طراحی تویوتا به لکسوس رسید / فیس‌لیفت سدان جذاب ژاپنی معرفی شد /عکس

لکسوس با وجود معرفی نسل تازه ES، قصد کنار گذاشتن سدان کوچک‌تر خود را ندارد و با سومین فیس‌لیفت از مدل IS که از سال ۲۰۱۳ روی خط تولید است، دوباره آن را به‌روز کرده است.

امیرمسعود عابدین: پس از معرفی نسل جدید لکسوس ES، بسیاری به این فکر افتادند که آیا این خودروساز ژاپنی به فروش مدل کوچکتر و قدیمی‌تر IS ادامه خواهد داد یا خیر. خوشبختانه، سدان پایه این شرکت همچنان در بازار باقی می‌ماند. برند لوکس تویوتا تغییراتی برای IS جدید در نظر گرفته و سومین فیس‌لیفت از این خودرو (از سال ۲۰۱۳ تاکنون) را معرفی کرده است. لکسوس همچنین متعهد شده که مدل پرچمدار LS را در سبد محصولاتش که عمدتاً SUV هستند، حفظ کند.

طراحی و ویژگی‌های جدید

طراحی تویوتا به لکسوس رسید / فیس‌لیفت سدان جذاب ژاپنی معرفی شد /عکس

لکسوس IS در کل بسیار شبیه به مدل قبلی است و ابعاد تقریباً یکسانی دارد. تنها طول کلی آن تغییر کرده و ۰٫۴ اینچ (۱۰ میلی‌متر) نسبت به قبل افزایش یافته که احتمالاً به دلیل طراحی مجدد سپرها است. در نمای جلویی خودرو، با تغییر گسترده جلوپنجره‌ مواجهیم که بسیار شبیه به طراحی محصولات فعلی تویوتا، مانند کمری و کراون است. اینکه لکسوس در این بخش طراحی جدید تویوتا را به جای طراحی تهاجمی همیشگی خود اعمال کرده، قابل توجه و جالب است.

طراحی تویوتا به لکسوس رسید / فیس‌لیفت سدان جذاب ژاپنی معرفی شد /عکس

بدنه اصلاح شده اکنون با رنگ جدید Neutrino Gray عرضه می‌شود که به هفت رنگ موجود دیگر اضافه شده است. رینگ‌های جدید ۱۹ اینچی نیز موجود هستند، به همراه کالیپرهای ترمز قرمز با لوگوی لکسوس و یک اسپویلر عقب جدید. در داخل، یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی به همراه یک صفحه لمسی با همین اندازه به صورت استاندارد قرار گرفته‌اند.

طراحی تویوتا به لکسوس رسید / فیس‌لیفت سدان جذاب ژاپنی معرفی شد /عکس

لکسوس همچنین کنترل‌های سیستم تهویه را بازسازی کرده و ساعت آنالوگ را حذف کرده است، در حالی که دریچه‌های گرد تهویه با نمونه‌های زاویه‌دار جایگزین شده‌اند. IS ۲۰۲۶ در پنهان کردن سن خود در داخل کابین عملکرد خوبی دارد، اگرچه اهرم دنده بزرگ یادآور این است که این سدان شیک برای مدتی طولانی در بازار بوده است.

طراحی تویوتا به لکسوس رسید / فیس‌لیفت سدان جذاب ژاپنی معرفی شد /عکس

به جای تاچ‌پد آزاردهنده، دکمه‌های کنترل صندلی‌ها مانند گرمکن و سردکن، به همراه یک دکمه ولوم قرار گرفته‌اند. در بخش‌های دیگر، یک پد شارژ بی‌سیم، پورت‌های USB-C و طراحی بازسازی شده برای تریم درها وجود دارد. علاوه بر این، الیاف طبیعی بامبو اکنون بخش بالایی کنسول و قاب اطراف دکمه استارت را تزئین می‌کنند.

عملکرد و پیشرانه

اما IS ۲۰۲۶ چیزی فراتر از یک طراحی تغییریافته و فضای داخلی اصلاح‌شده است. لکسوس این خودرو را با سیستم فرمان برقی rack-parallel برای هندلینگ بهتر و سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر از نوع سلونوئید خطی (linear solenoid) برای بهبود راحتی سواری در جاده‌های ناهموار مجهز کرده است. با این حال، هیچ اشاره‌ای به موتور V۸ نشده است.

مدل‌های IS۵۰۰ Ultimate Edition برای ایالات متحده و Climax Edition برای ژاپن، احتمالاً پایان راه برای موتور ۵٫۰ لیتری تنفس طبیعی در IS را رقم زدند. در آن مدل‌ها، موتور ۲UR-GSE بدون تغییر باقی مانده بود و ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد.

IS «جدید» تنها به صورت IS ۳۵۰ یا IS ۳۰۰h عرضه خواهد شد. مدل اول با گزینه‌های دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ متحرک ارائه می‌شود، در حالی که مدل دوم فقط دیفرانسیل عقب خواهد بود. هر دو مدل از مجموعه گسترده‌ای از فناوری‌های ایمنی و کمکی، از جمله عملکرد رانندگی بدون نیاز به دست در بزرگراه، بهره‌مند خواهند شد. لکسوس، IS جدید را از اوایل سال آینده در برخی بازارها عرضه خواهد کرد.  

منبع: motor۱

۳۲۲

کد خبر 2113609

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین