مهر نوشت:

برگزاری جشنواره عروسک های بومی در رباط ویرانی مشهد، آرامگاه حکیم توس در روز بزرگداشت فردوسی گلباران می شود عناوین اخبار میراث فرهنگی خراسان رضوی هستند.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان رضوی از برگزاری جشنواره عروسکهای بومی و محلی همراه با پوششهای سنتی در مجموعه تاریخی رباط ویرانی مشهد خبر داد.

جواد موسوی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی مردم با پوششهای بومی ومحلی، تشویق مخاطبین به تامل در نمادها و ترغیب و آشنایی کودکان با پوششهای محلی و سنتی بوده است.

وی اظهار داشت: در جشنواره مذکور از کودکان مشهدی خواسته شد تا با عروسکهای خود حضور یابند و بر تن عروسکهای خود لباس های محلی و سنتی بپوشند.

آرامگاه فردوسی در شهر توس گلباران می شود

همزمان با بزرگداشت روز فردوسی آرامگاه حکیم سخن فارسی در شهر توس مشهد گلباران خواهد شد.

محمد جواد انوشه سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: به مناسبت بزرگداشت روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی 25 اردیبهشت ماه سال جاری برنامه های فرهنگی و هنری ساعت 17 در محل آرامگاه فردوسی واقع در شهر توس برگزار می شود.

وی افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگترین شاعر حماسه سرای سال 329هجری در روستای پاژ از توابع شهر تابران توس متولد شد ودر سن چهل سالگی شروع به نظم شاهنامه کرد که این مهم سی سال به طول انجامید.

وی تصریح کرد: به منظور ادای احترام به این شاعر و حکیم نامی در روز 25اردیبهشت ماه مراسمی با حضور ادب دوستان برگزار می شود که نقالی شاهنامه، اجرای موسیقی مقامی، ارکستر سمفونیک، اجرای ورزشهای باستانی و مرشدخوانی از جمله این برنامه ها خواهد بود.

301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =