نماینده مردم دزفول در مجلس هشتم ورود حدادعادل به بحث استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را سیاسی و در راستای تعیین ترکیب هیات رییسه مجلس نهم خواند.

احمدآوایی نماینده مجلس با گفت‌وگو با خبرآنلاین هم با تأکید بر اینکه اقدام امروز نمایندگان استیضاح کننده برای حیثیت مجلس خوب نبود، گفت: اما مسئله این است که امثال آقای توکلی و نادران اهل معامله نیستند و قول مرتضوی موجب شد که آنها قانع شوند که از استیضاح صرف‌نظر کنند.
وی در عین حال با پذیرش سیاسی بودن ورود حداد عادل به موضوع استیضاح، گفت: تلاش می‌شود در مجلس آینده حداد عادل رئیس شود و این تلاشی است که از مدت‌ها پیش صورت می‌گیرد، اما به نتیجه رسیدن آن به ترکیب مجلس آینده بستگی دارد، ولی پس گرفتن امضاهای استیضاح کار درستی بوده و بر اساس مصالح کشور صورت گرفته است، ضمن اینکه نماینده حق پس گرفتن استیضاح خود را دارد و از نظر آیین‌نامه‌ای هم مشکلی پیش نمی‌آید.
همچنین یکی از امضا کنندگان طرح استیضاح گفت: نمایندگان براساس قول مرتضوی که اعلام کرده بود استعفا می‌دهد امضای خود را پس گرفتند.
سیدرضا اکرمی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اصول‌گرایان در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص وقایع روز مجلس و دلایل استیضاح‌کنندگان برای پس گرفتن استیضاحشان، گفت: انگیزه من آن بود که آقای مرتضوی که براساس حکم قضایی تعلیق شده است و پرونده او در دستگاه قضایی مطروح است و در پرونده‌اش مواردی از قبیل کهریزک را پیش رو دارد از نظر امضاکنندگان استیضاح واجد شرایط برای حضور در مدیریت تأمین اجتماعی نبود و امضاکنندگان از طریق استیضاح می‌خواستند این موضوع به افکار عمومی برسد.
وی با اشاره به قول مرتضوی برای استعفا از مسئولیت افزود: او این اقدام را مشروط بر این نکرده بود که وزیر کار یا رئیس جمهور این استعفا را بپذیرند یا نه و ما هم براساس استعفای وی این موضوع را پس گرفتیم و نامه مکتوب در این زمینه موجود است و شاهد قصه هم آقای حداد عادل است، که وی اعلام کرده که قول شرف می‌دهم که به محل کارم بر نگردم.
همچنین حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس، با بیان اینکه آنچه امروز در مجلس رخ داد منفی بود، گفت: این رفتارها شأن مجلس را پایین می‌آورد.
27219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    86 2
    ما در30سال اخير از حداد و مرتضوي چه خيري ديديم؟
  • بدون نام US ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    80 1
    اگر میدانستم که کسی که اسمش پشت جلد کتاب اول دبستانم بود، چنین میکند، هیچ وقت تحصیل نمیکردم.
  • بدون نام US ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    95 3
    حداد عادل یا ابو موسی اشعری؟
    • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      6 0
      احسنت خودشه.
  • بدون نام US ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    55 2
    پس نظر مردم، نمایندگان مردم، چرا اینگونه قربانی لابی های سیاسی میشود؟
  • بدون نام US ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    64 2
    مگر استیضاح چه اشکالی دارد که اینقدر از آن هراس دارند؟ خب اگر وزیری کارش را توجیه کند مجددا رای می آورد. آگر هم نتواند دلایل کافی بیاورد باید برکنار شود. چرا جلوی این کار مقاومت میکنند؟
    • بدون نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
      19 0
      به این نمیگن مقاومت ..میگن معامله!!
  • بدون نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    3 0
    چرا به خاطر یک گزینش ساده باید از هفت خان رستم عبور کرد تابعدش اگه مشکلی بیش نیاد بتوانی استخدام بشی ولی امثال مشایی ومرتضوی و... خیلی راحت در بالاترین سطوح مملکتی خدمت میکنند ونمایندگان محترم هم خیلی راحت از این مسایل عبور میکنند نماینده مجلس باید صدای راستین ملت باشد.
  • سام US ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    12 1
    پیشنهاد بنده تشکیل مجلس دیگری به اسم ریش سفیدان متشکل از روسای قبایل و به ریاست آقای حداد عادل می باشد.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    16 0
    از اول معاوم بود همه چی ماس مالی میشه.من که مطمین بودم!!!مدرس کجایی!!!!؟
  • بدون نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    24 0
    یعنی حداد قراره رییس مجلس آینده بشه؟ بعدش هم حتما قراره از حق مردم دفاع کنه!!!!
  • فرشاد IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    20 0
    متاسفم برای حرکت ناعادلانه حداد عادل
  • م ب US ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    11 0
    استیضاح یکی از اهرم های مهم نظارتی بر عملکرد وزراء در مجلس است و حق قانونی نمایندگان است. متاسفانه در دوره دولت کنونی آنقدر از لابیهای جناحی استفاده میشود که دیگر مجلس برای دولت مهم نیست و به راحتی راه و روش خود را دنبال میکند و حق و حقوق مردم فدای جناح بازیهای سیاسی میشود. امیدوارم مسئولین نظام بفکر اجرای قوانین توسط دولت مردان باشند و اجرای قانون برای همه آحاد جامعه از ریئس جمهور گرفته تا وزیر و شهروند عادی نهادینه شود که در این صورت است که پیشرفت از همه لحاظ برای کشور رقم خواهد خورد.
  • حامد IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    13 0
    رایزنید نمایندگان رییس اینده مجلس میرسد توکلی چه می کند مرتضوی نمیرود مطهری در عجب است حداد عادل میرسد
  • بدون نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
    24 0
    زنده باد دکتر علی مطهری واقعا صدای ملت بود.