كه شما جمع شدين براي حفظ حق وحقوق مردم.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    64 0
    زماني كه مجلس به توپ بسته شد به ميزان دو ماه اخير ابرويش لكه دار نشد
  • محمد خان IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    56 0
    دور از جون همه ... یعنی اینا فکر کردن مردم هیچی حالیشون نیست ؟
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    62 0
    خاك بر سر اين مجلس ترسو و بي اختيار ! اگه برا مجلس دولت و وزير ارزشي قائل بودن مرتضوي رو نميزاشتن رئيس كه كار به استيضاح بكشه! حالا مجلس با اين كارش آبروي خودش رو برد واقعا !
  • محمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    4 0
    فکر می کردیم دوره زمونه ابو موسی اشعری ها و حکمیت های ان چنانی تمام شده ... اما انگار نشده
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    51 0
    عجب مجلس قدرتمندي داريم!
  • نادر IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    56 1
    یار کشی آقای حداد برای ریاست مجلس آینده.خوب لازم که امتیاز بدن :))خنثی ترین نماینده مجالس دنیا :))
  • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    39 5
    اينهاخودراجانشين مدرس ميدانند؟تازه مدرس بارضاخان درگيربودواينهادركمال آزادي اينقدربزدل وترسو
  • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    57 0
    واقعا براي مجلس متاسفم.
  • حسین IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    17 0
    نمی دانم این "اصول گراها " به چه " اصولی" پایبندند؟!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    2 0
    مطمئن باشید مرتضوی استعفا نخواهد داد حکمیت حداد دراین قضیه مثل جریان حکمیت ابوموسی اشعری است ومطمئنا این فرد کنارنمیرود آخراگرمیخواست این کاررابکند دیگر این دست وآن دست کردن نداشت باید همین امروز صبح استعفا میداد واستعفایش هم پذیرفته میشد آنوقت نمایندگان از استیضاح صرف نظر میکردند .
  • ايراني IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    1 0
    قصد توهين ندارم، اما واقعا اين نماينده هاي مجلس بحث هاي بيربط مطرح ميكنند اما سر همان نيز نمي مانند.
  • کاوه IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    1 0
    یادمه بعد از جلسه ی سوال از رئیس جمهور یکی از نمایندگان رفتار ایشان را با به توپ بستن مجلس شورای ملی در دوره ی استبداد صغیر-حاکمیت محمد علی شاه- مقایسه کرده بود حالا به نظرم باید به نمایندگان تبریک گفت
  • ملا NL ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    10 0
    گریه کنید موسلمونا... گریه خودش صوابه
  • وای TR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    15 0
    حالا که مرتضوی قول شرف و دیدارش رو تکذیب کرد. جداً برای همه مجلسی ها متاسفم. من اگر نماینده مجلس بودم استعفا می دادم
  • علی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    13 0
    احمدی نزاد راست میگوید=مجلس راس امو نیست
  • نادر IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    5 0
    واقعا این حقیقت داشته پس که مجلس در راس امور نيست.راس همه قوا قوه مجریه میباشد :))
  • بدون نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    12 0
    باز هم به شرف مدرس که تازه فریاد انقلابی گری و دفاع از مظلوم اینها گوش فلک را کر کرده.
  • مهدی 61 IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    20 0
    آقای حداد موضوع ژاپن اسلامی رو از سر قول شرف گفته بود؟ آقای حداد تثبیت قیمتها قول شرف بود ؟
  • 2020 IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    29 0
    مجلس بی کفایت خجالت خجالت!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    5 0
    آقاي توكلي ؛ مطمئن باش ديگه كسي بهت راي نميده. آخرت خودت را به چند فروختي ؟
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    8 0
    شما به حرف کسی که تا الان نشون داده به قانون پایبند نیست گوش می کنید!
  • مهدي IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    3 6
    تا ولايت فقيه هست تذكر نماينگان لازم نيست
  • رامین IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    10 0
    مگر اقای رئس جمهور مرتضوی را نمی شناخت ؟ مگر سابقه او را نمیدانست؟مگر نمی دانست که به چه علت از کار قبلی اش بر کنار شده؟وایا............؟ شما را بخدا قسم می دهیم که اینطور با سرنوشت واینده این مملکت ومردم بجهت حب جاه ومقام بازی نکنید.ایا شما به اخرت و روز رستاخیز ایمان ویقین دارید؟
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    10 0
    تیتر بزنید مجلس مات رندی احمدی نژاد شد. واقعا تا سالها باید به این موضوع خندید
  • محمد IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    2 2
    بابا این بهتر از این بود که احمدی نژاد بیاد مجلس و صحبت کنه که و... بعد مگه چقد از کار این شیخ اسلامی مونده اگه میخواستن استیضاح کنن باید همون موقع قبلی به خاطر آمار اشتباه و ... استیضاحش میکردنتا کار به این روز نکشه! الان اصلا به صلاح نیست استیضاح!
  • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    13 0
    به خدا قسم من خودم به شخصه در قیامت از هیچ کدامتان نمیگذرم!البته اگه به خدا و قیامتی معتقد باشید!!
  • من IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    21 1
    مگر مرتضوی شرف داره که قول شرف میده؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      13 0
      فکر کنم صدها نفر این نظر رو گذاشتن تا خبر آنلاین راضی شد درجش کنه
    • بدون نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      11 0
      بی نهایت مثبت
  • علی IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    5 4
    اگر مرتضوی نمی خواست استعفا بدهد، مثل مرحوم کردان رفتار می کرد و زير بار نمی رفت. من خوشبين هستم که مرتضوی برای آبروی خودش ارزش قائل باشد. اگر به قولش عمل کند مطمئناً در آينده از او به نيکی ياد می شود، حتی اگر در پرونده هايی که دارد محکوم شود.
  • معین IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    9 0
    وای براین مجلس
  • بدون نام IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    3 0
    مصالحه در مورد حقوق میلیونها کارگر و خانواده هایشان ننگ مجلس و امسال توکلی است
  • بدون نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    1 0
    هرچه خواندن انتقاد بود هيچ كس دفاع نكرده چرا؟
  • مرتضی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    2 0
    مجلس خانه دولت نه ملت (اللهم عجل لولیک الفرج)