۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸

صید کیلکا در دریای خزر در طول سال 90 در مقایسه با سال گذشته 37 درصد کاهش یافت.

"مهرداد قلی پور" مدیر عامل اتحادیه ماهیگیران کیلکای استان مازندران اظهار داشت: صیادان کیلکا با اطلاع از شروع فصل تخم ريزي ماهیان کیلکا، صید را به صورت خود جوش متوقف کرده اند.
این مقام مسئول در اتحادیه ماهیگیران کیلکای مازندران ،ادامه داد: توقف صید کیلکا تا تاریخ سی و یکم خرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد:برای نخستین بار طی 20 سال گذشته عملیات صید ماهی کیلکا که هرساله از اواسط فروردین تا خردادماه ادامه پیدا می کرد، به علت تخم ریزی ماهیان کیلکا در سال گذشته متوقف شد.
قلی پور با بيان اينكه امسال نیز در راستای بازسازی ذخایر کیلکا،صید این گونه ماهی را همچون سال گذشته متوقف کرده ایم افزود: با افزایش و آگاهی صیادان کیلکا بدون صدور بیانیه ای از سوی سازمان شیلات، صیادان به صورت خودجوش عملیات صید را متوقف کردند.
مدیر عامل اتحادیه ماهیگیران کیلکای استان مازندران،با تاکید بر ادامه روند کاهش ذخایر کیلکای دریای خزر و به دنبال آن کاهش صید ،اظهار داشت: اميدواريم با توقف صید و کمک به بازسازی ذخایر این گونه با ارزش،در سال های آینده شاهد افزایش ذخایر کیلکا در آبهای خزر باشیم.
وی در ادامه از پرداخت سود تسهیلات بانکی کیلکاگیران توسط دولت خبر داد و گفت:بر اساس مصوبه هیات دولت بودجه برای پرداخت سود تسهیلات بانکی کیلکاگیران در سال 90 در نظر گرفته شده بود اما تاکنون تنها 70 درصد آن به بانکها پرداخت شده است.
قلی پور،عنوان کرد:امیدواریم مابقی بدهی کیلکاگیران به بانکها به زودی توسط دولت پرداخت شود تا شاید از بار سنگین بدهی صیادان کیلکا کمی کاسته شود.
وی با تاکید بر لزوم قرار گرفتن کیلکا در سبد مصرف غذایی مردم تصریح کرد: ماهی کیلکا به عنوان غذای اصلی ماهیان خاویاری به شمار می رود که دارای حجم قابل توجهی از پروتئین است.
مدیر عامل اتحادیه ماهیگیران کیلکای استان مازندران یادآور شد: میزان پروتئین موجود در ماهی کیلکا به اندازه ماهی سفید، کپور و کفال است. اما از آنجا که این نوع ماهی به علت کوچکی با سایر اقلام ماهی متفاوت است، نتوانسته جای خود را در سبد غذایی انسانی باز کند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =