رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تفکیک و تفرقه میان حوزه و دانشگاهیان یکی از خطرات مقطع کنونی است.

هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فضلا و مدرسان حوزه علمیه قم،‌ روحانیت را استوانه اسلامی و ملی جامعه و حوزه‌های علمیه را سرمایه‌های اسلام، انقلاب و نظام اسلامی خواند و با اشاره به تکاپوی طلاب و علما گفت: توجه حوزه‌های علمیه به مسائل و مشکلات کشور با توجه به مبانی اسلام و انقلاب و به دور از ترس و تملق پدیده مبارکی است که می‌تواند زمینه اصلاح اساسی بسیاری از معضلات کنونی کشور را فراهم کند.

رییس مجلس خبرگان رهبری مبانی تدوین شده و ساختار نظام و انقلاب زیر سایه ارشادات حضرت امام (ره) را خوب و صحیح عنوان کرد و گفت: متاسفانه علیرغم مبانی و ظرفیت‌های خوب و صحیحی که در نظام وجود دارد برخی عملکردهای نادرست، دغدغه‌ها و شائبه‌هایی را در اذهان عمومی و بین‌المللی ایجاد کرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ترس و تملق را آفت حیات جامعه اسلامی خواند و با اشاره به حریت و آزادیخواهی در اسلام و حوزه‌ها و روحانیون در طول تاریخ، وظیفه و مسئولیت فضلا، طلاب و حوزه‌های علمیه را در مقطع کنونی سنگین توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی و مبارزات پیش از انقلاب با حرکت حوزه‌ها و انتقادات سازنده آنان به وضع موجود شروع شد که به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اساس و پایه‌های انقلاب اسلامی را قابل دفاع خواند و تصریح کرد: همه باید توجه کنیم که هیچگاه عملکردهای نادرست به پای اسلام و نظام دینی نوشته نشود.

رییس مجلس خبرگان رهبری تفکیک و تفرقه میان حوزه و دانشگاهیان را یکی از خطرات مقطع کنونی خواند و با تاکید بر لزوم فعالیت و تحرک بیشتر حوزه‌های علمیه گفت: در حال حاضر تمسک به اسلام و تاکید بر قانون اساسی می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات پیش آمده را به خوبی برطرف نماید و اگر در جایی اشکال قانونی احساس می‌شود، می‌توان با راهکارهای پیش‌بینی شده نسبت به اصلاح قانون عمل کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی آزاد و بدون سانسور از وقایع و مسائل کشور، تصریح کرد: رسانه‌های ما نباید با اطلاع‌رسانی خلاف واقع مخاطبان خود را به سوی رسانه‌های خارج از کشور که اخبار راست و دروغ و تحریف شده به خورد مردم می‌دهند، سوق دهند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام فضای بالنده ایجاد شده در حوزه‌های علمیه را به نفع اسلام، نظام، ایران و تشیع خواند و تصریح کرد: حرکت‌های اصلاحی معمولا در کوتاه مدت ثمر نمی‌دهد و دلسوزان باید با صبر و متانت، مباحث را به پیش ببرند.

وی در بخشی دیگر ازاظهاراتش گفت: روحانیت در طول تاریخ ملجا و پناه مردم بوده و هر وقت قدرت به مردم ستم روا می‌داشته روحانیت در کنار مردم قرار داشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 21021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گلزار IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۹
    0 0
    چه عجب ؟
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۳۰
    0 0
    اعلام بشه مطمئنا برای خاندان شما یکی که حیلی بد میشه!
  • بدون نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۳۰
    0 0
    آقای هاشمی و خاونده ایشان از هر گونه فسادی مبرا هستند
  • جواد احمدی IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۳۰
    0 0
    مثل اینکه اخیرا حضرت اجل در مورد تصمیماتی که برای فرزندان برومند ش گرفته اند بی اطلاع است در این برهه از زمان اراده فرمودند اخبار بدون سانسور بعرض ایشان برسد .
  • حامد رجایی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۳۰
    0 0
    چقدر اقای هاشمی رفسنجانی و اقای موسوی و سایر عزیزان گفتن مردمو به سوی رسانه های خارجی سوق ندین که واسه نظام مضره ولی بعضی ها فقط جلو بینی خودشونو می بینن و به فکر هیچی جز حفظ آبروی نداشته خودشون نیستن.
  • رضا احمدی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۳۰
    0 0
    بهتر است آقای هاشمی قبل از هر چیز موضع خودش را مشخص کند
  • دلقک GB ۱۲:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۳۰
    0 0
    آیااین خبر را سانسور کرده اید پس جملۀ" از ماست که بر ماست" کجاست؟ بعید است که هاشمی تا این اندازه محافظه کار شده باشد که جملۀ مزبور را خودش سانسور کرده باشد.