این روزها بحث ابوموسی داغ است گرچه در خبر ها آمده است که امارات از طرح این ادعا دست کشیده است اما ضرورت توجه به این نقطه از کشور امریست که نباید فراموش شود.

هادی معیری نژاد:ابوموسی به نقل از کسانی که موفق به دیدن این جزیره شده اند یکی از بکرترین سواحل مرجانی ایران است. و طبیعت منحصر به فردش می تواند چه از لحاظ اکوتوریسم و چه از لحاظ گردشگری با استاندارد معمولی آن جذاب و در آمد زا باشد.
وجود دلفینها ، جذابیتهای ساحل زلال ، پستی بلندی ها و عوارض طبیعی آن ، امکان ویژه ماهیگیری و....همه و همه می تواند ابوموسی را به عنوان یک فرصت بکر گردشگری معرفی کند
اما مشکل نبود زیر ساختهای گردشگری عاملیست که تلاشهای دولت برای رونق گردشگری و اثبات چند باره حق مالکیت ایران بر این جزیره را کم رنگ می کند .
اعلام ابوموسی به عنوان منطقه نمونه گردشگری گرچه اقدام خوبیست اما سیاسی بودن بحث نباید اصل ماجرا را زیر سئوال ببرد گردشگری حتی در مقیاس داخلی آن با زیرساختها مانند هتل ، فرودگاه و امکانات تفریحی معنا مییابد .
این درست است که در این مقطع زمانی تعداد زیادی وطن پرست پیدا می شوند که سفر در قالب تورهای چند روزه گردشگری را برای دیدن این جزیره بپذیرند اما در بلند مدت دوباره ابوموسی فراموش خواهد شد.
در همین ارتباط فرماندار جزیره ابوموسی با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری گفت: از آنجاکه شرایط برای توسعه گردشگری در جزیره فراهم است از تمامی سرمایه گذاران، آژانسداران و فعالان گردشگری می خواهیم ظرفیتهای موجود را سنجیده و برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری تصمیم بگیرند.
سید طالب موسوی به خبرگزاری مهر گفت: تردیدی نیست که ابوموسی متعلق به ایران بوده، هست و خواهد بود. به همین دلیل ما براساس قابلیتهای منطقه و برای توسعه پایدار جزیره در حوزه های مختلفی از جمله اشتغال، سرمایه گذاری و گردشگری برنامه ریزی کرده ایم.
وی گفت: همچنان که بخش خصوصی در جزیره کیش و قشم فعال شد و کارهای زیادی انجام داد در آینده ای نزدیک این جزیره نیز به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می شود. با این تفاوت که زیرساختها آنقدر که در جزیره ابوموسی فراهم است در جزیره های قشم و کیش نبود.
موسوی گفت: دولت تدابیر خوبی را برای صنعت گردشگری در جزیره اندیشیده است و ما نیز متناسب با شرایط موجود ظرفیت ها را ایجاد کرده ایم.
وی با بیان اینکه باید مردم در این عرصه وارد شوند گفت: باز کردن فضا برای ورود مردم باعث می شود وضعیت تردد و اقامت گردشگران جزیره ساماندهی شود چون در آن صورت ورود سرمایه گذاران نیز شرایط منطقی تری را به خود می گیرد.
 

از طرف دیگر ولی اسماعیلی عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس از تهیه طرحی برای تشکیل استان توریستی و فرهنگی خلیج فارس از سوی برخی نمایندگان خبر داد و اظهار داشت: در آستانه روز ملی خلیج فارس که هفته بعد است نمایندگان مجلس قصد دارند طرحی را برای تشکیل استان توریستی فرهنگی خلیج فارس در دستور کار قرار دهند.
وی افزود: تهیه این طرح در مراحل مقدماتی قرار دارد و قرار است که نمایندگان بیشتری به جمع امضا کنندگان این طرح بپیوندد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان در خصوص جزییات این طرح گفت: قرار است استان توریستی فرهنگی خلیج فارس با مرکزیت "بوموسی" تشکیل شود.
اسماعیلی ادامه داد: در این طرح نام "ابوموسی" به "بوموسی" تغییر پیدا می‌کند؛ "بوموسی" در واقع ترکیبی از بوم یعنی مکان و موسی که همان منطقه است تشکیل می‌شود؛ چرا که ابوموسی یک نام جعلی است.
وی گفت: شهرستان‌های همجوار این استان متشکل از جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک، بندر سیریک، کیش، قشم، بندر لنگه و لاوان است.
اسماعیلی افزود: همچنین با تشکیل این استان هواپیمایی‌هایی که از آسمان این استان عبور می‌کنند مجبورند که هنگام عبور از آسمان این استان هم نام این استان را بگویند.
 

اما با تمام این اقدامات گرچه سرمایه گذاری در ابوموسی ممکن است به نظر بخش خصوصی پر ریسک باشد اما سرمایه گذاری دولتی و ورود ساز و کار اقتصادی ساخت زیر بنا در آنجا به بورس می تواند تضمین کننده آینده ای روشن برای این جزیره باشد.
در شرایطی که کشورهای همسایه باساخت جزایر مصنوعی سعی در خلق جذابیتهای سرمایه گذاری برای گردشگری دارند وجود چنین جزایری طبیعی با وسعت قابل قبول می تواند تحولی در عرصه گردشگری جنوب کشور باشد.
45301

کد خبر 209415

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    83 9
    من میگم اسم ابوموسی رو به "پدر پدرام" تغییر بدیم
    • سید علی IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      49 7
      تو جزیره یه کارخونه به نام گچ پژمان بزنیم چطوره؟!!!
    • بدون نام IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      16 5
      بابا شهرام قشنگتره
    • کیومرث IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      23 2
      نام نخست این جزیره گپ سبزو(جای سبز) بوده. صد سال پیش جزیره گپ سبزو به‌نام فرد تغییر یافت و ابتدا «باباموسی» نام گرفت و از آنجا که در زبان محلی واژه بابا «بابو» بیان می‌شود این جزیره نیز «بابوموسی» نامیده شد که بتدریج این واژه به «بوموسی» و سرانجام «ابوموسی» تبدیل شد. شایسته است که نام اصلی این جزیره یعنی «گپ سبزو» دوباره بر این سرزمین گذاشته شود
    • بدون نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      9 6
      پدر پژمان پهتره ...
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    140 0
    حالا اسش رو به «بوموسي» تغيير ميديد، يه موقع مي بينيد يهوديا ميان ميگن اينجا بوي موسي رو ميده پس مال ماست...
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    63 3
    اسم بهتری لازم داره. کاش میشد این جزیره رو در برابر دبی علم کنیم. کاری که با کیش نکردیم. البته عزم جدی می خواهد و آدم دلسوز که نیست.
    • پرویز IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      18 27
      این جزیره 4 ونیم کیلومتر در 4 کیلومتره
    • !! IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      18 10
      این حرف که 4 در 5/4 کیلومتر ابعاد جزیره است منفی داره ؟؟؟
  • مجید IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    93 9
    عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان در خصوص جزییات این طرح گفت: قرار است استان توریستی فرهنگی خلیج فارس با مرکزیت "بوموسی" تشکیل شود. هم وطن هایی که موافقا مثبت بدن.من خودم اولین نفری هستم که میگم باید اسم عربی از روی این جزیره قشنگ برداشته بشه
    • بدون نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      28 23
      اسم عربی هیچ اشکالی ندارد. ما در کشور قوم عرب هم داریم. کما اینکه قوم لر، کرد و بلوچ داریم. آذری و گیلک داریم و ...
  • رضا IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    47 1
    هر كاري ميكنيد زودتر
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    39 6
    تا به ما گیر ندن ما به فکر مملکت نمیفتیم اون از فیلم 300 که ساختن شما شروع کردید به میراث و تاریخ کشورمون بها دادن این از ابوموسی اصلا به نظرمن اسمش رو باید عوض کنن و یه اسم فارسی بزارن
  • بابک IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    38 12
    یعنی فقط بخاطر این که یه کشوری مثه امارات رو ادب کنید میخواین یه استان رو تیکه تیکه کنین که فقط هواپیماها وقتی از روش رد میشن بگن خلیج فارس.بابا چرا با هر حرکتی ما ایرانیا عصبی میشیمو عجولانه تصمیم میگیریم چرا تا دیروز کسی به فکر ابوموسی نبود چرا حالا نماینده های مجلس دلسوزه ابوموسی شدنو میخوان یه تصمیمی بگیرن که تبعاتش بیشتره این راهش نیست اصلا عربها در حدی نیستن که ما بخوایم خود زنی بکنیم زایده زیادشم اگه پرو شدن اسم هرمزگان رو بزارین خلیج فارس نه این که تیکه تیکش کنین. امیدوارم کامنتمو بزاری خبر انلاین
    • عبدالله IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      4 1
      واقعا گل گفتی بابک جان دوستان توجه کنن بسیاری از ساکنان اصلی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هرمزگانی هستن و هیچ دلیلی هم ندارده که نام هرمزگان تغیر پیدا کنه این خلیج فارسه و ما با روشهای بهتری می تونیم از این نام صیانت کنیم. هرمزگان به دلیل پیشینه تاریخی اش خودش یک سد محکم در برابر هجمه ی این عربهاست و اینکه یه زمانی حاکمان هرمزگان بر امارت امروز حکومت می کردند و شیوخ منطقه از فرمانداری بندر عباس حقوق دریافت می کردن لطفا به جای این طرحهای آبکی به همون بندرعباس برسی. هموطنان عزیز لطفا عجولانه تصمیم نگیرید مردم هرمزگان رو هم دریابید
  • حسین GB ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    34 1
    ابوموسی به بوموسی تغییر نام ((می دهد))؟ وقتی فعل ((شد)) رو پشتش دیدیم اونوقت باور میکنیم. گوش ما از این شعارا پره !!!
  • مسعود هرمزگان IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    60 0
    خواهش میکنم توجه داشته باشید که ابوموسی با بوموسی هیچ فرقی ندارد.من بزبان عربی مسلطم .این تغییر نام خنده اعراب را در پی خواهد داشت.اسم واقعی این جزیره گپ سوزو است که بنده به عنوان یک بومی مطمئنم این اسم اسم اصلی جزیره است...
    • شیرازی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      15 1
      با شما کاملا موافقم.اسم زیبایی هم هست
    • حبیب IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      2 0
      گپ سوزو به چه معنی هست
    • حبیب IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      2 0
      معنی گپ سوزه چیه
  • ایرانی IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    4 0
    چرا ما بلد نیستیم هر چیز را در مکان و جای خود ببینیم و بر این امر هم تاکید کنیم و اصرار هم داریم که هیچگاه یاد نگیریم ؟ هممون همینطوریم . میخواد نماینده باشیم یا وکیل و وزیر و کاسب و دکتر و مهندس و روحانی و کشاورز و کارگر و ................ آقا جون ابوموسی جعلی نیست و همیشه ابوموسی بوده همانگونه که آبهای جنوب کشورمان ، خلیج فارس نام داشته و اکنون هم خلیج فارس است و با یاری خداوند همیشه خلیج فارس باقی خواهد ماند . اگر چندتا آدم حیران به این محل نام جعلی میدهند ما که نباید خودمان را هم سطح و هم سنگ آنها کرده و مثل آنها رفتار کنیم . آخر کی باید این چیزهای بدیهی و ساده را یاد بگیریم . ال...واعلم
  • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    45 2
    ابو موسي يا بوموسي اين سرزمين ايراني است و ايراني خواهد ماند. از آريوبرزن تا همت و باكري جان فداي خاك پاك ايران كردند كه تا ابد برقرار بماند.
    • فرزند یک سرباز IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      12 1
      شهدای نیروی دریایی و نیروی هوایی یادت نره .
  • رامین IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    21 2
    کاش این اقدامات زودتر عملی بشه . من امادم یه سفر برم بوموسی
  • sadeghi IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    32 5
    با سلام بهتر است اسمی کاملا فارسی برای این جزیره انتخاب شود بو موسی در کل هیچ فرقی با ابو موسی ندارد شایسته است افرادی که دانا میباشند اسمی فارسی و برازنده برای این جزیره انتخاب نمایند و حتی می توان چند اسم فارسی انتخاب و در معرض انتخاب عمومی قرار داد
  • SIAMAK FR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    19 2
    درووووووووووووووود
  • عرب ایرانی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    33 5
    برای اینکه ابوموسی ایرانی باشد نیازی نیست اسم اصیل آن را به فارسی تغییر دهید آیا عرب یرانی مفهومی غیر قابل قبول می باشد؟تغییر اسم توهین و تجریح احساسات ایرانیان عرب ساکن این مناطق می باشد..باید با تعقل گرایشات ملی را به سمت نژادپرستی منحرف ننماییم..زیرا نتایج بدی برای وحدت ملی به بار خواهد آورد
    • ایرانی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      16 0
      آفرین درسته ما نژادهای مختلف هستیم در زیر یک چتر بزرگ فرهنگی و تاریخی به نام ایران که ما را باهم متحد میکنه.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    23 1
    تو رو خدا سیاسی بازی رو کنار بگذارید و صنعت گردشگری کشور رو دریابید. زنده باد ایران عزیز و جزایر زیبایش.
  • بدون نام PL ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    21 2
    چرا نام های شهرها را بر اساس سلیقه بعضی ها تغییر دهیم مانند حویزه به هویزه و خیلی شهرهای دیگر که در زمان رضاخان تغییر کرده بود و یا کرمانشاه که ابتدا به باختران و سپس به نام قبلی خود برگشت لطفا از تمامیت ارضی کشور به درستی دفاع شود نه با تغییر اسامی ایران خون من است جان من است و وجودم
    • محمد جواد IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      7 0
      بنده هم کاملا موافقم. وقتی یه چیزی مال خودمونه سند و مدرک قانونی و بین المللی هم وجود داره و همه دنیا میدونند از چی باید هراس داشته باشیم که اسمش رو عوض کنیم
  • رامین IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    10 2
    بوموسو درست تر است این نام درست و فارسی وکهن این جزیره است که به بوموسی و بوموسا و ابوموسا تغییر یافته است. خواهش می کنم دوباره بررسی کنند
  • بدون نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    21 0
    چرا دولت سرمایه گذاری نکنه میترسند سرمایه هاشون بر باد بره
  • ایزل. IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    4 6
    الان ماله ماست نیست چه طوره این.........
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    32 0
    چرا از اسم باستاني آن استفاده نميكنند كه در نقشه هاي قديمي هم آمده؟
  • سپهر GB ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    7 3
    بهتر نیست اسم جزیره رو بگذاریم پارسیان؟ اینطوری اسم خلیج فارس هم تابلوتر میشه.کشتیهای تجاری وجنگی وقتی از کنار جزیره رد بشند میگند از کنار جزیره پرشین وارد پرشین گلف میشیم.ویا هواپیماهای مسافری هم همین طور پیغام میدند.
  • ایمان IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    9 0
    این جزیره کوچک یکی از 13 نقطه فوق استراتژیک جهان محسوب میشه واسه همین اینقدر مهمه
  • رامین IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    8 0
    دوستانی که میگویند این تغییر نام توهین به هم میهنان عرب است باید در نظر داشته باشند که این تصحیح نام است نه تغییر نام...یعنی واقعا فکر می کنید یک آقایی که بابای موسی بوده صاحب یا تنها ساکن آنجا بوده و نامش را بر جزیره گذاشته اند؟ نه. این جزیره بوم سبز بوده است که در گویشهای محلی کم کم سبز سوز (بر وزن حوض) شده است و ز پایانی هـ شده است و افتاده است...با وجود گرامیداشت و درود بر هم میهنان عربمان این تصحیح به دلیل چشم داشت بیگانگان لازم آمده است و هیچ توهینی به این بزرگواران عزیز نیست...مگر پیش از چشم طمع بیگانگان کسی از تصحیح نام این جزیره گفتگویی به میان آورده بود؟ ...نام فارسی این جزیره یکی از محکمترین دلایل ما بر ایرانی بودن این جزیره هاست
  • بدون نام US ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    5 1
    سه جزیره ایران وایرانی وایرانیان. برای نام رفرم بگیرید
  • ترکیه TR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    13 0
    خیلی خوبه بریم جزایر مرجانی رو آباد کنیم و از خاک ایران عزیز در هر نقطه که باشه صیانت کنیم ولی مگه دریاچه ارومیه مال این مرزو بوم نیست چرا همه منتظر مرگش نشستن من میدونم شما از زیبایی ها و نعمت های در حال نابودی ارومیه هیچی نمیدونید من یقین دارم اگه این دریاچه مال یه کشور دیگه بود اینجوری رهاش نمیکردند همه جای ایران عزیز و با ارزشه
  • بدون نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    3 7
    برای فونداسیون ساختمونا سوراخش کنید غرق میشه!!
  • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    5 1
    حالا نه که خیلی هم از سرمایه گذاری تو این مملکت دفاع می شه. اگر بخوای پولت رو ببری اونجا سرمایه گذاری کنی انقدر تو پیچ و خم اداری گیر می کنی که همه چی رو ول می کنی و بر می گردی تهران که حداقل شب بری پیش خونواده ات و صبح دوباره شروع کنی راهی رو پیدا کنی که از این سیستم بوروکراتیک عظیم و گسترده نجات پیدا کنی. حالا اسم اگر گچ پژمان بشه یا ابوموسی بمونه مشکلات ما تمومی نداره.
  • شاهین GB ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    0 2
    بابا تو رو خدا هرمزگان رو تکه پاره نکنین مردم این خطه شاید یکهزار سال است در کنار یکدیگر زندگی می کنن شیعه و سنی و پیوند خونی و فرهنگی عمیقی دارند به جای این کارها به همین هرمزگان برسید از ما گفتن اگه فردا عربها ادعای استان خلیج فارس رو کردن دیگه می خواین چیکار کنین؟
  • ارمان IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    1 0
    زیاد دلخوش نباشین چند روز دیگه ابا از اسیاب میفته همه چیز عادی میشه مثل زلزله تهرون که چه طرحها داده شد اما اخرش چی شد؟ جمعیت تهرون بیشتر هم شد چون مدیریت ما صرفا احساسی و سیاسی است
  • بدون نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    0 1
    اگر اسم عربی رو از روی جزیره بردارند ممکنه ساکنین جزیره که البته ایرانی و میهندوست هستند از اینکار ناراحت بشن بگن زبان ما عربیه اسم جزیره باید به زبان محلی باشه. میتونیم برای رفع این شبهه بین مردم بو موسی یک رفراندوم بگذاریم با میل خودشون اسم رو عوض کنیم
  • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    2 1
    يک فکری هم اهل علم و مسئول برای معادل کلمه عربي خليج بکنند . در واقع ترجمه Gulf رو فرهنگستان زبان معادلش را پيدا کند تا خليج فارس با نام کامل فارسي در همه جا استفاده شود.
  • ایرانی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    0 2
    سالیان خیلی دوردرکتاب داستانهای خوب برای بچه های خوب داستانی درموردیک دروغگوکه همه کارهایش برعکس بودچاپ شده بود.(درحاشیه:ای دریغ ازایام خوش بربادرفته)جریان داستان مفصل هست.ابن دروغگو اسم باباش موسی بود.چون همه کارهایش برعکس بود،اسم راعوض کردوگذاشت"پشم پانزده"مو=پشم و سی = پانزده"حالاهم چون بعضی هادربعضی اوقات بعضی مواردرابه علت بعضی دلائل راست نمیگویندبه تقلیدازاین داستان اسم جزیره رابگذاریم "ننه پشم پانزده"چه ایرادی دارد.تحریف دیگه تحریفه حالامیخواد ابوموسی باشه یابوموسی.این که دیگه نظراجنبیهانیست که عرق ملی ماراتحریک کند.یک اقدام داخلی است.آدم دروغگوئه اسم کوچکش منصور بود.اسم کوچگ راهم عوض کردوشد"نیم من بوق"من=نیم من و صور=بوق.شد:نیم من بوق پسر پشم پانزده.
  • خلیج فارس IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
    2 1
    اسمشو بزاریم خلیج فارس ایران ضمنا اسم دریای عمانم بزاریم دریای کوروش
  • رضا IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    0 3
    به نظر من استان نباید بشه چون احتمال داره مثل همین تکه هایی که از کشور ما جداشد و حالا خودشون کشور شدن و پایگاه شیطان و خائنین به انسانها فقط زیرساختشان انجام گیره و اسکله تجاری داشته باشه تا کشتی ها بجای پهلو گرفتن در دبی و امارات در این جزایر پهلو بگیرن و این همه پول دلالی تو چیب این مفت خورها سرازیر نشه
  • ایران سربلند IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    1 1
    زیبنده ترین نام در این شرایط که باعث میشه دماغ اعراب بسوزه نام سردار بزرگ ایرانی ابومسلم خراسانی است. البته داریوش کبیر هم خوبه
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    1 0
    نام ابوموسی راعوض نکنید چون این نام درکلیه اذهان ایرانیان است ومی ماند به نظر بهترین راهکاربالابردن امکانات تفریحی وگردشگری منطقه است باتوجه به گزارشی که ازطریق صداوسیما پخش شد وضعیت رفاهی مردم پایین است لذا تازمانی که دولت زیرساخت رابرای جذب سرمایه گذران وگرشگران آماده نکندتبلیغات بی فایده است یک مثال همیشه افراد سودجو(کشورهای عربی )به فکرخریدن خانه های کلنگی و افراد متوسط وپایین جامعه هستند هیچ وقت به فکرخریدن خانه های لوکس ومجللی نیستند چون جرات رفتن به طرف این خانه ها راندارند لذا بابالابردن درآمد مردمان منطقه ازطریق گردشگری و..... و برقراری امتیازات ویژه برای جذب سرمایه گذاران وبها دادن آن می توان منطقه ابوموسی راتوسعه داد
  • بدون نام IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    اول باید از نام عربی خارج شود.....

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین