به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجانغربی، پروژه مسیر ارومیه به تبریز که بارها از زبان مسئولین استانی و وزارتی آزادراه خوانده میشد درحالیکه در واقعیت استانداردهای آزادراهی را نداشت و همچون بزرگراهها وجود چندین دوربرگردان و بدون تقاطعهای غیرهمسطح اجرا شده بود.
۲۷ آذر ۱۳۹۹ خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در استان آذربایجانغربی در مصاحبهای با «ناصر بصیری» سرپرست وقت طرح های آزادراهی شمال غرب کشور از زبان او نوشت: فعلا توافقی برای آزادراه شدن مسیر بخصوص حد فاصل ارومیه تا پل میان گذر نرسیده ایم و باید در این خصوص با شرکت سرمایه گذار به جمع بندی برسیم و این اتفاق تا پایان سال به سرانجام خواهدرسید. / اینجا /
علیرغم این وعده ولی تا چند ماه اخیر این موضوع به قوت خود باقی ماند و مسیر ارومیه تا پل میانگذر هرگز در استاندارد آزادراه اجرا نشد و مسئولین استانی و وزارتی از جمله وزارت راه، نمایندگان مجلس، استانداری، راه و شهرسازی و راهداری هیچ گاه حاضر به تایید یا رد این موضوع نشدند.
روز گذشته در جلسه شورای برنامهریزی و توسعه آذربایجانغربی، «رضا رحمانی» استاندار کنونی استان آذربایجانغربی در خصوص یکی از طرحهایی را که تاکنون دو بار افتتاح شده، آزادراه اسمی ارومیه - تبریز دانسته و افزود: این پروژه آزادراه نبوده و ناقص اجرایی شده است. / اینجا /
گزارش "آزادراهنمای زباله و بوی نامطبوع!" / اینجا / که در سال ۱۴۰۱ در خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شد، بخش دیگری از مشکلات عدیده این پروژه را به نمایش گذاشت.
افزایش پیاپی عوارض این مسیر ناقص و عدم اجرای قطار سریع السیر ارومیه تبریز که در طرح اولیه پل میانگذر نیز پیش بینی شده از دیگر چالشها توجه نشده این پروژه است.
نظر شما