به گزارش خبرآنلاین، مارک زاکربرگ در تماس تلفنی مربوط به گزارش مالی سهماهه دوم متا با سرمایهگذاران گفته است: «کسانی که عینک هوش مصنوعی نداشته باشند، احتمالاً دچار ضعف شناختی چشمگیری نسبت به دیگران خواهند بود. من همچنان معتقدم عینکها اساساً فرم ایدهآلی برای تعامل با هوش مصنوعی هستند، چون میتوانند به هوش مصنوعی اجازه دهند همان چیزی را ببیند که شما میبینید، همان چیزی را بشنود که شما میشنوید و با شما صحبت کند.»
به نقل از دیجیاتو، متا در سالهای اخیر تمرکز زیادی بر توسعه عینکهای هوشمند داشته، از جمله عینکهای «ریبن متا» و نسخههای جدیدتر که با همکاری «اوکلی» ساخته شدند. این عینکها به کاربران امکان گوش دادن به موسیقی، گرفتن عکس و ویدیو و پرسیدن سوال (حتی درباره چیزهایی که کاربر میبیند) از هوش مصنوعی متا را میدهند.
طبق اعلام شرکت «EssilorLuxottica»، فروش این عینکها فراتر از انتظار بوده و درآمد حاصل از فروش عینکهای ریبن متا نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده است.
بااینحال، زاکربرگ معتقد است هنوز راه زیادی باقی مانده تا بتوان از تمام ظرفیتهای این ابزارها استفاده کرد. او در این رابطه گفت: «تحقیق و توسعه روی همهی این فناوریها، دقیقاً همان چیزی است که ما طی ۵ تا ۱۰ سال گذشته در Reality Labs روی آن سرمایهگذاری سنگینی کردهایم.
نکته فوقالعاده درباره عینکها این است که آنها بهترین راه برای ترکیب دنیای فیزیکی و دیجیتال خواهند بود. بهنظر من، چشمانداز متاورس نیز در آینده بسیار مهم خواهد بود، و هوش مصنوعی این روند را تسریع خواهد کرد.»
با وجود آنکه واحد Reality Labs تاکنون زیان قابل توجهی برای متا بهبار آورده، زاکربرگ سعی دارد این سرمایهگذاری را به عنوان شرطبندی روی آینده هوش مصنوعی و محاسبات مصرفی توجیه کند.
البته دستگاههای مبتنی بر هوش مصنوعی دیگری نیز درحال توسعه هستند. بهعنوان مثال، شرکت OpenAI بهتازگی استارتاپ بنیانگذاریشده توسط «جانی آیو»، مدیر سابق طراحی اپل، را با مبلغ ۶.۵ میلیارد دلار خریداری کرده تا ابزارهای جدیدی برای تعامل با هوش مصنوعی توسعه دهد. استارتاپهایی مانند Humane و Limitless نیز با طراحی گجتهایی وارد این حوزه شدهاند.
۵۸۵۸
نظر شما