۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰

اگر این روزها گذرتان به بزرگراه رسالت افتاده باشد حتما متوجه تغییراتش شده اید که علی‌رغم ترافیک سنگین و همیشگی بزرگراه رسالت، شهرداری تهران این روزها کار راه‌اندازی خط پنج BRT در مسیر این بزرگراه را آغاز کرده

حالا رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ می گوید که برای فعال شدن این خط سامانه اتوبوس‌های تندرو، پارک حاشیه‌ای بزرگراه رسالت جمع می‌شود.
رحیمی می گوید: با راه‌اندازی خط پنج BRT، پارک حاشیه‌ای در بزرگراه رسالت جمع‌آوری خواهد شد تا به این ترتیب، ظرفیت لازم برای اختصاص یک خط به سامانه اتوبوسرانی تندرو فراهم شود.

سردار حسین رحیمی با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی خط پنج BRT طبعا شمار قابل توجهی از مسافران از این سامانه استفاده خواهند کرد، گفت: به این ترتیب از حجم خودروهای شخصی و تاکسی‌های این مسیر کاسته می‌شود. اگرچه که این را هم اضافه می کند که الزاما این‌گونه نیست که ترافیک بزرگراه روان‌تر شود .
4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    اتوبان شهید چمران رو که نابود کردند. عریض و نازک شدن های غیر اصولی و لاین هایی که یکدیگر را قطع می کنند!! حالا نوبت رسالت شده...
    • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
      47 3
      کاهش حجم ترافیک تا حالا تو کدوم خط BRT صورت گرفته ؟ همین وضعیتی که باسه چمران درست کردن صبحها ترافیک نیایشو به خاطر خروجی چمران تا سردار جنگل میبره
    • بدون نام US ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
      37 30
      شما ماشین شخصی ت را پارک کن خونه مثل بقیه با اتوبوس برو بیا
  • بدون نام BE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    25 14
    عزیزم منظور پارکینگ حاشیهٔ بزگراهه نه پارک که توش دار و درخت پیدا می‌شه! تیترتونو درست کنید!
    • بدون نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
      25 6
      پارکینگ کجا بود کنار بزرگره بابا پارک مجید جان
  • سياوش كشوردوست IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    11 55
    سردار رحيمي استفاده شخصي ندارد براي مردم كار ميكند (كار خوب خوبه ) بهتر بكوئيم خداحافظ ترافيك (وقت طلاست)
  • آرشیتکت IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    62 16
    من نمی فهمم که چرا باید فضای سبز رو نابود کرد به بهانه ی BRT ! خطوط مترو رو گسترش بدین به جای این مسخره بازی ها .
    • بدون نام US ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
      12 14
      فضای سبز را نابود نکردند پارکینگ ها حاشیه ایی را جمع کرده اند.
    • امین IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      1 2
      یه سفر روی زمین با اتوبوس هوشمند و راحت بهتر و لذت بخش تره یا 50 متر زیرزمین تو متروهای تاریک؟؟.. الان کل جهان فهمیدن که اتوبوس بهترین شیوه حمل ونقل همگانیه.. البته باید زیرساختهاش به خوبی اجرا بشه
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    49 31
    همه تا حالا فهمیدن این خطوط بی ار تی هیچ کمکی به ترافیک و حمل و نقل عمومی نکرده.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    42 4
    من خودم کارشناس ارشد ترافیک هستم بهتره بگیم که همه بزرگراههایی که دارن توش خط BRT راه اندازی میکنن دیگه ویژگیهای معبر بزرگراهی رو ندارن مثل چمران که بایستی حداقل 3 خط و عرض هر خط 3.65 باشه.... پس دیگه نباید گفت برزگراه چمران و رسالت خیابانهای چمران و رسالت
  • بدون نام GB ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    35 1
    فعلا شهرداری خیلی از خانواده ها رو هم نابود میکنه، سری به محله های منطقه هفت که در طرح بزرگراه امام علی(ع) قرار داره بزنید ببینید که املاک مردم رو چه قدر زیر قیمت بازار با زور داره میخره و اسم حضرت علی (ع) را که مظهر عدالت مباشد را برای این بزرگراه انتخاب کرده.!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    32 3
    BRT فقط همون آزادی - تهرانپارس خوب بود ولی شهید چمران نمونه یه کار عجله ای و بدون فکر بود که الان فقط چهره شهرو زشت کرده و نه تنها کمکی به کم شدن ترافیک نکرده بلکه باعث بیشتر شدنش هم شده. من مطمئنم اتوبان رسالت هم به سرنوشت اتوبان شهید چمران دچار میشه... برای تهران مترو از هر وسیله نقلیه دیگه ای مهمتره
  • راشد IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    14 0
    ترافیک مدیرت صحیح میخواهد وگرنه فقط با بزرگ کرن خیابان ها و تخریب منازل و محوطه های دیگر این امر درست نمیشود
  • بدون نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    4 20
    با داشتن یک لاین بیشتر مشکل ترافیک بزرگراهها حل نمیشه. بزرگراه ها با صرف میلیاردها تومن از بیت المال ساخته میشه درست نیست که خودرو های تک سرنشین همه ی اونا رو اشغال کنن. حداقل با این کار کسانی که راحت طلبی رو کنار میگذارن و از حمل و نقل عمومی استفاده میکنن رفاه بیشتری خواهند داشت.
    • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      5 3
      شهر که فقط برای کارمندان و کارکنان ساخته نشده . شهروندان حق دارند از شهر آنطور که خود میخواهند و با قانون در تضاد نباشد استفاده کنند .
  • لبخند IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    22 5
    به نظر من زدن این حرفا خیلی نامردیه... این خطوط اتوبوس واقعا رفت و آمد رو آسون کرده و امن... به خصوص واسه خانم ها... تا حالا شده شبا گذرتون به بزرگراه بخوره و ندونین باید سوار کدوم تاکسی بشین که بلایی سرتون نیاد؟ من که حسابی به خاطر بزرگراه رسالت دعاشون می کنم...
    • بدون نام US ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      7 5
      رفت و آمدتون سریعتر میشه و همینطور ریه هاتون کثیف تر!
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    6 2
    آحه واقعا چاره کار حراب کردن همون چند تا پارک کنار اتوبان رسالته ؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    13 2
    حدا به دادمون برسه بعد از اتوبان صدر نوبت به گیر افتادن های چند ساعته تو ترافیک رسالته بابا یخ جا رو تموم کنید بعد برید سراغ بعدی
  • بدون نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    10 1
    جدا اگه تاثیری تو ترافیک نداره چرا اینقدر برای اجراش عجله دارین؟همه جای شهر رو با هم بهم نریزین مردیم از این همه ترافیک
  • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    10 10
    بابا یه کم هم حرف دل اون های رو که ماشین ندارن و دل خوشن به همین بی آر تی بشنوین
  • بدون نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    11 3
    یعنی از این به بعد تو ترافیک از دیدن همون دو تا دارو درخت هم محرومیم؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    11 0
    گروه جامعه :همانطور که بعضی از دوستان اشاره کردند منظور سردار رحیمی برخورد با خودرو های است که در حاشیه بزرگراه پارک کرده اند و نه از بین بردن بوستان های کنار بزرگراه
  • iman IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    22 3
    جلوی مهاجرت به تهران رو بگیرید همراه اشتغالزایی در شهزستاها هیچ مترو و اتوبوسی این جمعیت رو نمی تونه جواب بده پیاده هم همه یان بیرون باز شلوغ خواهد بود
  • بدون نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    10 0
    همه نظرات سر كاريه ني خودي انشا ننويسيد براي پرداخت جريمه سنگين در بزرگراه رسالت اين كار بهترين طرح است و نمره انشا همه صفر است منطقه زيباي نارمك و رسالت را به پاركينگ تبديل كرده اند و به فكر سلامت مردم نيستند
    • بدون نام US ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      2 3
      دلم برای نارمک 1380 تنگ شده...
  • بدون نام GB ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    16 7
    BRT، مترو، اتوبان... جواب نمی ده! الان یک روز تصورش روهم نمیشه کرد متروی تهران تعطیل باشه. در صورتی که قبل از احداثش ما داشتیم توی این خراب شده زندگیمون رو می کردیم. این چیزا فقط باعث مهاجرت بیشتر به تهران میشه.
  • بدون نام US ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    12 1
    ترافیکو ولش...اون همه درخت طفلکی رو بگو...
  • گلابتون IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    2 3
    قدیمی ها میگفتن تا خراب نشه آباد نمیشه . اگر اینجا هم brt راه بیافته خیلی ها مثل من دیگه از ماشین شخصی برای رفتن به میدان آرژانتین استفاده نمی کنند
  • بدون نام US ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    0 0
    یعنی واقعا نمی دونید BRT و مترو چقدر برای شهر تهران حیاتی هستند؟!
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    2 1
    گل بود به سبزه نیز آراسته شد. آخرشم میان میگن اونقدر صرفه جویی تو مصرف بنزین داده شده توسط این خطوط. خداوکیلی یه نگاه به ترافیکش کنید ببنید درست میگن؟ اتوبوس های بی آر تی جای بسیار مناسبی برای دزدها هست و به راحتی به کاراشون میرسن. طرح خوبیه اما نه در هر جایی. چرا بدون مطالعه این کارو انجام میدید. چرا از روشهای دیگه حمل و نقل عمومی استفاده نمیکنید؟
  • بدون نام US ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    0 2
    بی ار تی طرح خوبیه ولی شما حرکت ماشین های تک سرنشین را محدود کن دیگر احتیاجی به خراب کردن پارک نیست،متاسفانه دغدغه خیلی از دوستان بالا،از بین رفتن فضای سبزنیست،بلکه نگرانند که تو ترافیک بمونند،خب وقتی که بی ار تی شبانه روزی سرویس بده،دیگر احتیاجی به ماشین نیست،این همه ادم با وسایل نقلیه عمومی جابجا می شوند،والا راحت تره،من خودم میتونم با ماشین برم سره کار،ولی الان خیلی وقته حمل ونقل عمومی را ترجیح میدم!
  • نادر IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    1 7
    من به عنوان یه کارشناس ارشد ترافیک و ساکن نارمک می گم که بهترین شیوه سفر درون شهری، حمل ونقل همگانی؛ بهترین و ارزانترین نوع حمل ونقل همگانی، اتوبوس؛ و بهترین و سریعترین نوع اتوبوس BRT هست.. واقعا خودخواهیه که به خاطر چند تا تک سرنشین حق سفر همگانی رو از مردم بگیریم؛ به نظر من کل رسالتو بگیرن، سه خط رفت اتوبوس بذارن، سه خط برگشت
    • علی IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      5 0
      کارشناسی ارشد داری و ماشین نداری؟؟؟؟؟ آخیییییییییییییییییییییییییییی اگه ماشین داشتی این همه از روی حرص و بخل مطلب نمینوشتی امیدوارم یه روز ماشین دار بشی تا بفهمی ترافیک یعنی چه !!!!!!! (اگر برای مالیات دهنده هایی که ماشین دارن ارزش قائلید منتشر کنید لطفا)
  • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    3 1
    نادر جان خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عزیز کارشناس یعنی کسی که حداقل لیسانس داره شما با این طرز فکرت فکر نکنم سیکلم داشته باشی. کل رسالت و بگیرن؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      0 1
      شما بااین نوع جواب دادن بنظر اقا { نادر } شخصیت وکوتاه فکری خودرانشان دادی درضمن حمل ونقل عمومی ارجعیت دارداگراین کارها ازسالهای قبل احرامیشد مردم احتیاج به ماشین شخصی پیدانمی کردند
  • امیر IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    1 0
    BRT مزخرفترین کاریه که شهرداری اجرا کرده ، ترافیک رو بیشتر کرده و طبعا مصرف بنزین رو با این ماشین های پر مصرف و باز درپی اینها آلودگی هوا رو . BRT مثل کنسرو گوشت با بوی نامطبوعه که فقط باعث نابودی مناظر شهری ، توسعه آلودگی هوا ، افزایش استهلاک و مصرف بنزین ، گسترش فقر و کاهش در آمد تاکسی ها و مینی بوس و آژانس هایی که بازحمت فراوان شاید بتونن شکم خانوادشون رو سیر کنن و در پی آن افزایش فساد و خلاف . واقعا جای سوال داره که پر درآمد ترین سازمان دولتی بخواد این چندر غاز در آمد مردم هم تصاحب کنه بهتر بود همه جوانب رو میسنجیدن بعد بیگدار به آب میزدن ، مابه التفاوت بنزینی که هدر میره اگر هدر نمیرفت سودش از BRT بیشتر بود . بهتر بود با چشمان باز نگاه میکردین تا ببینین BRT در سطح جهان منسوج شده .
  • سحر IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    0 0
    خب اونایی که ماشین میارن میتونن نیارن و سریع به مقصدشون برسن.بهتر ازینه که صبحا 45 دقیقه توی ترافیک رسالت تا سیدخندان باشن کلی بنزین بسوزوننو از رانندگی خسته شن.اگر بی آرتی یا مترو خوب نبود که انقد طرفدار نداشت.باید به فکر اونایی که ماشین نمیبرنم بو مخصوصا اونایی که محل کارشون توی طرحه.