انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از ادامه برنامه «هفت» با اجرای فریدون جیرانی از نحوه برخورد با این سینماگر اظهار تاسف کردند.

به گزارش خبرآنلاین، در این بیانیه آمده است:
 
«تغییرات شتابزده و غیر کارشناسی در تنها برنامه سینمایی ایران برای جامعه سینمایی کشور خبر خوشایندی نیست.
 
انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران نگرانی خود را نسبت به حفظ کیفیت و اعتبار این برنامه اعلام می‌دارد و معتقد است تضعیف تنها تریبون جدی سینما در رسانه ملی فقط به سود کسانی است که از رواج گفتمان فرهنگی سینما در گستره عام در هراسند.
 
انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با وجود تمام انتقاداتی که به «هفت» وارد است و به رغم لطماتی که این برنامه به چهره منتقدان در جامعه وارد آورده است، حمایت خود را از ادامه برنامه «هفت» با حضور آقای فریدون جیرانی اعلام می‌دارد و تداوم حضور او را موجب اعتبار این برنامه می‌داند.
 
بی شک ویژگی‌های بارز ژورنالیستی جیرانی، سوابق حرفه‌ای او به همراه اطلاعات جامعش از پیشینه سینما و شناخت کافی از موضوعات روز سینمای ایران از جمله نکات مثبت برنامه به حساب می‌آید گرچه مسلما ایراداتی هم به او وارد است.
 
انجمن منتقدان، ضمن ابراز شگفتی و تاسف از نحوه برخورد با فریدون جیرانی در برنامه اخیر «هفت»، از رئیس محترم سازمان صدا وسیما درخواست می‌کند که درباره تغییرات تنها برنامه تلویزیونی سینمای ایران، با در نظر گرفتن صلاح و منافع سینمای آسیب پذیر این سرزمین تصمیم گیری کند.»
   
به گزارش خبرآنلاین، در پی انتشار نامه 21 رسانه به ضرغامی مدیر سازمان صدا و سیما در انتقاد به عملکرد برنامه «هفت» مدیر گروه اجتماعی شبکه سه از تغییرات در اجرای این برنامه  و رفتن جیرانی از «هفت» خبر داد. آخرین برنامه سینمایی «هفت» با اجرای فریدون جیرانی جمعه شب از شبکه سه پخش شد و قرار است از هفته آینده این برنامه با تغییراتی اساسی و با اجرای محمود گبرلو و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی روی آنتن برود.
 
58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    45 0
    بدون جیرانی 7 را نخواهم دید
  • خوشبختی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    6 37
    واقعا متاسفم! حالا که قرار است آقای جیرانی بروند، بهتر است آقای اکبر عالمی بیایند. اگر موافق هستید مثبت بدهید.
    • کارگردان IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      8 1
      با تمام احترامی که برای ایشان قائلم ولی آقای عالمی علم سینمای امروز را ندارند
    • سان IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      10 6
      علي معلم نه كس ديگر!
  • بدون نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    43 1
    آقا اگه همه برنامه هفت رو تحریم کنن اینها میخوان کی رو دعوت کنن بیاد اونجا؟ فیلم کی رو نقد و بررسی کنن؟ با کی تماس تلفنی بگیرن؟ اصلا کی قراره ببینه این برنامه رو؟ والا بلا نباید سر بعضی چیزا کوتاه اومد. بنای غلطی گذاشته میشه که فردا گربیانگیر مصالح کلی تر و بزرگتر جامعه میشه
    • بدون نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      10 0
      کاش همه اهالی سینما اهل عمل بودند و نه حرف.
  • سعید IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    21 1
    با سلام خیلی ها از جمله اینجانب تنها 7 را به خاطر اقای جیرانی و اقای منتفد نگاه می کنیم و بدون حضور انها برنامه از نظر ما طرفداران تمام شده است. ممنون سعید
  • ahoora IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    15 1
    هفت یعنی جیرانی چرا به فکر مردم و خواسته هاشون نیستید؟
  • هادی IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    7 1
    کنار گذاشتن جیرانی جزء خواسته های مطرح شده در نامه ی آن 21 رسانه نبود .