مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با هدف پاسخ گویی به درخواست‌های مکرر کاربران و پاسداشت خدمات و آثار شاعر نامدار ایرانی، نرم‌افزار تلفن همراه «سعدی» را تولید کرد.

حجت الاسلام عبدالحمید مرتضوی منش، مدیر پروژه نرم افزاری کلیات سعدی گفت: این نرم افزار به منظور ارائه متن کلیات سعدی مشتمل بر گلستان، بوستان، غزلیات، قصاید و ... تولید و برای اولین بار در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی و عرضه می شود.

 

مدیر بخش چند رسانه‌ای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ادامه داد: صوت کتاب گلستان و بوستان با صدای استاد غلامعلی (امیر) نوری که بر اساس نسخه­‌ تصحیح شده‌­ محمد علی فروغی از محتویات این برنامه نفیس است.

این محقق و پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به قابلیت‌های این برنامه، اظهار داشت: «ارائه متن کامل کلیات برنامه در 9 بخش اصلی گلستان، بوستان، غزلیات، قصاید، رسائل، جستجو، نگارخانه، نشانه­‌ها و درباره سعدی همراه با صوت استاد نوری»، «ارائه فهرست سه سطحی کتاب گلستان و بوستان» و «امکان استفاده از پاورقی» از قابلیت‌های این برنامه موبایلی است.

حجت الاسلام مرتضوی منش ادامه داد: «امکان نمایش متن و شرح حکایت‌های انتخابی از فهرست کتاب گلستان و بوستان با استفاده از شرح گلستان دکتر خزائلی»، «امکان جستجو در اشعار یا متون به صورت ساده و ترکیبی از طریق صفحه کلید موجود در صفحه جستجو و هم از طریق صفحه کلید گوشی» از دیگر قابلیت‌های برنامه کلیات سعدی می‌باشد.

وی با بیان این که «جستجو در این برنامه به صورت ساده و ترکیبی» و «امکان انتقال شعر یا متن به فهرست برگزیده‌ها و حتی بخش ارسال پیام کوتاه» از قابلیت‌های دیگر این برنامه است، افزود: این نرم افزار بر روی کلیه گوشی‌های برنامه پذیر که از سیستم عامل سیم‌بین نگارش‌های 2 ، 3 ، 5 و '3 پشتیبانی می‌کنند، قابل اجراست.

به گزارش خبرآنلاین، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی همچنین بالغ بر 90 نرم افزار رایگان برای دانلود را روی سایت خود قرار داده که قابلیت اجرا روی تلفن های همراه را دارد. نرم افزارهایی چون «مفاتیح الجنان، نهج الدعاء، دانشنامه پزشکی و...». همچنین نرم افزارهایی چون «تاریخ ایران، جامع الاحادیث نور، دروس اخلاق آیت الله حق شناس و...» نیز در این پایگاه به فروش می رسد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد غفور IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    2 0
    تقدیر وتشکر