به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،این طرح که بر اساس بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی کشور اجرایی میشود، به مؤدیان امکان میدهد در صورت بروز اشتباه در ثبت یا صدور صورتحسابهای الکترونیکی، اثرات مالیاتی آن را به دوره جاری منتقل کنند و از پرداخت مالیات مضاعف جلوگیری نمایند.علی حسینپور با بیان این مطلب توضیح داد: فروشندگانی که صورتحساب الکترونیکی ارجاعی در دوره جاری بابت صورتحساب نوع اول صادره در دوره گذشته صادر کردهاند، میتوانند پس از تأیید خریدار تا پایان مهلت تعیینشده درخواست تعویق اثر مالیاتی را در کارپوشه خریدار ثبت کنند.وی افزود: در صورت تأیید این درخواست، محاسبه مالیات و عوارض فروش برای فروشنده و مالیات و عوارض خرید برای خریدار در همان دوره جاری لحاظ میشود و از ایجاد بدهی یا اعتبار مالیاتی اضافی جلوگیری خواهد شد.مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان به نحوه اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: ابتدا آثار مالیاتی صورتحساب مرجع در اظهارنامه پیشفرض مالیات بر ارزش افزوده دوره قبلی درج میشود و سپس سامانه بهصورت خودکار انتقال آن را به دوره جاری انجام میدهد.وی همچنین تأکید کرد: بازه زمانی مجاز برای ثبت و تأیید درخواست تعویق، از پایان مهلت ارسال صورتحسابهای الکترونیکی با تاریخ صدور گذشته شروع و تا پایان مهلت واکنش به این صورتحسابها ادامه دارد. در صورت عدم تأیید خریدار، سامانه بهطور خودکار درخواست را رد خواهد کرد.حسینپور اجرای این طرح را گامی مهم در شفافیت تبادلات مالی و تسهیل امور مؤدیان دانست و ابراز امیدواری کرد که با کامل شدن سامانه مؤدیان، بستر لازم برای کاهش خطاها و اختلافات مالیاتی بیش از پیش فراهم شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از آغاز ثبت درخواست تعویق اثر مالیاتی صورتحسابهای الکترونیکی باطلشده خارج از موعد، از دیماه سال آینده خبر داد.
کد خبر 2101395
نظر شما