مهر نوشت:

آیت الله مظاهری در پیامی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: اقامه مراسم عزا برای حضرت فاطمه زهرا«سلام‌الله‌علیها» از افضل و اعظم شعائر الهی است و امید است شیعیان عزیز به ویژه در روز سوم جمادی‌الاخری با تمام وجود، در برپایی عزاداری‌های شکوهمند برای آن شهیدۀ مظلومه - خصوصاً در مساجد و بُقاع متبرّکه اهتمام و شرکت گسترده داشته باشند.
آیت الله مظاهری طی پیامی ه مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) ابراز داشت:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم

قال رسول‌الله«صلی‌الله‌علیه وآله وسلّم»: «نُورُ ابْنَتِی فَاطِمَةَ مِنْ نُورِ اللَّهِ»
قلم و زبان عاجز از توصیف شخصیّت عظیم‌الشّأنی است که به تصریح پیامبراکرم«صلی‌الله‌علیه وآله وسلّم» آسمان و زمین از نور مقدّس او خلق شده است و خود او از نور خداوند تعالی است.
حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا«سلام‌الله و سلام ملائکتِه و رسُلِه علیها»، نه تنها بانویی یگانه و بی‏همتا و مادر امامت و ولایت است، بلکه به تعبیر بلند امام صادق«سلام‌الله‌علیه»، مایۀ روشنایی عالم هستی است و درخششِ عالم امکان، پرتوی از نور درخشانِ وجودِ مقدّسِ اوست:
«أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَهَا مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ فَلَمَّا أَشْرَقَتْ أَضَاءَتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ بِنُورِهَا»
با این اوصاف درباره این معمّای پیچیده و شگفت‌انگیز چه می‏توان گفت؟ جُز آن‌که در یک کلام بگوییم: «فاطمه، تجلّی نور خداوند سبحان در زمین و زمان است.»
اکنون باید این سؤال بسیار مهم پاسخ داده شود که اگر این بانوی عظیم‌القدر از چنین شخصیّت والاگهر و درک‌ناشدنی برخوردار است، چرا پس از پیامبر خاتم«صلی‏الله‌علیه وآله وسلّم» در میان امّت اسلامی کسانی با پیمان‌شکنی و نقض میثاق و خیانت در امانت الهی، به خانه رسول خدا که محلّ هبوط ملائکۀ الهی و مکان استقرار ولایت بود، حمله‌ور شدند و جنایاتی به بار آوردند که مقدمه همه جنایت‌های طول تاریخ به اهل‌بیت عصمت و طهارت«سلام‌الله‌علیهم» گردید.
این خیانت‌های شرم‌آور که به طور متواتر در تواریخ سنّی و شیعه نقل شده است و جای شبهه و ردّ و انکار ندارد، مصائبی است که باید برای آن خون گریست و همیشه عزادار آن بود.
لذا اقامه مراسم عزا برای حضرت فاطمه زهرا«سلام‌الله‌علیها» از افضل و اعظم شعائر الهی است و امید است شیعیان عزیز به ویژه در روز سوم جمادی‏الاخر با تمام وجود، در برپایی عزاداری‌های شکوهمند برای آن شهیده مظلومه - که سلام خدا و رسول او و ائمّه هدی بر او باد - خصوصاً در مساجد و بُقاع متبرّکه اهتمام و شرکت گسترده داشته باشند.
«السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَمْنُوعَةُ حَقُّهَا»
حسین‌المظاهری . دوم / جمادی‌الاخری / .1433 - 5/2/1391
/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاربر IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
    5 2
    بوی تفرقه میاد...
  • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
    8 3
    از تيتر شما انطور بر مي آمد كه جواب داده خواهد شد به اين موضوع ولي چرايي اين ماجرا بي پاسخ ماند واقعا چرادر آن زمان با اين وجود كه انها به آن حضرات اينقدر نزديك بوده اند باز همچين جناياتي مرتكب ميشدندمگهاسلام اونها كامل نبوده آيا پيامبر اسلام با اين وجود كه از خيلي مسايل آينده آگاهي ميداشتند سكوت پيشه نموده لطفا بگيد كي اسلام كامل شد براي مسلمانان