وزرای گروه 77 و چین هر گونه اقدام قهریه اقتصادی بویژه تحریم علیه کشورهای در حال توسعه را بشدت رد کردند.

وزراي گروه 77 و چين در حاشيه سيزدهمين كنفرانس آنكتاد در دوحه با صدور اعلاميه اي ضمن اظهار نگراني از اتخاذ اقدامات يكجانبه اقتصادي، اين اقدامات را مانعي براي دستيابي كشورهاي در حال توسعه به ارتقاي توسعه اقتصادي و اجتماعي دانستند.
در همين راستا وزراي گروه 77 تحميل هرگونه قانون يا مقرراتي كه تاثيرات فرامرزي داشته باشد و نيز تمامي اشكال اقدامات قهريه اقتصادي، مالي و تجاري بويژه تحريم هاي يكجانبه عليه كشورهاي در حال توسعه را رد كردند و از جامعه بين المللي مصرانه خواستند گام هاي فوري و موثري را براي محو و عدم استفاده از اين اقدامات بردارد.
اين اعلاميه همچنين ضمن اشاره به چالش هاي پيش روي كشورهاي در حال توسعه در مسير حركت آنها به سمت توسعه جامع و پايدار با انتقاد از نظام كنوني اقتصادي و مالي جهاني بر اهميت منصفانه و دموكراتيك بودن اين نظام تاكيد و خواستار اصلاح اين نظام و حضور و مشاركت تمامي كشورها به ويژه كشورهاي در حال توسعه در آن شده است. وزراي گروه 77 در ادامه با اشاره به شرايط وخيم مردم فلسطين در نتيجه اشغال، اقدامات ظالمانه رژيم صهيونيستي را مانع توسعه ملت مظلوم فلسطين و نقض حقوق اوليه بشردانسته است.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =