مدیرعامل اینستاگرام: می‌دانم باور نمی‌کنید اما موبایل شما را شنود نمی‌کنیم

آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام ویدئویی منتشر کرد که در آن تلاش می‌کرد در مورد شایعه‌ای که متا مدت‌هاست با آن درگیر است، شفاف‌سازی کند.

تینا مزدکی_شرکت متا مدتی پیش گفت از گفت‌وگوی کاربران با هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی تبلیغات استفاده می‌کند؛ همین موضوع دوباره موجی از شایعات مبنی‌بر شنود میکروفون افراد را به راه انداخت. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، با انتشار یک ویدیو در مورد این شایعات شفاف‌سازی کرد و گفت: «قسم می‌خورم که به میکروفون گوشی شما گوش نمی‌دهیم.»

در واقع، سیستم‌های شخصی‌سازی تبلیغات متا (Meta) گاهی اوقات چنان دقیق عمل می‌کنند که کاربران فکر می‌کنند موارد تبلیغاتی را فقط در گفت‌وگوهای شفاهی خود مطرح کرده‌اند و این یعنی میکروفون دستگاه آن‌ها در حال شنود است.

مقامات متا (فیس‌بوک سابق) و حتی خود مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت، دو بار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به‌طور قاطع اعلام کردند که صدای کاربران و میکروفون دستگاه‌های آن‌ها را شنود نمی‌کنند. همچنین، در سند پشتیبانی متا نیز تأکید شده است که آن‌ها بدون اجازه افراد از میکروفون استفاده نمی‌کنند.

مدیرعامل اینستاگرام: می‌دانم باور نمی‌کنید اما موبایل شما را شنود نمی‌کنیم

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، نیز تأکید کرد که شنود کاربران از طریق میکروفون گوشی، نه‌تنها نقض آشکار حریم خصوصی محسوب می‌شود، بلکه باعث تخلیه سریع‌تر باتری دستگاه خواهد شد.

موسری برای توضیح اینکه چرا کاربران تبلیغات مربوط به مکالمات شفاهی خود را مشاهده می‌کنند، چهار دلیل احتمالی ارائه داد:

  1. اثر جستجوی قبلی: احتمال دارد کاربر پیش از گفت‌وگوی شفاهی، محصولی را در وب‌سایتی جستجو کرده یا روی محتوای مرتبط کلیک کرده باشد. متا با تبلیغ‌کنندگان همکاری می‌کند و لیست بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها را برای نمایش تبلیغات هدفمند دریافت می‌کند.
  2. علایق مشترک و دوستان: الگوریتم‌های نمایش تبلیغ بر اساس علایق دوستانِ کاربران تنظیم می‌شوند و طبیعتاً شباهت‌هایی وجود دارد. ممکن است دوست فرد، پیش از آن گفت‌وگوی شفاهی، همان محصول را جستجو کرده باشد.
  3. ناخودآگاه ذهنی: شاید تبلیغ قبل از گفت‌وگوی شفاهی به کاربر نمایش داده شده باشد، اما او به‌سرعت از آن عبور کرده و تبلیغ در ناخودآگاه ذهن او ثبت شده است؛ همین امر بر موضوع مکالمه بعدی او تأثیر گذاشته است.
  4. تصادف محض: رویدادهای تصادفی و شانسی که در زندگی روزمره همیشه اتفاق می‌افتند.

موسری در پایان سخنان خود اظهار داشت: «می‌دانم که بعضی از شما حرف‌های من را باور نمی‌کنید؛ مهم نیست که چقدر سعی می‌کنم که این موضوع را توضیح بدهم.» در همین راستا، یکی از کامنت‌هایی که بیشترین لایک را دریافت کرده، در پاسخ به موسری با لحنی طعنه‌آمیز گفت: «اگر من مکالمات مردم را شنود می‌کردم، دقیقاً همین حرف‌ها را می‌زدم.»

منبع: theverge

۵۸۳۲۳

کد خبر 2123338

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین