ایسنا نوشت:

شهر «کیپ تاون»، پایتخت آفریقای جنوبی پس از شهر مراکش به عنوان دومین مقصد برتر گردشگری قاره‌ی آفریقا معرفی شد.

بر اساس نتایج یک مطالعه‌ی انجام‌شده، شهر مراکش ـ پایتخت مراکش - به عنوان برترین مقصد گردشگری قاره‌ی آفریقا و ششمین مقصد گردشگری دنیا انتخاب شد. این در حالیست که لندن که میزبان رقابت‌های المپیک 2012 خواهد بود، در رتبه‌ی نخست دنیا قرار گرفته است.

رییس سازمان گردشگری شهر کیپ تاون در این‌باره اعلام کرد: با وجود آنکه «کیپ تاون» در مکان 23 برترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته است، اما حضور ما در این لیست افتخاری برای شهرمان محسوب می‌شود.

وی افزود: موفقیت بخش گردشگری کیپ تاون در سال 2011 مرهون توجهی است که برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال در سال 2010 برای ما به ارمغان آورد. چنین رویدادهایی در افزایش شهرت مقاصد گردشگری بسیار موثر است.

آفریقای جنوی در تلاش است تا رکورد جذب گردشگر خارجی را به 15 میلیون نفر در سال برساند و تا سال 2020 سهم صنعت گردشگری از بزرگترین اقتصاد قاره‌ی آفریقا را با دو برابر افزایش به 63 میلیارد دلار برساند.

این در حالیست که به گفته‌ی‌ وزیر اقتصاد آفریقای جنوبی، شرایط اقتصادی همچنان در شرایط نامطلوبی قرار دارد و رقابت سختی برای جذب گردشگر ایجاد شده است.

در سال گذشته‌ی میلادی بیش از 420 هزار گردشگر انگلیسی به آفریقای جنوبی سفر کردند که نسبت به سال پیش از آن کاهش 2/7 درصدی را نشان می‌دهد. گردشگران انگلیسی در صدر فهرست بازدیدکنندگان از این کشور آفریقایی قرار دارند. رکود اقتصادی در انگلیس و افزایش مالیات سفرهای هوایی دو علت اصلی کاهش حضور گردشگران انگلیسی در آفریقای جنوبی اعلام شده است.

در سال گذشته تعداد گردشگران آلمانی که به آفریقای جنوبی سفر کردند بیش از 9 درصد و گردشگران آمریکایی حدود 2 درصد افزایش یافت
 

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =