رئیس مجلس شورای اسلامی از مردم خواست تا به نامزدهایی رای دهند که با لابی از حقوق مردم دست برنمی دارند.

به گزارش خبرآنلاین، همایش بزرگ جبهه متحد اصولگرایان عصر یکشنبه با حضور نامزدهای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس نهم و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حسینیه فاطمیون تهران برگزار شد.
علی لاریجانی که سخنران ویژه این همایش بود با بیان این که اوایل فعالیت مجلس هشتم به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتم که حضرت آقا در آن دیدار نکته ای فرمودند که باید پایه تصمیم گیری های مجلس باشد، تصریح کرد: آقا در آن دیدار فرمودند مجلس باید مظهر حکمت نظام باشد و با اشراف به مسائل توجه کرده و بر اساس منافع ملی و مصلحت ملت تصمیم بگیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که گاهی برخی مجلس را با حزب‌بازی اشتباه می گیرند، افزود: مجلس یک نهاد حکومتی است و مسئولیت نمایندگان وکالت مردم است و نمایندگان نباید خریده شوند.
 
اهم سخنان علی لاریجانی در ادامه می آید:
·         در چند سال اخیر فشارهای بین المللی بر ملت زیاد شده است و دشمنان گاهی نیز جیغ های بنفش می کشند که این موضوع نشاندهنده ترس آنها از ایران اسلامی است.
·         بیشتر فشارهای بین المللی بر ملت، فشارهای اقتصادی است و این موضوع که غرب نگران دستیابی ایران به سلاح هسته ای است دروغ است؛ البته با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، ایران هیچگاه به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای نیست.
·         برخی کشورهای منطقه که بویی از دموکراسی در آنها نیست دلسوز مشکل سوریه هستند؛ آنها در سوریه به دنبال ماموریت هستند و حس می کنند می توانند با ارسال سلاح به این کشور سود کنند.
 
بیکاری و گرانی روشن ترین مشکل‌های کشور
·         روشن ترین مشکل کنونی کشور بیکاری و گرانی است و باید این مشکل ها برطرف شود. رهبر معظم انقلاب بسیار مناسب سال جاری را نامگذاری فرمودند و تاکید کردند که اگر می خواهیم با فشارهای غربی مقابله کنیم باید اقتصاد قدرتمندی داشته باشیم.
·         هم اکنون به انتخابات مجلس نزدیک می شویم و مردم باید کسی را انتخاب کنند که می شناسند و نماینده نیز باید مشکل مردم را بشناسد.
·         در موضوع انتخابات آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی، جامعه روحانیت و جامعه مدرسین زحمات فراوانی را کشیدند و باید از آنها تشکر کرد.
·         مردم باید فرد کاردان و کار بلد را به مجلس بفرستند، نماینده باید در مجلس پیگیر حقوق مردم باشد. در مجلس هشتم موردی را می شناسم که در طول دوران نمایندگی حتی درباره یک ماده نیز نظر نداده است.
·         حجت الاسلام مصباحی مقدم یک روحانی کار بلد در مجلس است و در مجلس هشتم تلاش های فراوانی را انجام داده است؛ مجلس به چنین نمایندگانی نیاز دارد.
 
هم اکنون زمان تسویه حساب با باهنر نیست
·         محمدرضا باهنر شخصیت شناخته شده ای در کشور بوده و از بیت شریفی است و در مسائل مختلف فعالیت کرده است و اهل زد و بند نیست؛ در بسیاری از موارد باهنر سپر شده است تا از تخلف قانونی جلوگیری کند و هم اکنون در آستانه انتخابات تیرها به سمت وی نشانه رفته است. باهنر در مجلس وظیفه نظارت دارد و هم اکنون نباید تسویه حساب کرد.
·         مردم باید نمایندگانی را انتخاب کنند که قرص باشند و با لابی از حقوق ملت دست برندارند.
·         علی مطهری در لیست جبهه متحد قرار ندارد اما نماینده ای شجاع است و در بزنگاه همواره پای انقلاب اسلامی بوده است.
·         هم اکنون 8 نفر از بانوان نماینده در مجلس فعالیت دارند که این تعداد کم است و مردم باید به نامزدهای خانم نیز رای دهند؛ نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند و باید 90 نماینده مجلس خانم باشند.
·         حضور روحانیت در مجلس ضروری است؛ سیاسیون بر اساس عقل خود تا حدی با مسائل اسلامی آشنایی دارند اما مجلس به متخصصان دینی نیاز دارد.
 
مجلس پدرسالار ندارد
·         مجلس شورای اسلامی پدرسالار ندارد و هر نماینده حتی کسی که با 15 هزار رای از یک شهرستان کوچک به مجلس آمده است نماینده کل ملت است.
 
/27295
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =