۲ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳

دیروز خبر رسید برخی نماینده های مازندران برای حل مشکل ترافیک در جاده های شمال پیشنهاد ساخت مترو داده اند.

زهرا تالانی:این پیشنهاد محسن نریمان، نماینده بابل و نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و عزت الله یوسفیان ملا، نماینده آمل بود. نریمان می گوید با تایید مهندسین مشاور ساخت متروی تهران -شمال سریعا آغاز می شود تا تردد مردم بیش از پیش آسان و در نهایت آسایش مردم تامین شود.
گفت وگوی خبرآنلاین با نماینده بابل را بخوانید:


آقای نریمان،ایده ساخت متروی تهران -شمال از کجا شکل گرفت؟
تردد و ترافیک در جاده های منتهی به شمال به ویژه در روزهای تعطیل به قدری زیاد است که ما احساس کردیم برای حل این مشکل خوب است مترویی در کنار آزادراه تهران –شمال احداث شود. حمل و نقل ریلی در دنیا مطمئن ترین و باصرفه ترین وسیله برای حمل کالا و مردم است. به همین دلیل پیشنهاد دادیم این کار انجام شود چون تنها مسیر ریلی در شمال همان قطار قدیمی تهران و ساری است و برای شهرهای پرتردد مانند نور و امل هیچ قطاری نداریم.


این مترو از چه مسیری عبور می کند؟
تهران-رودهن-آبعلی و آمل. در واقع از جاده هراز عبور می کند.


برای پستیها ، بلندیها و نقاطی که جنگل و کوه هستند چه تصمیمی دارید؟
یک تیم مشاوره در حال بررسی این طرح است. در واقع طرح در فاز مطالعه و بررسی است و حتما فکری برای این مشکل می کنیم. البته این ایده تنها مختص ایران نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا چنین کاری انجام شده است.


بودجه طرح چقدر است؟
ردیفی که در بودجه امسال برای این طرح درنظر گرفته شده است یک میلیارد و 600 میلیون تومان است که احتمالا در کمیسیون تلفیق زیاد هم می شود.


چه زمانی اجرا می شود؟
بعد از اینکه مطالعات آن تمام شد.


چراحالا  متروی تهران این کاررا انجام می دهد؟
فعلا با مسوولان متروی تهران مذاکره شده است تا درکنار آزادراه تهران - شمال، ریل نیز ایجاد شود، اما الزامی نیست که حتما با متروی تهران باشد.
45232

کد خبر 210739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    104 3
    نمردیم و متروی تهران و شمال رو هم دیدیم البته اگر به عمر ما قطع بده
    • بدون نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
      70 1
      1000 سال پس از ساخت اتوبان تهران شمال ، متروش هم ساخته میشه پس عمر ما کفاف نمیده
  • نسیم IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    123 4
    شما غرب تهران و مترو بزنید ، تهران شمال پیش کش
    • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
      69 1
      خیلی عالی بود نظرت تو همت آدم کلافه میشه مخصوصا صبح ها
  • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    62 3
    اول از همه تونل امام زاده هاشم را درست کنید که کلنگش خیلی وقت پیش به زمین زده شد و هنوز بعد از 12-13 سال هنوز مشغول ساختش هستید،این پول را اونجا خرج کنید،مطمئن باشید وضع ترافیک هراز هم با افتتاح این تونل و چهار بانده کردن هراز که در دست ساخت است رفع می شود،تازه با هزینه ی بسیار کمتر از ساخت مترو!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    51 3
    کاش می پرسیدین تو کدوم کشورها انجام شده؟جدیدا طرحهای عجیبی داده میشه.اتصال دریای خزر به عمان حالا هم که ابین طرح
    • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
      21 1
      آره ديگه.حرف زدن كه كاري نداره ،راست و دروغشم كه مهم نيست.مخصوصا در چند سال اخير!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    49 0
    اونوقت بزرگراه شمال چی میشه؟
    • بدون نام IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
      19 0
      خب اون را دوباره جمع میکنند و قیرهاش را دوباره ذوب میکنند و استفاده میکنند. به خاطر هدر رفتن پول هم ببخشید دیگه :)
  • علی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    45 4
    وای از کیسه ملت و خواب آقایان آقا ما نخواهیم شما طرح بدید باید به کی بگیم؟
  • امیر IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    68 3
    به فرض هم این خط مترو ساخته بشه ، فقط مسافرانی که با اتومبیلهای کرایه ای مانند اتوبوس ، مینی بوس و غیره به سفر می روند از این خط مترو استفاده می کنند و دارندگان خودروهای شخصی و کسانی که نیاز دارند تا در مقصد از اتومبیل خود استفاده کنند ، باز هم با اتومبیل خود سفر می کنند . لذا این خط مترو بیشتر از اینکه کاربردی باشه جنبه تبلیغی داره . اصلا شهر آمل چند نفر مسافر روزانه برای تهران داره ؟ یا چند نفر از مردم تهران به آمل میرن ؟ بجای این کارها تونل امام زاده هاشم و کمربندی بومهن را سریعتر بسازید .
    • بدون نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
      4 1
      یه ذره فکر هم چیزه خوبیه. خوب اگه این مترو ساخته بشه خیلیها ماشین نمیارن. طرف 1 ساعته میرسه شمال تفریحش رو میکنه و برمیگرده. ترافیک جاده هم کم میشه.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    52 2
    نماینده های ما برای عزل مرتضوی کاری میکزدن نمیخوایم برای مشکل ترافیک ما کاری کنن
  • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    42 3
    تهران که زیاد بارون میاید با بارون دو روزه مترو رفت زیر آب تو جاده شمال که همیشه بارونیه؟تکلیف چیه؟
  • بدون نام PL ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    32 1
    آدم های بزرگ آرزوهای بزرگ دارند مثل من که آرزو دارم آب کارون دوباره شیرین شود
  • بدون نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    32 9
    ما این همه تو تهران ترافیک داریم اونوقت نماینده ها ما نگران ترافیک جاده شمال هستن.احتمالا ایشون وقتی میخواد بره شهرشون تو ترافیک میمونه برای همین این پیشنهاد رو داده
    • بدون نام CH ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
      14 11
      یعنی واقعا نظرت اینه که چون تو تهران ترافیک دارین ترافیک هیچ جای دیگه نباید حل بشه !!! هرچی فکر میکنم فقط میتونم برای این نظر برات متاسف باشم!
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    34 2
    واقعا این شدنیه؟یه شهربازی هنوز نتونستن درست کنن تو تهران این شاید جای اونو بگیره
  • بدون نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    23 1
    اما برای دانشجو های رود هن و امل خوب میشه
    • بدون نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
      19 1
      نمیدونم رشتت چیه ولی اگه تو رودهن دکترا هم قبول شده باشی امیدی نداشته باش سوار این مترو بشی.
  • حمید IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    8 23
    امیدوارهستیم که این طرح زودترانجام بشه ...
    • وحید IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
      12 0
      باش تا دولت بختت بدمد
    • بدون نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
      10 0
      امیــــد ؛ چه وازه مقدسی
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    72 0
    يك مليارد و 600مليون براي يك سال ؟!!؟ با اين پول املت صبحونه مشاور ها هم نميشه داد با گوجه كيلو 3000 تومني!!
  • روستاييميدونين ستاتي IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    14 0
    خوان گسترده ايست و ما دعوت نيستيم در ضمن بودجه امسال اين طرح فرمودن يك ميلياردو ششصد ميليون تومن حالا من آدم نادوني هستم اين پول در كجاي اين طرح بايد خرج بشه به هيچ دردي نميخوره جز اينكه باقيشو خودتون ميدونين
  • آرمین DE ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    45 1
    دستشون درد نکنه از بابت ساخت اتوبان تهران شمال! هر وقت ازش رد میشم دعاشون میکنم! اینم بسازن دعای مضاعف کنیم!
  • بدون نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    19 0
    خدا رو شکر نماینده های این دوره تو روزهای باقی مونده طرح های خوبی میدن
  • نیما IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    15 0
    آقا این رقم یک میلیارد و 600 میلیون تومان غلط است !
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    9 0
    اینجوری که حجم سفر زیاد میشه علاوه بر ماشین دارها بی ماشین ها هم سفر میکنند البته از نظر عدالت خوبه ولی احداث ازاد را تهران شما و مترو باید هم زمان جادهای دسترسی داخلی شمال هم توسعه پیدا کنه و هم حمل ونقل داخلیش مثلا متروی شرقی غربی یا ساحلی بجای اتوبان ساحلی هم با محیط زیست سازگاره هم از تردد خودرو جلوگیری میکنه هم شهرها بصورت توسعهای رشد میکنند نه فقط شهرهای کوچیک
  • بدون نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    18 2
    بالاخره ما نفهمیدیم این مسیر ریلی، تهران-رودهن-آبعلی و آمل در جاده هراز خواهد بود یا به موازات آزادراه تهران –شمال احداث می شود. ضمن اینکه هیچ وقت به قطاری که در خارج از شهر تردد می کند هرچند مسیر آن در داخل تونل باشد مترو نمی گویند.
  • بدون نام IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    12 0
    همون اتوبان تهران- شمال که ساختید بسه. دستتون درد نکنه. دیگه پول نداریم.
  • بدون نام NL ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    5 0
    من دانشجوی رودهنم اگه راه اندازی شه این خیلی خوبه ولی تا کی راه اندازی شه این مهمه با این وضع فکر کنم ده سال دیگه هم نشه
    • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
      7 0
      هنوز طرحش تصويب نشده شما داري حساب مي كني با مترو بري دانشگاه؟!!
  • رضا IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    5 5
    به خد اگه مسئول پروژه آقاي قاليباف بشه دو سه ساله تمومش ميكنه همه مردم چند ساله ميگن آزاد راه تهران شمال را بدين آقاي قاليباف بعد نتيجه اش را ببينيد
  • بدون نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    9 0
    ما هنوز یه قطار معمولی برای شهرهای شمالی نداریم شما حرف مترو می زنید؟!
    • بدون نام US ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
      5 0
      خداییش قطار معمولی چیه؟:دی مترو هایی که ما استفاده میکنیم معمولی تریت ترن های تو جهان هستش ازین معمولی تر میشه لوکوموتیو بخار که رضاخان از المان وارد کرد:دی نگو منظورت این بود:دی
  • خسرو US ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    5 1
    الته مواظب باشین که وقتی مترو شمال را ساختین سیل نیاد که مترو را آب ببره!
  • ایرانی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    8 0
    لطفا" قبل از هر کاری تفاوت بین مترو و راه آهن را برای بنده که از پشت کوه آمده ام بیان بفرمایند . دیگر آنکه در سراسر خطه گیلان و مازندران فکر کنم فقط یک خط آهن داریم . همان قدیمی که از روی ورسک رد میشه . ایشان فکر نمیکنند فاصله خط پیشنهادی با خط فعلی به نسبت بزرگی و مساحت منطقه خیلی کم است ؟ بخصوص که این کار قطعا" پروژه ای ملی خواهد بود و هزینه سرسام آور دارد . البته به اندازه 3000 میلیون کذائی که نخواهد رسید !!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
      2 2
      نسبت بزرکی و مساحت؟ قطار تهران به ساری که حدود 7 ساعت طول میکشه چه ربطی به مترو داره؟ فکر کن شما تهرانی هستی میخواهی برا تفریح بری محمود اباد اگه با قطار بری باید 7 ساعت تو راه باشی که بری ساری و 2 ساعت هم زمینی بری محمود اباد. پس این قطار هخیچ ربطی به این مترو نداره فکر کنم از همون پشت کوه اومدی
  • محسن IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    4 0
    عزیزان هنوز زود است که تشکر کنید، بزارید اول طرحهای ناتمام دیگه که سالهاست روز زمین مونده رو به پایان برسونند متروی تهران - شمال پیشکششون، بهر حال آرزو بر جوانان عیب نیست. من هم امیدوارم!
  • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    3 0
    داستان درست کردن مترو با اعتبار داده شده مثل دوغ درست کردن در دریای مازندران با یک کاسه ماست است که نمیشود ولی اگر بشود چی میشود!!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    8 0
    «یک میلیارد و ششصد میلیون تومن»! من با هزینهٔ شخصی به شما ۵۰ برابر این مبلغ رو می‌دم اگر بتونید متروی تهران شمال رو با ۸۰ میلیارد تومن تموم بکنید. ۲۰ میلیارد تومن هم به مدیر پروژهٔ هنرمندش می‌دم. بندهٔ خدا «تومان» و دلار رو با هم قاطی کرده. پروژهٔ به این بزرگی با ۱٫۶ میلیارد تومن؟! هزینهٔ آسفالت بزرگراه همت بیشتر از این شد.
  • mz4545 IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    5 2
    با سلام خدمت مهندس نریمان خواهش میکنم اگر بودجه ای دارین بیایید پروژه کمربندی بابل را که ده سال اویزون مونده را تمومش کنید که این یک معضل بزرگ برای شهر بزرگی مثل بابل بوده که با این همه جمعیت و ترافیک هنوز یک کمر بندی نداره ومشکل ترافیک مردم این شهر ومسافران گذری را کلافه کرده است.
  • بی نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    1 0
    عزیزان این بودجه ای ک گفتن واسه تحقیقاتشه ن اجراش. درضمن کنار این مترو دو سه تاطرح فرودگاهیم بزنین توو هراز . بوس بوس ستاره بچینی