به گزارش خبرآنلاین، به نقل از دیجیاتو، رکورد جدید که در مسیر آزمایشی یککیلومتری آزمایشگاه Donghu انجام شده، رویکرد «پرسرعت» جدید چینیها برای مسافتهای کوتاه را به نمایش میگذارد که به نیروی رانش الکترومغناطیسی وابستگی دارد. دانشمندان برای ثبت این رکورد، موتور خطی پرقدرت را با سیستم شناور مغناطیسی ترکیب کردهاند که باعث میشود قطار تا حدی روی خط ریل خود شناور شود.
رسانه ملی CTGN در گزارش خود میگوید قطار با گوجود سیستم کنترل باکیفیت خود میتواند حتی هنگامی که سرعت زیادی دارد، متوقف شود. همچنین به گفته «لی ویچائو»، مدیر تحقیقات پروژه Maglev، آنها در این آزمایش رکورد «سریعترین سرعت» در جهان را شکستهاند.
پیشرفت چین در حوزه قطار مغناطیسی
آزمایشگاه Donghu در شرایطی توانسته سرعت 650 کیلومتردرساعتی را در مسافتی یککیلومتری نشان دهد که هدف رسیدن به سرعت 800 کیلومتردرساعت تا پایان سال جاری را دنبال میکند.
درحالحاضر چین بیشتر از هر کشور دیگری از سرویس قطار مغناطیسی پشتیبانی میکند. پروژه آن در شانگهای (The Shanghai Maglev که در تصویر بالا مشخص است) که براساس فناوری قطار تندروی آلمانی ترانسراپید (Transrapid) ساخته شده و از سال 2004 مشغول به کار است، همچنان مسافران را با سرعت 430 کیلومتردرساعت جابهجا میکند. فناوری آلمانی Transrapid بااینکه سالها روی آن تحقیقوتوسعه شده، هیچوقت در بازار داخلی آن به گزینه محبوبی تبدیل نشده و چین بیشتر از آن استفاده میکند.
محققان میگویند با این آزمایشها میخواهند نشان دهند پیشرفتهای تدریجی، موتورهای پرقدرت و الگوریتمهای هوشمندانهتر برای رانش، چگونه با همکاری یکدیگر چرخههای آزمایش را کوتاه میکنند و سرعت را افزایش میدهند.
۵۸۵۸
نظر شما