به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از زومیت، بیوایدی در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۵ توانست از تسلا در فروش جهانی خودروهای برقی پیشی بگیرد. خودروساز مطرح چینی از ژانویه تا سپتامبر (دی تا شهریور) ۱٫۶۱ میلیون خودرو تمامبرقی (BEV) تحویل داد، در حالیکه تسلا ۱٫۲۲ میلیون دستگاه فروخت؛ BYD با اختلاف ۳۸۸ هزار دستگاه در صدر قرار دارد.
فروش بیوایدی نسبتبه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافت؛ اما فروش تسلا ۶ درصد کاهش داشت تا چهارمین فصل متوالی که BYD در بازار جهانی از تسلا پیشی میگیرد، رقم بخورد. پیشبینی میشود تا پایان سال بیوایدی عنوان پرفروشترین برند خودرو برقی جهان را حفظ کند.
تسلا بین ماههای جولای تا سپتامبر (تیر تا شهریور) رکورد تازهای ثبت کرد و ۴۹۷,۱۰۰ دستگاه خودرو تحویل داد؛ اما بیوایدی در همین بازه ۵۸۲,۵۰۰ دستگاه فروخت. فروش بالای تسلا عمدتاً به افزایش خرید در آمریکا مربوط میشود.
در چین تسلا با معرفی مدل Model Y L (نسخهی ۶ نفره با فاصلهی محوری بلندتر) عملکرد بهتری دارد. این مدل در مدت کوتاهی پس از عرضه ۱۲۰ هزار سفارش ثبت کرد. با این حال، تسلا در بازارهای اروپا و استرالیا تحت فشار فزایندهی رقبا، بهویژه برندهای محلی و چینی، قرار دارد.
تسلا صرفاً خودروهای تمامبرقی تولید میکند؛ اما بیوایدی خودروهای پلاگین هیبریدی نیز میفروشد؛ رویکردی که به حفظ حجم فروش بالا در شرایط رقابت قیمتی شدید در چین کمک میکند. تحلیلگران پیشبینی میکنند بیوایدی تا پایان سال ۲٫۱۷ میلیون خودرو تمامبرقی تحویل دهد، در حالیکه فروش تسلا حدود ۱٫۶۱ میلیون دستگاه برآورد میشود.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، هشدار داده که شرکت با «چند فصل سخت» روبهرو است. او میگوید تمرکز تسلا اکنون بر رانندگی خودکار و رباتیک قرار دارد.
قیمت پایینتر و تنوع گستردهی محصولات BYD باعث شده سهم بازار خود را با سرعت افزایش دهد. توانایی این شرکت در حفظ رشد در بازارهای بینالمللی عامل تعیینکنندهای خواهد بود که مشخص میکند آیا میتواند برتری خود را تا سال ۲۰۲۶ نیز ادامه دهد یا خیر.
۲۲۷۳۲۲
نظر شما