امیرمسعود عابدین: آخرین سری تصاویر جاسوسی از جنسیس GV۹۰ با استتار کمتر نشان میدهند که بهزودی قرار است با نسخه تولیدی این خودرو مواجه شویم. درهای کالسکهای و رولزرویس مانند آن توجهات زیادی را به خود جلب میکنند.
زیرمجموعه لوکس هیوندای، که در ابتدا با مدلهای کوپه و سدان در جهان و ایران حضور داشت و سپس به برندی مستقل تبدیل شد، در آستانه رونمایی از لوکسترین و بزرگترین شاسیبلند خود است. این شاسیبلند پرچمدار که در حال آزمایش در اروپا دیده شده، از طراحی کانسپت نئولون (Neolun) پیروی میکند و دارای جلوپنجرهای مثلثی با چراغهای دوقلو است. در کنار آنها، یک ورودی هوای پایینی بزرگ قرار دارد که به دو بخش تقسیم شده و هر کدام الگوی مشبک الماسی منحصربهفردی دارند.
طراحی بیرونی و کابین
نمای جانبی خودرو شباهت زیادی به طرح کانسپت اصلی دارد، اما مدل نهایی دارای آینههای سنتی و دستگیرههای در همسطح بدنه است. دستگیرههای در، درست مانند یک رولزرویس قرار گرفتهاند. سایر نکات برجسته و قابل توجه شامل یک خط برجسته، قاب شیشه براق و یک پورت شارژ در عقب است.
در عقب خودرو، یک در صندوق بزرگ با یک شیشه مستطیلی وجود دارد. چراغهای عقب دوقلو نیز در این بخش توجه زیادی را جلب میکنند.
در حالی که نمای بیرونی کمی ساده به نظر میرسد، فضای داخلی قصد دارد یک خودروی لوکس و خاص را نشان دهد. تصاویر جاسوسی قبلی یک ردیف دوم شیک با صندلیهای خلبانی را نشان دادند که توسط یک کنسول مرکزی بزرگ از هم جدا شدهاند. به نظر میرسد کنسول مرکزی شامل یک شارژر بیسیم و همچنین یک تبلت یکپارچه باشد.
همچنین میتوان انتظار یک کابین با طراحی مینیمالیستی را داشت که از یک صفحه کیلومترشمار سنتی فاصله گرفته است. در عوض، یک نمایشگر بزرگ در مرکز قرار خواهد گرفت که از طراحی تسلا تقلید میکند.
پیشرانه و مشخصات فنی
جنسیس در مورد این شاسیبلند سکوت کرده، اما شایعه شده که بر روی پلتفرم جدید eM ساخته شده است. انتظار میرود این پلتفرم تکاملی از معماری موجود E-GMP باشد و این بدان معنی است که GV۹۰ باید پیشرفتهتر از کیا EV۹ و هیوندای آیانیک ۹ باشد.
آیانیک ۹ دارای یک بسته باتری ۱۱۰٫۳ کیلووات ساعتی و همچنین یک سیستم دو موتوره تمام چرخ محرک است که تا ۴۲۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. با این پیشرانه، این مدل بردی معادل ۵۰۱ کیلومتر دارد.
منبع: carscoops
۵۸۳۲۲
نظر شما