وزیر راه وترابری طی سال جاری برای چندمین بار از آزادراه تهران- پردیس بازدید کرد و وعده داد تا پایان سال یک باند این آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.

گروه اقتصادی: وزیر راه و ترابری در بازدید آزادراه تهران - پردیس گفت: " اولین باند  آزادراه تهران - پردیس تا آخر اسفند امسال افتتاح خواهد شد."

 به گزارش خبر آنلاین، حمید بهبهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: " در حال حاضر دو پایه از پل‌‏های این آزادراه ساخته شده است و سرستون یکی از این پل‌‏ها هفته آینده ریخته خواهد شد. "
به گفته وی، طول این پل 120 متر است که از سه دهنه 40 متری با پل های فلزی و پایه بتونی تشکیل شده است. و تا کنون نیز این پروژه در حدود 81درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بهبهانی درباره تحقق اعتبارات جدید برای نوسازی ناوگان ریلی و هوایی کشور تصریح کرد: " این اعتبارات در سال 86 تصویب شده بود اما به علت عدم استفاده از آنها هم اکنون 250 میلیون دلار برای نوسازی خطوط ریلی و 250 میلیون دلار برای نوسازی هوایی اعتبار در نظر گرفته شده است. "
بهبهانی درباره اینکه طبق مصوبه دولت این اعتبارات تنها به شرکت هما تخصیص داده می‌شود، عنوان کرد‌: " این‌‏گونه نیست و در حال حاضر هر شرکتی چه دولتی و چه خصوصی که کمک و اعتباری برای پروژه‌‏های خود بخواهند ما می‌‏توانیم آنها را به حساب ذخیره معرفی کنیم تا اعتبارات لازم را دریافت کنند. "
وزیر راه با اشاره به اعتبارات سال جاری در بخش راه گفت:"  از 1600 میلیار تومان اعتبار سال جاری وزارتخانه تقریبا 600 میلیارد تومان به بخش راه تخصیص یافته است. "
بهبهانی درباره اینکه آیا این میزان برای تحقق قول قبلی شما برای ساخت هزار و 200 کیلومتر راه کافی است، تصریح کرد: " این رقم بسیار کم است. اما دولت و مجلس به ما کمک خواهند کرد و اعتبارات خوبی را تحت اختیار وزارت راه و ترابری قرار خواهد داد. "
بهبهانی درباره بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت راه در سال 88 هم گفت: " هم دولت و هم معاونت راهبردی ریاست جمهوری و هم مجلس بودجه خوبی را برای وزارتخانه در نظر می‌‏گیرند. اما رقم دقیق و درصد رشد اعتبارات سال آینده وزارت راه هنوز مشخص نیست. "
بهبهانی درباره خصوصی سازی هما هم گفت:‌ " طی مذاکرات با شرکت هما قرار شد جلسه‌‏ای را با رییس سازمان خصوصی‌‏سازی برگزار کنیم و تعدادی از شرکت‌‏ها را به صورت تعاونی واگذار کرده تا بتوانیم زمینه خصوصی‌‏سازی هما را فراهم کنیم. "

گفتنی این چندمین بار است که وزیر راه وترابری طی سال جاری از آزادراه تهران- پردیس بازدید می‌کند و هربار نیز اعلام شده تا پایان سال یک باند این آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سحر IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
    0 0
    خدایا واقعاً موندم از این همه استعداد!!! بابا چه عجله ای دارین تازه داریم می ریم تو 10 سال!! حالا اگر عمری موند و افتتاح این بزرگراه با شکوه رو دیدیم اونوقت آسفالت و ایمنی و ... دیدن داره ها!!!