امیرمسعود عابدین: لندکروزر کلاسیک سری ۶۰ دستخوش تغییراتی مهم شده و یک قلب مدرن به شکل موتور V۶ توئین توربوشارژ که متعلق به پیکاپ تاندرا است، در آن جای داده شده است.
عملکرد مدرن در قالبی کلاسیک

موتور ۳٫۴ لیتری شش سیلندر Turbo Trail Cruiser بدون تغییر نسبت به موتور تاندرا، ۳۸۹ اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این تقریباً دو برابر قدرتی است که موتور شش سیلندر خطی قبلی تولید میکرد. این اعداد باید شاسیبلند را به طور قابل توجهی سریعتر کنند. به گفته تویوتا، تعویض موتور فقط به خاطر سرعت نبوده، بلکه انتشار کمتر آلایندهها و بهبود بهرهوری سوخت را نیز برجسته کرده است.

در حالی که تاندرا از یک جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک استفاده میکند، تویوتا، گیربکس دستی پنج سرعته اصلی لندکروز را حفظ کرده و یک صفحه آداپتور ساختگی برای جفت کردن مجموعه دنده دستی با پیشرانه i-Force طراحی کرده است. تیم این پروژه پایههای موتور جدیدی را ساخته و کارتر روغن را برای جایگیری در شاسی لندکروزر بازسازی کرده است. یک مبدل حرارتی جدید برای هدایت هوای خنک بیشتر به موتور نصب شد و همچنین یک دسته سیمکشی سفارشی و یک سیستم اگزوز منحصر به فرد طراحی برای این خودرو طراحی شده است.
حفظ ظاهر نمادین

با وجود پیوند چشمگیر موتور، تویوتا نمیخواست از سبک نمادین لندکروزر منحرف شود و ظاهر بیرونی را تا حد زیادی بدون تغییر گذاشت. تویوتا موفق شد موتور V۶ را بدون بریدن فایروال یا جابجایی نقاط نصب برای موتور، ادغام و به حفظ شخصیت اصلی کمک کند.
تغییرات دیگر این خودرو شامل ۱٫۵ اینچ ارتفاع بیشتر و لاستیکهای ۳۵ اینچی میشود. این خودرو با بازتولید رنگ اصلی Silver ۱۴۷ تویوتا که به سال ۱۹۸۶ برمیگردد، رنگآمیزی شده است. کابین لندکروزر یک صفحه نمایش لمسی نصب شده بر روی داشبورد و یک سیستم صوتی مدرن JBL دریافت کرده است.

فضای داخلی درست شبیه دهه ۱۹۸۰ به نظر میرسد، با گیجهای آنالوگ، تعداد زیادی کلید فیزیکی و صندلیهای پارچهای با طرح راهراه. اگرچه این مدل یک نمونه تکنسخه باقی خواهد ماند، اما اشتیاق تویوتا به میراث غنی خود را نشان میدهد و شاید بتواند الهامبخش ساختارهای جذابی باشد که پیشرانههای مدرن را با سبک قدیمی ترکیب میکنند.
منبع: caranddriver
۳۲۲





نظر شما