ترجمه شریف لنکرانی از «عقاید یک دلقک» نوشته هاینریش بل از سوی انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرآنلاین، «عقاید یک دلقک» برای نخستین بار در سال 1349 منتشر شد و حالا بعد از 41سال انتشارات امیرکبیر همان ترجمه را با ویرایش تازه منتشر کرده است. «عقاید یک دلقک» درباره دلقکی به نام شنیر است که همسرش ماری او را ترک کرده و به همین دلیل دچار افسردگی شده است و به مرور گذشته خود می‌پردازد.

 

این رمان از سوی بسیاری از منتقدان به عنوان یکی از برترین داستان‌های عاطفی ادبیات جدید جهان معرفی شده است که در آن داستان دو انسان ناکام به تصویر کشیده می‌شود.

 

هاینریش بل نویسنده این کتاب از مشاهیر ادبیات آلمان به شمار می‌رود که در 1971 ریاست انجمن قلم آلمان را به عهده گرفت. او همچنین تا سال 1974 ریاست انجمن بین‌المللی قلم را بر عهده داشت و در سال 1972 توانست به عنوان دومین آلمانی، بعد از توماس مان، جایزه ادبی نوبل را از آن خود کند.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
«وقتی برای اولین بار به خانه کینکل دعوت شدیم،‌ از همان ابتدای ورودمان افتضاح شروع شد. ما زودتر از ساعت موعود وارد شدیم و بچه‌های کینکل با صدای زیر با یکدیگر مشغول جنگ و نزاع بودند که کدام‌یک باید میزشام را جمع کنند. کینکل در حالی که هنوز مشغول جویدن بود با رویی گشاده وارد شد و با خنده‌اش می‌خواست ناراحتی‌اش را از زود آمدن ما پنهان کند. زومرویلد هم آمد، چیزی نمی‌جوید، ولی دست‌هایش را به هم می‌مالید و لبخندی باز به لب داشت. بچه‌های کینکل چنان جنجالی در پشت صحنه راه انداخته بودند که با خنده کینکل و قیافه زومرویلد به هیچ وجه تناسبی نداشت.

 

از پشت درهای بسته صدای سیلیکه صدای وحشیانه‌ای است،‌ می‌شنیدیم و من می‌دانستم که نزاع شدیدتر از قبل ادامه دارد. در کنار ماری نشسته بودم و جنجال پشت صحنه تعادلم را از میان برده بود و پشت سر هم سیگار می‌کشیدم. در این حال زومرویلد با ماری صحبت می‌کرد و هیچ‌گاه لبخند بخشاینده و بزرگوارانه‌اش از لبش دور نمی‌شد. ما برای اولین بار پس از فرارمان دوباره به بن آمده بودیم. ماری از فرط التهاب و همچنین احساس احترام و غرور رنگش پریده بود و من موقعیت او را خوب درک می‌کردم. ماری می‌خواست دوباره با کلیسا آشتی کند و زومرویلد نسبت به او با مهربانی رفتار می‌کرد. زومرویلد و کینکل کسانی بودند که ماری با احترامی آمیخته با ترس به آن‌ها نگاه می‌کرد. ماری مرا به زومرویلد معرفی کرد و وقتی دوباره نشستیم، زومرویلد گفت:«شما با شنیرهای معروف که با زغال سنگ سرو کار دارند، نسبتی دارید؟» این سوال مرا سخت ناراحت کرد. او دقیقاً‌ می‌دانست که من با آن‌ها نسبت دارم...

 

 

این کتاب که از جمله پیشنهادات «هانیه توسلی» برای مطالعه است با قیمت 4500 تومان منتشر شده است.
 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب(در صورت موجود بودن در بازار نشر) می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.


 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمودرضا IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    5 14
    من نسخه اصل و چاپ اولش را دارم
    • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
      3 8
      خب كه چي ؟ من هم نسخه چاپ اولش رو دارم .