۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۲

اگر مردم آمریکا با همین روند، به چاق شدن خود ادامه بدهند، تا سال 2030، 42% از جمعیت آمریکا فربه خواهند بود. یعنی 32 میلیون نفر به تعداد افراد چاق، و همزمان 549.5 میلیارد دلار هم به هزینه های مربوط به معالجات این معضل اضافه خواهد شد. <BR>

لیلا زیبا کلام:افزایش تعداد افراد چاق در یک دهه گذشته کمی کندتر شده است، به طوری که در سال 2010 این رقم به 36% و یا 78 میلیون آمریکایی بزرگسال رسید. اما گزارش سلامتی که در کنفرانس وزن مردم، در مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های شهر واشنگتن برگزار شد، پیش بینی کرد که این رقم تا سال 2030 می تواند تا 33% افزایش یابد.
دکتر جاستین تروگدان می گوید:"اگر این پیش بینی ها تحقق یابند، مشکلات سلامتی و عواقب و هزینه های بیماری فربگی هم، روند سریع و رو به رشدی خواهد داشت، و به این سادگی ها دیگر نمی توان جلودار آن را گرفت".
پیش بینی می شود تعداد افرادی که به چاقی مفرط دچار هستند، از سال 2010 که 5% بوده تا سال 2030 به 11% افزایش یابد. (بیماری فربگی زمانی رخ می دهد که فرد اضافه وزنی بیش از 15 کیلوگرم داشته باشد). افرادی که بیماری فربگی شان شدیدتر است، احتمال ابتلا شدن آنها به بیماری های مرتبط به چاقی نظیر دیابت نوع دوم ، سکته، مشکلات تنفسی در هنگام خواب و سرطان بیشتر خواهد بود و در پی آن هزینه های زیادی هم جهت درمان این بیماری ها لازم خواهد بود.
محققان می گویند:" نرخ امید به زندگی در این افراد به مراتب کمتر از افراد عادی خواهد بود و همچنین آنها هزینه های درمانی بیشتری را هم در طول زندگی خود می بایستی بپردازند، که این موجب خواهد شد که در آینده هم در صورت کاهش نرخ فربگی، باز هم هزینه های مربوط به سلامتی همچنان افزایش یابد".
در تحقیقات قبلی اعلام شده بود که نرخ فربگی تا سال 2030، 50% خواهد بود، اما محققان اعلام کردند که این رقم بیش از حد بالا است. برای دستیابی به اطلاعات دقیق تر وواقعی تر، پروفسور فینکلستین، که در مرکز جهانی سلامت دوک محقق است همراه با تیم دستیارانش ، این داده ها را بر روی بیش از 100 هزار نفر که در آزمایش بررسی عوامل رفتاری خطرزا در سال 2008 تحت آزمایش قرار گرفته بودند، امتحان کردند.
این مطالعه قد و وزن افراد را بررسی می کرد. و پس از آن محققان عوامل مختلفی که بر روی بیماری فربگی تاثیرگذار بودند را هم مورد بررسی قرار دادند. عواملی نظیر قیمت غذا، الکل، بنزین، نرخ سالانه بیکاری، درآمد خانه داران، تعداد رستوران های فست فود، و نرخ استفاده از اینترنت.
دکتر فینکلستین اضافه می کند:" ما پی بردیم که بیماری فربگی همچنان رو به افزایش است، اما نرخ رشد آن کاهش یافته است".
این داده ها بچه ها را در بر نمی گرفتند بنابراین می توان گفت که این پیش بینی تا حدودی محافظه کارانه است، زیرا کودکانی که مبتلا به فربگی هستند، به احتمال زیاد در بزرگسالی شان نیز همین وضعیت را خواهند داشت.
محققان امیدوارند که نتایج این تحقیق شان به ایجاد یک عزم ملی برای مقابله با این معضل منجر شود. دکتر ویلیام دیتز، مدیر اجرایی این تحقیقات می گوید:" امروز ما بیشتر از هر زمان دیگری، در رابطه با استراتژی هایی که به داشتن یک زندگی سالم ترو پر تحرک تر کمک می کند، اطلاعات داریم. این ها می تواند به کم شدن میزان فربگی و نتیجتا کمتر شدن هزینه های مربوط به درمان های پزشکی کمک کند. مردم نیاز دارند به اینکه انتخاب های سالم تری داشته باشند، اما در ابتدا لازم است که امکان انتخاب این گزینه ها هم برای همه در دسترس و مهیا باشد".
استراتژی هایی که تا به امروز برای کمک به لاغر ماندن مردم شناخته شده اند، شامل ساختن تسهیلات تفریحی، ترویح فعالیت های اجتماعی برای مقابله با معضل فربگی، اضافه کردن مکان ها و برنامه های سلامتی در اماکن کاری و استفاده از دارو ها و تکنولوژی های جدید می باشد.
محققان در پایان بیان می کنند که این نتایج تنها یک پیش بینی هستند که می توانند کاملا هم اشتباه از آب در بیایند. فینکستین در این رابطه می گوید:"چیزی که در رابطه با پیش بینی ها وجود دارد این است که آنها نهایتا مجموعه ای از حدسیات هستند. و این بهترین حدسی بود که ما توانستیم بزنیم. اما دنیا هر روز در حال تغییر است و اگر داروها و متدهای جدید برای مقابله با این معضل کشف شوند، یا اگر دولت ها تغییرات اساسی بوجود آورند، چیزهای زیادی می تواند که اتفاق بیفتد. وقطعا ما از شنیدن اینکه نرخ فربگی کمتر از میزانی که ما اعلام کرده ایم بوده است، خیلی خوشحال خواهیم شد".
4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    2 1
    به خبر کار ندارم ببینم لیلا زیبا کلام با استاد زیبا کلام نسبتی داره؟