به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی اورژانس استان، دکتر محمود شمسی پور دهکردی ، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان گفت:بیش از ۳۸۰۰ تماس مزاحمت تلفنی طی ماههای اخیر از سوی یک مرد مسن با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری ثبت شده است
وی گفت: این تماس ها از ابتدای سال جاری تا کنون با مرکز ارتباطات اورژانس برقرار گردیده است
دکتر شمسی پور بیان داشت: این در حالی است که در تیر ماه سال جاری فقط در طی یک روز بیش از ۴۰۰ تماس مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ ایجاد گردیده است
رئیس اورژانس استان گفت: : مزاحمتهای تلفنی نهتنها خطوط ۱۱۵را اشغال میکنند، بلکه میتوانند جان بیماران واقعی را به خطر بیندازند و چنین رفتارهایی موجب تأخیر در امدادرسانی و کاهش تمرکز اپراتورها میشود و با وجود تلاش شبانهروزی نیروهای اورژانس ۱۱۵ برای نجات جان بیماران، مزاحمتهای تلفنی همچنان یکی از چالشهای جدی این سامانه حیاتی است.
دکتر محمود شمسی پور افزود: از ابتدای سال جاری تا ۲۴ تیرماه ، ۶۸۶۵۸ تماس تلفنی با مرکز اورژانس برقرار گردیده که از این تعداد ۱۴۰۲۹ مورد منجر به اعزام بیماران شده و۹۶۵۶ مورد از این تماس ها مزاحمت تلفنی بوده است.
لازم به ذکر است در برخی استانها، مجازاتهای تکمیلی مانند شستوشوی آمبولانسها برای مزاحمان در نظر گرفته شده تا تأثیر رفتارشان را بهتر درک کنند. همچنین در تهران، خطوط تلفن مزاحمان بسته شده و برخی افراد به انجام خدمات عمومی در مراکز اورژانس محکوم شدهاند در استان چهارمحال وبختیاری نیز تعدادی از مزاحمان تلفنی به جزای نقدی محکوم گردیده اند که به نظر می رسد این موضوع دارای بازدارندگی کمی برای پیشگیری از این امر می باشد.
نظر شما