۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵

پلیس دوباره طرح امنیت اجتماعی را شروع کرده است. فرمانده نیروی انتظامی خبر داده که پلیس اکنون با کشف حجاب و حمل حیوانات برابر قانون در طرح امنیت اجتماعی برخورد می کند.

به گزارش خبرآنلاین، از چند روز گذشته، نیروی انتظامی در دفعات مختلف از برخورد با بدحجابی و بدپوششی خبر داده. همچنین جانشین فرمانده نیروی انتظامی مصادیق بدپوششی را هم اعلام کرد. پ

اکنون سردار اسماعیل احمدی مقدم، رئیس پلیس کشور اعلام کرده است خودرو طبق قانون حریم شخصی نیست: با بدحجابی و کشف حجاب در خودرو برابر قانون برخورد می‌شود.

او به مهر گفته: "براساس قانون خودرو حریم شخصی نیست و قانونگذار هیچگاه آن را حریم شخصی افراد معرفی نکرده است لذا پلیس برابر قانون با تخلفات اخلاقی و اجتماعی که درون خودروها رخ می دهد برخورد می‌کند.

به گفته احمدی مقدم، تخلفاتی که در خودروها روی می دهد جرم مشهود است و تا زمانیکه قانونگذار خودرو را حریم شخصی نداند با آن برخورد می شود: برخی مدعیند شیشه های خودرو را دودی می کنیم تا فردی نتواند داخل خودرو را نگاه کند. دودی کردن شیشه به صورتی که دیدن داخل آن برای ماموران امکان پذیر نباشد نیز تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد می شود.

فرمانده ناجا همچنین گفت: پلیس اکنون با کشف حجاب و حمل حیوانات برابر قانون در طرح امنیت اجتماعی برخورد می کند.

دیروز احمدی مقدم در همایش فرهنگ سازان عفاف و حجاب درباره بهبود حجاب در ایران گفت: "اگر بخواهیم واقعیات را در این زمینه ببینیم، باید وضعیت مردم در مکان های عمومی مانند میادین، صف های اتوبوس و مترو را در زمان های مختلف مورد بررسی قرار دهیم و آنگاه درباره روند بهبودی حجاب قضاوت کنیم. بررسی های انجام شده نشان می دهد که روند حجاب رو به بهبود است ولی این روند آرام صورت می گیرد و از طرف دیگر مطالبات اجتماعی رو به افزایش است."

او همچنین گفت: "عفاف و حجاب یک مساله فرهنگی است که به باورهای درونی بازمی گردد ولی برخی نیز اینگونه فکر می کنند از آنجا که حجاب یک مساله فرهنگی است بنابر این ارتباطی با نیروی انتظامی ندارد در حالی که این مساله همانند عبور از چراغ قرمز است که علاوه بر کار فرهنگی، جریمه نیز کارکرد خود را دارد."
47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    خواهشمند است مشكل راريشه اي بررسي كنيد واقدام كوتاه مدت جواب گو نيست.
    • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      این 4 نفری که منفی زدند....واقعا متاسفم
  • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    53 2
    مطابق قانون آئین دادرسی کیفری هر نوع تفتیش و وبازرسی از خودروها یا اماکن نیاز به دستور مقام قضایی دارد .