امیرمسعود عابدین: چند ماه پیش، کمپانی منصوری یک نسخه سفارشی از تسلا سایبرتراک را با نام Elongation رونمایی کرد. آن مدل، استفاده سنگین از فیبر کربن را با برخی اصلاحات آیرودینامیکی، برای پیکاپ مکعبی شکل تسلا ترکیب کرده بود. اکنون، منصوری با یک اثر جدید تکنسخه، یک گام فراتر رفته است: Elongation Evo.
تماماً فیبر کربن
Elongation Evo که برای خاورمیانه ساخته شده، عمدتاً همان قطعات مدل عادی را دارد، اما فیبر کربن بیشتری به آن اضافه شده است. در واقع، تمام قسمت بیرونی این پیکاپ تمامبرقی اکنون با فیبر کربن فورج شده پوشانده شده است.
مانند Elongation، در نسخه Evo نیز کاپوت و نمای جلویی اصلی حذف شده و به جای آنها از قطعات فیبر کربن فورج شده استفاده شده است. چراغهای روشنایی روز LED جدید نیز به چشم میخورند. منصوری تریم کربنی جدیدی را روی ستونها، اطراف شیشهها، روکش درها و کنارههای قسمت بار اضافه کرده است.
این تسلای سفارشیسازی شده بر روی رینگهای غولپیکر ۲۶ اینچی سوار شده که زیر قطعات پهن و از جنس فیبر کربن فورج شده قرار گرفتهاند.
نمای عقب بحثبرانگیز، با الهام از فراری
ظاهراً طراحان منصوری در این بخش نیمنگاهی به فراری FXX-K داشتند و دو بال کوچک به عقب اضافه کردهاند. در حالی که این عناصر در فراری نقش آیرودینامیکی واقعی دارند، اما در اینجا احتمالاً کاربرد کمی دارند. یک دیفیوزر جدید نیز نصب شده است، همراه با یک نشان نورانی منصوری که هیچ شکی باقی نمیگذارد چه کسی پشت این پروژه بوده است.
فضای داخلی و محبوبیت در خاورمیانه
فضای داخلی Elongation Evo با سایبرتراکی که منصوری در ماه فوریه معرفی کرد، یکسان است، به این معنی که ترکیبی از روکشهای مشکی، سفید و زرد روشن وجود دارد.
در حالی که سایبرتراک جذابیت خود را در ایالات متحده تا حدودی از دست داده است، اما در خاورمیانه بسیار محبوب است. این موضوع با توجه به علاقه مردم به خودروهای پر زرق و برق، جای تعجب ندارد، بنابراین Elongation Evo باید کاملاً مناسب این منطقه باشد. در ایالات متحده، رانندگی با چنین خودروی چشمگیری ممکن است بیشتر چشمغرهها را به دنبال داشته باشد تا تحسین!
منبع: carscoops
۲۲۷۳۲۲
نظر شما