شما نظر بدهید /  با شاخص‌های دولت برای حذف یارانه ۱۸ میلیون نفر موافقید یا خیر؟ چرا؟

دولت یارانه سه دهک پردرآمد جامعه را حذف کرد و برای شناسایی آن‌ها از شاخص‌هایی مثل درآمد، دارایی، خودروهای لوکس و سفرهای خارجی استفاده شد. نظر شما چیست؛ با حذف یارانه پردرآمدها موافقید یا مخالف؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،دولت با هدف ارتقای عدالت اجتماعی و تمرکز حمایت‌ها بر دهک‌های پایین، یارانه سه دهک پردرآمد جامعه را حذف کرد.
برای شناسایی این افراد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شاخص‌های متعددی استفاده کرده است: مجموع درآمد خانوار، تراکنش‌های بانکی، دارایی‌های ملکی، خودروهای لوکس، سفرهای خارجی، اقامت در خارج از کشور و سرانه درآمد ماهانه پس از کسر اجاره مسکن. بر اساس این معیارها، تاکنون یارانه ۸ میلیون نفر حذف شده و برنامه‌ریزی شده تا پایان سال، تعداد کل حذف‌ها به ۱۸ میلیون نفر برسد.

نظر شما درباره این اقدام چیست؟
آیا با حذف یارانه افراد پردرآمد بر اساس شاخص‌های اعلام شده موافق هستید یا مخالف؟
این اقدام می‌تواند منابع بیشتری برای حمایت از خانوارهای کم‌درآمد فراهم کند و فشار اقتصادی روی دهک‌های پایین جامعه را کاهش دهد؟

۲۲۳۲۲۴

کد خبر 2129344

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 24
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسنعلی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    44 5
    یارانه کلا تاکنون خیری نداشته و یکی از عوامل گرانی و افزایش هزینه خانوار بوده لطفا کلش را بردارید و به جاش خدمات درمانی رایگان به همه مردم بدهید همه راضی هستند
    • ضد IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
      7 1
      یارانه پول فروش نفت مردم و حق مردم ایرانه که حکومت داره با منت و هزار ادا و اطوار و منت پرداختش میکنه.اگر پرداخت نشه هم خرج بازسازی جنوب لبنان و خورد و خوراک مردم یمن و ساخت و ساز کربلا و نجف و نیجریه و بورکینافاسو و امثال اینا میشه!
    • نماینده IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
      4 0
      باید در فرمول یارانه به سن ضریب داد یک فرد ۵۰ ساله که ۳۰ سال کار کرده اگر یک خانه و یک خودرو داشته باشد و مقداری پس انداز دلیلی بر ثروتمند بودن و حذف یارانه نیست . چه رسد افراد ۶۰ و ۷۰ ساله با کلی خرج و برج .هرچند که مبلغ یارانه معادل یک سطل ماست هم نیست.مبلغ یارانه منابع بیت المال است که دولت با پرداخت ان بی دلیل بر ملت منت میگذارد. چرا؟؟؟
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
      1 0
      ما توی فامیل و یا اداره صندوق تشکیل دادیم و پول ۱۰۰ نفر راجمع میکنیم تا به یک فرد وام دهیم تا یک مشکل اساسی و مهم اش حل شود .چرا دولت پول را پخش میکند..بجای انکه با پول نفت و مالیات باغ مرکبات درست کنه که سالها محصول دهد وایجاد اشتغال کند به هرکسی یک پرتغال میدهد که مصرف میشودو تمام
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
      3 1
      طرح احمدی نژاد پدر کشور را دراورد. نباید الان مشکل بی ابی ، بی برقی، بی گازی داشته باشیم چند صد میلیارد دلار را در این ۱۸ سال به هدر دادیم . الان ان پیر مرد و پیر زن هم که یارانه میگیرد و رعایت و صرفه جویی میکند اب و برق و گازش قطع میشود و با تورم کالا و خدمات مواجه هست. یارانه برای یک قشر محدود خوب است که باید متناسب با تورم افزایش معقول یابد
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    47 5
    اگر 18 میلیون نفر یارانشون قطع بشه پس حتما اوضاع اقتضلدی عالیه خداروشکر من کارگرباچندر غاز حقوق یارانم قطع بشه اوضاع مملکت گلوبلبل میشه؟؟؟؟با برید با دنیا آشتی کنیددددد حال مردم خوب بشه
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
      26 0
      احسنت بر شما. با دنیا آشتی کنید نرمال باشید. کسری وحشتناک بودجه که عامل اصلی تورم است را درست کنید. آن وقت دیگر خیلی کسی دنبال گرفتن یارانه هم نیست. ولی همین الان خیلی ها با یارانه زنده اند.
  • حامد IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    19 15
    کاملا موافقم. یارانه مبلغش برای هر نفر خیلی پایینه، ولی برای 18 میلیون نفر مبلغ بسیار درشتی میشه. که دولت میتونه استفاده های خوبی ازش بکنه. ایشالا که به نیابتی ها نرسه
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
      21 0
      اون عدد 18 میلیون نفر حدود 5.4 همت می شود. با خواندن گزارش تفریغ بودجه سال 1403 متوجه می شوید دولت 13.5 میلیارددلار به قیمت 28500 تومن به واردکننده های نورچشمی داده و با این حال همه کالاهای اساسی از اروپا گرانتر به دست ملت ایران می رسد. فقط شما تفاوت این 28500 تومن را با دلار آزاد حساب کن ببین این رقم توی ماشین حسابت جا نمیشه. ولی دولت دنبال اون 5.4 همت یارانه هست. اینهاست که مسخره است و مردم را نادان فرض می کنند.
  • بی نتیجه IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    41 1
    نظری ندارم چون نظر دادن ما مردم هیچ تاثیری در روند اداره کشور ندارد ما مردم کلا کنار گذاشته شده هستیم.
  • عباس از کاشان‌ IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    24 1
    دهک بندی هایی که آقایون در نظر گرفته اند با انصاف و عدالت به دور است خیلی از .بازنشستگان و کارگران و طبقات غیر برخودار جامعه در دهک ۸و ۹‌ قرار دارند که قراره حذف شوند ..خیلی از سرمایه دارها و ملاک ها در دهک های پایین هستند ...دولت دکتر پزشکیان اول دهک بندی ها را اصلاح کند بعد دهک‌های بالا را حذف کند ...قراره یارانه بازنشستگان و کارگران دهک ۸ و ۹ را حذف کنند و برای سرمایه دارها و پولدار ها سبد غذایی هر ماه اختصاص دهند !!!
  • علیرضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    14 0
    بطور کلی با پرداخت یارانه مخالفم. اگر ملاک خط فقر باشد که درآمد درصد بالایی از مردم کمتر از خط فقر است و جالب اینکه برخی افراد با درآمد بیشتر یارانه دریافت می کنند درحالیکه به بعضی از افراد کم درآمد پرداخت نمی شود. به جای پرداخت یارانه باید به فکر راه حل دائمی بود که بالا بردن ارزش پول و درآمد مردم است. در آن صورت به جز بخش اندکی که از نظر درآمدی کاملا شناسایی شده اند دیگر کسی نیازمند یارانه نخواهد بود
  • ایرانی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    13 1
    از هر کی می پرسی میگه یارانه نمیگیره . منی که کارمند هستم هم یارانه نمیگیرم . پس چه کسانی یارانه میگیرند که الان مال 18 میلیونشون قطع بشه ؟ به نظرم یارانه را هم خوداتون میگیرید.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    22 1
    خانه از پای بست ویران است ؛ خواجه در فکر نقش ایوان است !!
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    23 1
    من یک کارمند بازنشسته دولت هستم دهک من 9 مشخص شده !!! یعنی من پولدارم اما خودم نمیدونم ؟!! پس چرا حساب بانکی من همیشه خالیه ؟! چرا تا دهم ماه حقوق ام تموم میشه ؟! چرا نمیتونم گوشت یا حتی برنج بخرم ؟!! چرا همیشه نگرانم مبادا هزینه غیر منتظره ای مثل بیماری پیش بیاد ؟! چرا دیگه مهمان دعوت نمیکنم ؟! چرا دیگه مسافرت نمیرم ؟! چرا حتی ماهی یکبار نمیتونم برم رستوران با خانواده ام دلشون خوش باشه ؟!! و چرا و چرا ...
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    21 1
    همه جای دنیا پول های کوچک جمع میشه سرمایه گذاریهای بزرگ انجام میشه. ولی ما پول های بزرگ رو خوردش میگنیم که به درد هیچ کس نمیخوره. چند ده ویا چند صد ملیارد دلار پول خرج شد که هیچ گرهی از مردم و کشور باز نکرد. یارانه رو جمع کنند و به نیازمندان کسب و کار بدن!
  • مجید IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    14 2
    خیر مخالفم آخه دهک بندی شون مسخره ست پولدار دهک یک بدبخت بیچاره دهک ده جابجا شده ...
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    2 0
    موافق نیستم، چون پول صرفه جویی شده به حساب نهادهای بی خاصیت و موازی می رود. اول این نهادها را منحل کنند ، بعد یارانه ها را قطع کنند.
  • رضا IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    1 0
    رفتم وام گرفتم از بیکاری که سی درصد وام رو بزارم برای قسط خودش و بقیه ش رو امرار معاش کنم تا کار پیدا کنم از دهک هفت رفتم هشت نه خونه دارم نه ماشین اخه بی وجدان حداقل برو ببین این مبدا پولی که اومده تو حساب من چی بوده وام گرفتن از سر ناچاری دارندگی حساب میشه
  • تقی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    0 0
    حکومتی که توان کنترل ارزش ریال را ندارد وقدرت خرید مردم ثانیه به ثانیه پایین میاد و به فکر نجات کشور ومردم نیست میخواد قطع کند یا نکند فقط بلده دشمن تراشی بکند وتقصیرهارو گردن دشمن بیندازد
  • تقی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    3 0
    حکومتی که توان کنترل ارزش ریال را ندارد وقدرت خرید مردم ثانیه به ثانیه پایین میاد و به فکر نجات کشور ومردم نیست میخواد قطع کند یا نکند فقط بلده دشمن تراشی بکند وتقصیرهارو گردن دشمن بیندازد
  • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام من یه نظر دیگه دارم: اولا یارانه مال کل مردم هست چه فقیر چه غنی و دهک وغیره حرف مفته دوم: کسیکه زمانی زحمت کشیده و با هزار بدبختی درس خونده و مدیر شده یا دکتر شده یا قاضی شده از نظر اقایون ثروتمنده ولی اونی که باری به هرجهت عمر گذرونده باید پول مفت بگیره و انواع حمایتها را داشته باشه چرا؟ عادلانه هست؟ بجز گسترش گدا پروری و تنبلی و .... هیچ فایده ای نداره.
  • آلارم قرمز IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    2 0
    معیشت 3 دهک پائین حتما بایستی تامین شود، هر نفر 1,500,000 تومان ... اوضاع خیلی خرابه
  • ناشناس IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    0 0
    با توجه به قانون هزینه نمودن منابع از محل هدفمندی بهتراست اون ریفهای تعیین شده حذف گردد نه یارانه مردم ضمنا این یارانه فلسفه اش این بود که با افزایش برخی هزینه این مبلغ برای جبران درنظر گرفته شد وحذف از نظر قانونی غلط است لطفا همین هار راکه حذف کردند بگویند از محلش چه آبادی شکل گرفته .
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    0 0
    موضوع غلطی را مطرح و نظر سنجی میکنید . برگردیم به زمان برقراری یارانه . چه گفتند تا نرخ بعضی از خدمات دولتی را ازاد کنند و الان از اهداف تعیین شده کدام محقق شده . تنها بخشی که محقق شده افزایش قیمت سوخت و حامل های انرژی و برخی خدمات دولتی بود . قرار بود یارانه بعنوان سهم خانوار از سوخت مساوی تقسیم شود . اینکه فلانی رفته سفر پس احتیاج نداره ناشی بودن تصمیم گیران را می رساند . یارانه من سال 92 بدلیل اینکه همسرم با ارث پدرش یه ماشین خرید قطع شد . دارائی زن من به من چه ربطی داشت . من بازنشسته بودم و درامدم حقوق بازنشستگی . از بستگان دارای مغازه طلافروشی کماکان یارانه میگرفت و من نسبت به طلافروش از نظر حکومت جمهوری اسلامی مرفه تر بودم مشخصا اینگونه نظر سنجی ها زمینه چینی برای اعمال غلط دولت است . ایا افراد مرفه تر جامعه حقی از منابع کشور ندارند ؟ ایا قدرت تشخیص واقعی افراد مرفه تر را دارید .
  • حسین IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    2 0
    نه فقط با قطع یارانه 18 میلیون نفر بلکه با قطع یارانه همه مردم بطور کلی موافقم. چون معیار درستی ندارد. یارانه فقط رانت و فساد و گرانی و تنبلی و تقلب و گدایی ایجاد کرده. کلی آدم هست با ثروت و درآمد زیاد جز دهک های 2 و 3 هستند. اما کارمند یا بازنشسته جز دهک های 9 و 10 هستند.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    1 1
    یا باید به همه ایرانی ها یارانه بدن یا همه قطع بشه
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    0 1
    با حذف کلیه یارانه ها موافقم
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    1 1
    مخالفیم.همه باید از درآمدهای ملی سهم داشته باشند
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    0 0
    يارانه ها كلا قطع شود ولي اين نظام و دولت ... جلوي گراني كالاهاي اساسي مانند خوردني ها ي ملت مانند ميوه و گوست و مرغ و لبنيات و غيره را بگيرد
  • مقییمی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    5 0
    به ما که می‌رسند حسابگر میشن ! برای خودشان دست و دلباز !! برید از مخارج خودتان کم کنید ! ,تیم ملی فوتبال میخواد با تانزانیا بازی کنه کلی نماینده مجلس هم راه افتادند!! دوبرابر کل تیم همراه داره !!
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    3 0
    بنیانگذار یارانه دولت مزخرف احمدی نژاد بود چون با پرداخت چندر غاز یارانه نقدی موج تورم شکل گرفت وهنوز هم پس از گذشت سالیان سال ادامه دارد خدا ....
  • بی نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    4 0
    تابحال کدوم نظر ما براتون مهم بوده که این دومیش باشه
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    1 1
    به نظر من یارانه نقدی همه دهکها حذف بشه همه راحت شویم ببینیم دیگه بهانه ای برای کسری بودجه و مشکلات هست!!!! یارانه نقدی متاسفانه از ریشه ایراد داشت و فقط تبلیغاتی بود
  • یک بدبخت IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    3 0
    یکی درس خونده زحمت کشیده دکتر شده یکی هم خوابیده مواد کشیده کارگر شده. اما هر دوی اینا از حامل های انرژی سهم دارن. مگه پزشکیان موقع رای گیری فقط از دهک های پایین رای خواست.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    3 0
    خیر.... بدلیل اینکه شاخص هزینه درآمد ندارند و فرمول محاسباتی فقط درآمد را رصد میکند خرج و برج در استان های مختلف متفاوت است هزینه ها کاملا در استان ها شناور است ولی فرمول آقایون خطی است .... خلاصه بگم شاخص درآمد-هزینه و شاخص دارایی کاملا مشکل دارد...
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    3 0
    دولت های ایران هر وقت می خواهند جراحی اقتصادی کنند مردم را تکه پاره می کنند. حذف یارانه 18 میلیون نفر هم در همین راستاست.
  • محمدرضامجیدیان IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    1 0
    چیه دولت بازم کم آورده دیگه بلامونده که سراین مردم نجیب اما بدبخت نیاورده باشه مگه یارانه اونایی روکه میخواین قطع کنین ایرانی نیستن مگه ازین آب وخاک سهم ندارن دولت باید دست کسایی روقطع کنه که توجیب مردمه یه نمونه بارزش همه جای دنیا اگه پولت روتون بانک بزاری یه سودی بهش تعلق میگیره ویه مزایایی هم برای صاحب سپرده داره مثل معافیت مالیاتی اما ایران تنهاییه که درجهان که پولت روتوی بانک بزاری ازت سودمیگیرن مگه جديدا میری ازدستگاه خودپرداز پول بگیری بابت هر صدهزار تومن هزارتومن از حسابت کم نمیکنن یعنی هرچی صدهزارتومن سه هزار شما یه حساب سرانگشتی بکنین تا بدونید که درکل ایران چه پول هنگفتی میشه که دولت ازجیب مردم برمی‌داره واقعا جای شرمساری وخجالت داره کشوری که روی دریایی ازنفت وگاز نشسته و بااین همه معدن و خاکی به ارزش طلا بازم دستش توجیب مردمشه
  • ایرانیم IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    1 0
    نطر مردم چه اهمیتی داره دلتون خوشه
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    1 0
    بدترین معیار مجموع در امد خانوار است مثلا دریک خانواده که سه نفرشون شاغل هستن و هرکدام ماهی ۱۵ میلیون می گیرن پسر و دختر خانواده حق دارند کار کنند واسه اینده خودشون هیچوقت درامدشون کفاف هزینه های خودشون رو نمیده چطور و با چه عقل سلیمی فکر می کنید هرکسی در خانواده کار کنه درامدش و به سرپرست خانواده میده ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    1 0
    الان با این شرایط هر کسی در امدی کمتر از ۵۰ میلیون داشته باشه فقیره حتی اگر بچه هاش شاݝل باشن و ماهی ۱۰ یا ۱۵ بگیرن
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    2 0
    مجموع درآمد خانوار معیار درستی نیست هر کسی برای خودش کار می کنه تو این زمانه هیچ بچه ای کار نمی کنه تا پولش و بده به پدر یا مادرش که صرف زندگیش کنه
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    1 0
    تا به ما رسید وارسید.چهار ساله خدا شاهده بیکارم مسکن و خودرو هم چیزی ندارم چرا باید دهک هشت باشم؟ یک ریال سهام عدالت هم نگرفتم این چه مملکتیه آخه.من سرکار برم به این پولا نیاز ندارم الان که لازم دارم باید قطع کنید.یکی کار جور کنه پدر مادرشو دعا میکنم
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    0 0
    معیار مجموع در آمد خانوار ۵۰ میلیون واسه چهار سال پیشه بروز رسانی بشه با اینهمه گرانی

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین