۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱

نمایندگان مجلس در پایان جلسه امروز با قرائت بیانیه​ای، از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

به گزارش خبرآنلاین، 225 تن از نمایندگان مجلس با امضای این بیانیه، اظهارات نماینگان مجلس و دیگر مسئولان امارات بی اساس خوانده و اعلام کردند که سفر احمدی​نژاد به جزیره بوموسی، یک موضوع داخلی و در چارچوب سفرهای استانی دولت است. نمایندگان در ادامه ادعای امارات را واهی و بی اساس خوانده و تاکید کردند که هیچگاه حقانیت ملی ایران را به عنوان جزئی از خاک لاینفک ایران، نباید خدشه​ای وارد شود.
اعضای خانه ملت با بیان اینکه حاکمیت این سه جزیره را غیر قابل مذاکره می​دانند، در عین حال از حسن مذاکره برای گسترش مناسبات دو کشور و رفع سوء تفاهمات استقبال کردند.
گفتنی است نادر قاضی​پور نماینده ارومیه هم در تذکری در اینباره گفت: وزارت امور خارجه در این موضوع، برخورد جدی کند تا دیگر از این کارها نکنند
مصطفی کواکبیان نماینده سمنان هم در خلال نطقش از وزارت خارجه خواست تا به عربستان گوشزد کند که بیش از این پایش را درازتر نکند. او در واکنش به اظهارات اخیرا اماراتی​ها هم گفت: امارات عددی نیست و با تحریک عربستان علیه منافع ملی ما حرف می​زند.
محمود احمدی بیغش نماینده شازند هم که می گفت سه جزیره همچون سه شهر اطراف تهران هستند، امارات را کوچکتر از آن دانست که به او تذکر دهد و خطاب به وزارت خارجه خواستار برخورد جدی تر با امارات شد و افزود: اگر چا امارات با تحریک آمریکا و انگلیس چنین ادعاهایی را مطرح کرده است، ولی باید مراقب باشیم تا چنین جسارتی را هیچگاه نیابد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    6 2
    آفرین بر غیرت نمایندگان. حکایت امارات اینه :شهر که شلوغ میشه،قورباغه هم هفت تیر میکشه.
  • محمد غفور IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    6 2
    پول پول میاره .به فکر رونق جزایر باشید به خدا هزینه اش بعدا" برمیگرده ایران باید اباد شود
  • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    4 3
    ;کاری کنید که اماراتی ها و سایر شیخ نشین ها دیگه از این غلط ها نکنند