به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از گجت نیوز، ایران خودرو پس از عرضه نسخههای دندهای V۱ و اتوماتیک V۴ اتومبیل سدان تارا، اکنون مدل توربو آن را معرفی کرده است. این نسخه با پیشرانه EFP، گامی مهم در ارتقاء عملکرد سدان ملی به شمار میرود.
طراحی و فضای داخلی تارا توربو
ظاهر تارا توربو EFP تفاوت عمدهای با نسخه V۴ استاندارد ندارد و همان طراحی آشنای تارا را حفظ کرده است. چراغهای جلوی کشیده و خطوط طولی روی کاپوت به همراه چراغهای پیوسته عقب، به آن جلوهای خاص بخشیدهاند. فضای کابین نیز با فاصله محوری ۲۶۵۲ میلیمتر، برای استفاده خانوادگی مناسب ارزیابی میشود و سبک طراحی آن بروزتر از بسیاری خودروهای داخلی است.
مشخصات فنی تارا توربو EFP
تارا توربو EFP از پیشرانه ۱٫۶۵ لیتری توربوشارژ بهره میبرد که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این موتور با سیستم Dual VVTI و جعبهدنده ۶ سرعته خودکار AT نسل هفتم (تأمین شده توسط DAE)، شتاب و بازدهی بالاتری ارائه میدهد. میانگین مصرف سوخت این سدان ملی حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که رقمی مناسب به حساب میآید.
امکانات ایمنی و رفاهی
این سدان ملی امکانات ایمنی و رفاهی کاملی نظیر ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران، سانروف برقی، استارت دکمهای، کروز کنترل و نمایشگر لمسی را حفظ کرده است.
همچنین صندلی راننده ۶ حالته برقی و گرمکن صندلیهای جلو از دیگر ویژگیها هستند. نکته قابل توجه، تقویت و بهبود عملکرد سیستم تهویه مطبوع آن است که یکی از ایرادات نسخههای قبلی بود.
۳۲۲
نظر شما