تغییر مسیر عجیب مرسدس بنز / وقتی لوکس بودن کافی نیست /عکس

مرسدس بنز، برندی که دهه‌ها مترادف با لوکس‌ترین خودروهای جهان بوده، اکنون در آستانه یک تغییر بزرگ قرار گرفته است.

امیرمسعود عابدین: برای چندین دهه، مرسدس بنز نمادی از اعتبار بوده و برخی از تحسین‌برانگیزترین خودروهای جاده‌ای را ساخته است؛ اما بازار در حال تحول است و این خودروساز از فشارهای آن مصون نیست. مانند بسیاری از خودروسازان قدیمی که با مشکلات اقتصادی و تغییر انتظارات مصرف‌کنندگان دست و پنجه نرم می‌کنند، این برند اکنون وارد دوره‌ای شده که ممکن است از هویت لوکس خود فاصله بگیرد!

به گفته منابع آگاه ناشناس، مرسدس بنز در حال کنار گذاشتن موقعیت‌ لوکس قدیمی خود است. کلمه "لوکس" به صورت تدریجی از استراتژی رسمی شرکت در حال حذف است و تصویر هدف آن به سمت یک جذابیت گسترده‌تر و فراگیرتر تغییر می‌کند.

حرف ممنوعه "L"

تغییر مسیر عجیب مرسدس بنز / وقتی لوکس بودن کافی نیست /عکس

به گفته Handelsblatt، برخی از افراد داخل شرکت از حرف ‌L به عنوان نشانه‌ای از کلمه "لوکس" اشاره می‌کنند و حالا این حرف، از این به بعد نقش کمرنگ‌تری نسبت به گذشته دارد.  

اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس در مصاحبه‌ای تأکید کرد: "هدف ما در گذشته و حال، ارائه مطلوب‌ترین محصولات در تمام بخش‌ها بوده است. " در حالی که کالنیوس مدت‌هاست سودآوری را به حجم تولید ترجیح داده، کاهش تولید کارخانه‌ها به نظر می‌رسد که این معادله را تغییر داده است.

منابع داخلی شرکت می‌گویند که اکنون تلاشی برای هم‌راستا کردن دوباره قیمت‌گذاری و فروش وجود دارد؛ این ممکن است شامل افزایش حجم تولید باشد.

این شرکت پول و زمان زیادی را صرف مدل‌های رده‌بالای میباخ و AMG با قیمت بالای ۱۰۰,۰۰۰ یورو (۱۱۶,۰۰۰ دلار) کرده است. در حالی که این خودروها ممکن است قدرت مهندسی و طراحی را به نمایش بگذارند، اما برای حفظ حاشیه سود در تمام بخش‌ها کافی نبوده‌اند.

سقوط سود و تغییر استراتژی

تغییر مسیر عجیب مرسدس بنز / وقتی لوکس بودن کافی نیست /عکس

سود مرسدس در نیمه اول سال جاری به بیش از نصف کاهش یافته و حاشیه سود بخش خودرویی آن اکنون ۵٫۳ درصد است؛ بسیار کمتر از بالاترین نرخ قبلی (نزدیک به ۱۵ درصد).

برای مقابله با این دوران سخت، مرسدس یک برنامه بزرگ را تنظیم کرده و قصد دارد اهداف واقع‌بینانه‌تری داشته باشد. این برنامه شامل تلاش برای فروش خودروهای کامپکت و شاسی‌بلندهای مقرون‌به‌صرفه به عموم مردم است.

اوایل سال جاری، مرسدس اعلام کرد که تعهد خود به خودروهای برقی را کاهش می‌دهد و علاوه بر عرضه ۱۷ مدل برقی جدید تا سال ۲۰۲۷، قصد دارد ۱۹ مدل جدید با موتور احتراق داخلی را در سال‌های آینده عرضه کند. به نظر می‌رسد که مرسدس در تلاش برای سودآوری، به این نتیجه رسیده که حجم تولید بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

منبع: carscoops

۳۲۲

کد خبر 2103106

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین