در جلسه این هفته سخنگوی وزارت امور خارجه خبرنگاری از مهمانپرست درباره معنای تفاوت فرهنگی پرسید.

به گزارش خبر‌آنلاین پس از انتشار خبر حضور یکی از کارشناسان سفارت ایران در برزیل در استخری مختلط، سفارت ایران در برزیل با صدور بیانیه‌ای این موضوع را ناشی از «یک سوء تفاهم به دلیل تفاوت در مفاهیم فرهنگی» عنوان کرد. در جلسه امروز مهمانپرست با رسانه‌ها خبرنگاری این موضوع را از وی سوال کرد و گفت «تقریبا هیچکس منظور سفارت ایران از سوء تفاهم فرهنگی را متوجه نشد شما بفرمایید که منظور از سوء تفاهم فرهنگی چه بود» که سخنگوی وزارت خارجه در این رابطه گفت: باید یک توضیحی خدمت ملت ایران بدهم دستگاه سیاست خارجی نسبت به مسائل انضباطی کارکناش بسیار جدی و حساس است و هر موضوعی که باشد جدی دنبال می کند اصل حضور این فرد در استخر مختلط تخلف انضباطی است و به همین دلیل بلافاصله به کشور فراخوانده شد و پرونده ایشان در دست بررسی است و بر اساس قوانین انضباطی رسیدگی می شود.
وی در عین حال به فضاسازی رسانه های عربی و غربی اشاره کرد و گفت: سوابق این رسانه ها اهداف خاصی را نشان می دهد که تلاش می کند روابط ایران و کشورها را تخریب کند اما این مسئله به هیچ وجه توجیه کننده تخلف انضباطی کارشناس سفارت ایران نیست و با هر تخلفی برخورد خواهد شد.
اهم سخنان رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه در ادامه به نقل از مهر می آید:
موضوع
پاسخ‌های مهمانپرست
نامه ایران به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ارتباط با همکاری با آژانس
همکاری ایران و آژانس همواره وجود داشته و ما همیشه آمادگی همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را داشته ایم مجددا آمادگی خود را برای گفتگو اعلام کرده ایم که در چارچوب آژانس بتوانیم به همکاری ادامه دهیم تا از حقوق خود بهره مند شویم.
نشست بغداد
ما در خصوص نشست بعدی که سوم خرداد در بغداد تشکیل می شود با دید مثبت نگاه می کنیم و امیدواریم در چارچوب توافق ها این رویه با روند مثبت انجام شود و نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.
احتمال لغو تحریم ها علیه ایران قبل از مذاکرات بغداد
آنچه فکر می کنید گام مثبت در مسیر درست برای ادامه همکاری ها در نشست بعدی است این است که تحریم های غیر قانونی کنار گذاشته شود اگر این تصمیم را اتخاذ کنند نشانگر این است که در مسیر درستی گام بر می دارند و همکاریها باید به سمتی برود که حقوق ملت ما به صورت کامل تامین شود.
اجلاس استانبول
در اجلاس استانبول بحث محتوایی صورت نگرفت بلکه چارچوب همکاریهای بعدی مشخص شد و طبق اظهارات آقای جلیلی و خانم اشتون مبنای مذاکرات آتی ان پی تی خواهد بود. محور مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد بعد از تعیین از سوی مسئولان مذاکره کننده اعلام خواهد شد.
طرح نظارت آژانس بر سایت پارچین
بحث های همکاری با آژانس در چارچوب نشست دوطرفه مورد مذاکره قرار می گیرد و قبلا هم در این رابطه مذاکره شده بود و ما در چارچوب همکاری کامل می توانیم به توافقاتی برسیم که جزو تعهدات ما باشد و تا جایی که از ان پی تی برداشت می شود این درخواست ها شامل این مواد نیست و خارج از تعهدات است مگر اینکه به صورت موردی و داوطلبانه باشد.
باید مشخص شود مجموعه سئوالات و ابهامات آژانس چه مواردی است و در صورت رفع ابهامات آژانس چه اقدام عملی دنبال می کند.
سولانا گفته که ایران و آمریکا کانال ارتباطی مستقیمی باز کرده اند
باید از خود سولانا بپرسید اگر وجود دارد مشخصات کانال را بدهد من اخباری در این رابطه دریافت نکرده ام.
ادعای مقامات اماراتی مبنی بر توافق دو طرف بر سر جزایر سه گانه
همانطور که اعلام شد سفر رئیس جمهور به جزیره ابوموسی یک سفر داخلی در هنگام بازدید رئیس جمهور در سفر استانی بوده و در چارچوب مسائل داخلی ماست.
اظهارنظرهایی که صورت می گیرد قابل قبول نیست و ما به هیچ وجه اظهارات خلاف حق حاکمیت خود و تمامیت ارضی مان را نخواهیم پذیرفت.
مذاکرات سازنده بین ایران و امارات می تواند موجب گسترش همکاری ها و رفع سوء تفاهم احتمالی مسئولان این کشور درباره قرارداد 1971 و سند مبادله شده درباره اجرای ترتیبات این سند باشد.
هر فرد یا هر کشوری که در امور داخلی کشور ما دخالت کند و اظهاراتی بر خلاف تمامیت ارضی ما مطرح نماید با برخورد جمهوری اسلامی ایران روبرو می شود و احضار سفیر سوئیس نیز در همین راستا بود تا به آمریکا تذکر داده شود به مسائل داخلی ما وارد نشوند.
واکنش به پیروزی اولاند در دور اول انتخابات فرانسه
انتخابات فرانسه تا الان نشانگر عدم اقبال مردم فرانسه به مسئولان کنونی کشور است و بهترین قضاوت را مردم در کشور دارند و اگر مردم یک کشور سیاست های مقاماتشان را درست ارزیابی نکنند به آنها رای نمی دهند که در رابطه با سارکوزی به نظر می رسد تصمیمات اشتباه وی در خصوص خاورمیانه و ایران به مردم فرانسه و منافع ملی این کشور ضربه زده است.
سفر احمدی نژاد به برزیل
سفر رئیس جمهور در آینده انجام می شود تاریخش نیز بعد از تنظیم اطلاع رسانی خواهد شد.
شاهد برخی فعالیت رسانه ای برای خراب کردن روابط بین دو کشور هستیم موضوعی که اخیرا برخی رسانه های عربی و غربی به آن دامن می زنند که هدفش تخریب روابط ایران و برزیل است.
در خصوص روابط ایران و آذربایجان
هوشمندی می بایست در کشورهای منطقه وجود داشته باشد تا از تحرکاتی که موجب مخدوش شدن روابط می شود جلوگیری شود. به خصوص تحرکات رژیم صهیونیستی که هدف اصلی آن بر هم زدن امنیت و ایجاد تنش در منطقه است.توسعه روابط کشورهای منطقه با این رژیم لطماتی را به کشورهای منطقه وارد خواهد کرد.
اظهارات ضد ایرانی برخی مقامات عربستان
عربستان کشور مهم و موثر در منطقه است و باید رویکرد درستی در خصوص تحولات منطقه ای داشته باشد. همکاری ، کنار گذاشتن مطالبی که به جهان اسلام نیست و خروج نیروهای این کشور از کشورهای مظلوم مثل بحرین می بایست در دستور کار عربستان قرار بگیرد تا با کمک کشورهای مقتدر منطقه امنیت منطقه ای تامین شود.
اختلال در صادرات نفت و مخالفت سوئیس با تحریم بانک مرکزی ایران
 در صادرات نفتی ما هیچ اختلالی وجود ندارد.
ما مخالفت سوئیس با تحریم های غیر قانونی علیه ایران را تصمیم درستی می دانیم و از آن استقبال می کنیم و آن را موثر در روابط دو جانبه تلقی می کنیم و امیدواریم سایر کشورها نیز تصمیمات اشتباه را اصلاح کرده و به مسیر درست برگردند.
استراتژی ایران در قبال اخوان المسلمین
جریان اخوان المسلمین جریانی موثر در منطقه است هر چند ممکن است شاخه های مختلفی داشته باشد اما باید مراقبت کرد نفوذ جریانات افراطی حرکت های مردم را با انحراف روبرو نکند ما جریان اخوان را موثر در منطقه می دانیم و از آن استقبال می کنیم و آینده روابط با اخوان المسلمین را خوب می دانیم هم اکنون نیز روابط بین ما و آنها بسیار خوب است.
دعوای حقوقی کانادا با غیر بومیان
رهبران جامعه بومیان کانادا یادداشت هایی را به سفارتخانه های کشورهای مختلف از جمله ایران ارسال کردند و نسبت به نقض حقوقشان مطالبی را عنوان داشتند و درخواست مساعدت کردند ما از کانادا می خواهیم به حقوق جامعه بومیان احترام بگذارد و البته اقدام این دادگاه را نیز مثبت و در جهت حقوق بومیان می دانیم.
موارد مختلفی از نقض حقوق بشر در کانادا مشاهده می شود و اخیرا هم سرکوبی نسبت به اساتید و دانشجویان این کشور صورت گرفت و امیدواریم دولت کانادا خود را متعهد به رعایت حقوق بشر بداند.
زائران ربوده شده در سوریه
از همان ابتدا تلاش زیادی از سوی وزارت خارجه انجام شد و تاکنون تعداد قابل توجهی از زائران ایرانی آزاد شده اند و امیدواریم در آینده نزدیک چهار زائر دیگر به کشور برگردند و بتوانیم موجبات آزادی 7 مهندس ربوده شده را فراهم کنیم ما معتقدیم این گونه اقدامات که از انسانها برای اهداف استفاده شود مورد قبول هیچ جامعه ای نیست و این گروه های مسلح و کشورهای حامی آنها باید از طریق مذاکره مسائلشان را دنبال کنند و جان انسان ها را به خطر نیندازند و در سریعترین زمان ممکن ایرانیان ربوده شده را آزاد کنند.
کنفرانسی تحت عنوان دوستان بحرین
سرکوب مردم بحرین تشدید شده است. ما هر اقدامی که بتواند به مردم بحرین کمک کند در دستور کار قرار می دهیم اما انتظار اینکه اجلاسی در این رابطه برگزار کنیم که نمایندگان دولت ها در آن شرکت کنند انتظار درستی نیست چون این ملت ها هستند که تاثیرگذارند و خیلی دولتمردان نمی توانند به نمایندگی از مردمشان نظر آنها را دنبال کنند.
نا امن جلوه دادن عراق برای برگزار نشدن اجلاس بغداد
این ناامنی ها را بی ارتباط با مذاکرات آتی ایران با 1+5 نیست و با بیان اینکه قصد دارند با نا امن جلوه دادن عراق مانع برگزاری نشست ایران و 1+5 در بغداد شوند. مشخص می شود چه کشورهایی خواهان به نتیجه رسیدن گفتگوهای ایران و 1+5 هستند و چه کشورهایی موفقیت این گفتگوها را در جهت مخالف منافع خود تلقی می کنند همچنین مشخص می شود چه کشورهایی امنیت را در منطقه برقرار می کنند و چه کشورهایی در ناامنی کشورهای منطقه از جمله عراق نقش دارند.
 
27219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آریا IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    197 6
    تا دیروز میگفتن صحت نداره خوش به حالمون با این نماینده هامون اگه مردم عادی این کارو میکردن هم تخلف انضباطی محسوب میشد دیگه؟!! مطمئنا میگفتن طرف افسدالفاسدین فی العرضه
    • m IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      98 5
      من هم موافقم ، وقتی اصغر فرهادی رفت و از یک خانم جایزه گرفت (حتی دست هم نداد) یه عده گفتند آبروی جمهوری اسلامی رفت ، حالا این آقا رفته استخر مختلط میگن : فقط تخلف انضباطی بوده
    • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
      11 55
      من نمیخوام از کسی دفاع... فقط میخوام بگم بهتر بری یه بار دیگه عکسهای اصغر فرهادی رو مرور کنی
  • بدون نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    209 7
    اگر این تخلف انضباطی کوچک در دولت های قبلی می افتاد چه ها که نمی شد ؟ راستی از کفن پوشان دیگر خبری نیست .
  • بدون نام GB ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    179 5
    پیشنهاد می کنم تا وزارت خارجه برای استخدام افراد ،در لیست پرسشها این سوال را هم اضافه کند.آیا شما شنا کردن بلد هستید؟ در صورت جواب مثبت قید آن متقاضی را بزنید چون بعضیها جنبه ندارند.
  • بدون نام AU ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    147 4
    بازم که نگفت منظور وزارت متبوعش از تفاوت فرهنگی چی بوده!! کلا خوب بلدن سوالات رو جواب ندن و به جاش حرف خودشون رو بزنن!
    • بدون نام US ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      55 2
      تفاوت فرهنگی یعنی چنین کارهایی در فرهنگ ایران زمین بسیار عادی است، و حتی بسیار کار خوبی است، و همه سعی دارند در چنین کارهایی از هم سبقت بگیرند؟؟؟متاسفانه، فرهنگ ایران فدا شد.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    138 5
    بالاخره ما نفهمیدیم این تفاوت فرهنگی یعنی چه
  • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    131 5
    يعني ايشون الان به سوال جواب دادن؟ يعني ما الان بايد فهميده باشيم كه موضوع اختلاف فرهنگي چي بود؟!
  • امیر IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    151 5
    صرفا تخلف انظباطی بوده یعنی مشکل شرعی نداره ؟
    • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      75 3
      فقط برای لحظاتی سیاست از دیانت جدا شد
  • v IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    50 1
    چند روز پیش خبری منتشر کرده بودید که مأموران نیروی انتظامی چندین دختر و پسر را در دو پارتی مختلط در طرقبه دستگیر کردند! اوج تخلفشان هم پوشش نامناسب بوده!
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    33 0
    وزیر امور خارجه امریکا هیلاری کلینتون رو تو اخبار نشون داد در حال رقص و میگساری در کافه هاوانا که در انجا جرم یا بی اخلاقی محسوب نمیشه! و الان یه دیپلمات ایرانی سن بالا تو برزیل اونم استخر مختلط داشته شنا میکرده و چند تا خانواده رو شاکی کرده برای.... پس دیپلماتها دارن تو خارج کشور... ان کار دیگر میکنند؟!
  • نادر IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    49 1
    پس این گروه انصار حزب الله کجا هستن تا جواب وزارت امور خارجه بده ؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    30 1
    اون خانواده ها هم الکی پیگیر قضیه نشده اند. مشکل اینجاست که نمی خواهیم بگوییم اشتباه شده و برخورد می کنیم. چه اشکالی دارد؟ اشتباه همه جا هست. قدیس که نیستند.
  • نادر IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    41 0
    ما که بی سواد تشریف داریم .اگر کسی فهمید که مهمانپرست چی گفت به ما حالی کنه که چی به چیه
  • بدون نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    34 0
    الان اگر بروند کنیته انضباطی از کی امتیاز کم میشه؟
  • بدون نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    2 32
    دستگاه دیپلماسی همینقدر که مجکم برخورد می کنه عالیه. ما قضیه ماست مالی رو قبو.ل نداریم و امیدوارم این فرددر سفارتخانه دیگری استخدام نشه تا دوباره دچار مشکل فرهنگی نشه! وقتی هم که افکار عمومی داخل اقناع شد دیگه بوق و کرنای خارجی اثری نخواهد داشت.
  • نیما US ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    29 1
    تخلف انضباطی یا حرام به قول خودتون ؟!؟! فقط مردم باید مسلمان باشن ؟! غیر از اینه که مردم شریفی با تحصیلات بالا وجود دارن که اگه جای این افراد بودن هرگز همچین گناهی رو مرتکب نمیشدن و آبروی کشور رو هم از بین نمیبردن اما بخاطر گزینش غلط در جاي مناسبي نيستند؟؟!
  • بدون نام US ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    30 0
    از این به بعد باید غیر از زنانه مردانه کردن استخرها دیپلماتها را هم جدا کرد.
  • بدون نام US ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    32 0
    چه عجب خبر آنلاین باالاخره به زبان آمد
  • بدون نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    26 0
    شرم بر آنها که حیثیت مملکتو رو به باد دادند
  • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    37 0
    اگر یکی از دیپلمات های آمریکایی این کار را انجام می داد چگونه آن را بازتاب می دادیم ؟
  • سیاوش CA ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    25 0
    این تذکری که توی جدول به دولت کانادا در خصوص حقوق بشر دادن خیلی جالب بود
  • friend DE ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    26 0
    آقای مهمان پرست با اين توضيح به فرهنگ ایران زمین توهین کردن؟ چرا فرهنگ ما ایرانی ها باید دستمایه اعمال چنين افرادي بشود؟
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    29 0
    پنج نمره از انظباطش کم کنید
  • عدالت خواه IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    36 0
    من معني ' تفاوت فرهنگي' را فهميدم: يعني در فرهنگ ما زير آبي رفتن اشكالي ندارد؟؟!
  • بدون نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    19 2
    بجای فرافکنی برخود قاطع کنید که عبرت باشد و بقیه گوشی دستشون بیاد که ما ایرانی هستیم و مسلمان
  • بدون نام US ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    36 0
    اینا کی بودن که رفته بودند استقبال و حلقه گل انداختند دور گردن وی؟ فرهنگیان متفاوت بودند؟
  • بدون نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    34 0
    طبق ماده 637 قانون مجازات اسلامی : «هر گاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند،به شلاق تا 99 ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود.» و با توجه به اینکه هر عملی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب می شود اساساً تصور اینکه چنین عملی تخلف انضباطی است جای سؤال دارد.
  • بدون نام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    27 1
    بیائید منصف باشیم.اگر خیلی سریع به موضوع رسیدگی می شد و در صورت صحت خود سفیر در نشستی با والدین دختران حضورا از آنها عذرخواهی می کرد و با مامور خود نیز برخورد می کرد بهتر نبود تا کل داستان را تکذیب کنید؟
  • محمد اقایی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    32 0
    این اصطلاح سو تفاهم فرهنگی واسم شده معما
  • بدون نام IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    38 2
    وقتی دست دادن اصغر فرهادی با آنجلینا جولی را اونطور تو رسانه ها بزرگ نمايي میکنند ، همين ميشه ديگه.قربون خدا برم که جای حق نشسته
  • بدون نام IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    21 0
    عزیزان این چیزها برای من شما جرمه نه برای .......
  • امیر IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    5 33
    اولاً کارهای افراد به خودشون مربوطه و بس... ثانیاً وقتی همه استخرهای اونجا مختلطه کجا برای شنا می رفت ؟ثالثاً چرا الکی شلوغش می کنید!! کشوری مثل برزیل که همه جاش مثل استخر مختلط می مونه!!! اگه تخلف انضباطی صورت گرفته و پس اصل حضور در این کشورها هم تخلف انضباطی می باشد. رابعاً مگه شنا کردن خلاف مقرراتهً؟؟
    • بدون نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۷
      13 0
      امیر آقای عزیز همان ابتدا که کسی به عنوان دیپلمات محل ماموریتشان اعزام میشن دقیقا" همه اینا رو بهشون یادآوری می کنند و آموزش میدن.خصوصا" حضور در مجالس مختلط سواحل دریا استخرها میهمانی ها و غیره.....این دیپلمات علاوه بر تخلف از ضوابط وزارت خارجه متاسفانه عمدا یا سهوا بدن چند دختر را در حین شنا لمس کرده است.تا همینجا کافیه دیگه!نیست؟
  • سرباز IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    17 0
    من از شماها تعجب می کنم چطور منظور جناب سخنگو رو متوجه نشدین این دیگه سیاست نیست که کسانی مخاطبانشون رو اینقدر دست کم بگیرن و بخوان با این نوع جواب اونا رو قانع کنن - تقصیر اینایی هستش که فرصت سوال دارن ولی سماجت در شنیدن یه جواب درست ندارن
  • بدون نام US ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    28 1
    یادمان نمی رود که آقای احمدی نژاد گفته بود ایران و برزیل اشتراکات فرهنگی زیادی دارند
  • ع ب IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    18 0
    دادستان محترم تهران بایستی باستناد بند الف ماده 3 ق ت د ع و ا و ماده 638 و6 ق م ا مرتکب را بدون اغماض تعقیب و دادگاه جزایی او را به اتهام ارتکاب فعل حرامی که عفت عمومی را جریحه دار کرده به 74 ضربه شلاق محکوم و باستناد ماده 19 ق م ا وی را برای مدت دهسال از خدمت در سفارتخانه های ج ا محروم نماید .تا این موارد تکرار نشود .
  • وهاب IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    24 0
    چنین تخلفاتی برای مردم عادی هم تخلف محسوب میشه هم نقض قوانین الهی وبرای سیاستمدارها فقط تخلف انضباطی
  • محمد خدابخش IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    15 0
    به نظر من برای اینکه درس عبرت بشه باید کارت استخر این آقارو باطل کنن!!!!
  • یارمحمد IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    12 0
    طرح امنیت اخلاقی فقط برای مردمه. بعدشم آقارو ایندفعه می فرستن یک کشور سرد سیر یا برای هر سفارتخونه یک گردان امنیت اخلاقی مأمور می کنن.