محصول جدید اپل کاربران را شوکه کرد

با معرفی کیف جدیدی آیفون به نام «iPhone Pocket» که حدود ۲۷۵ دلار قیمت دارد، موجی از واکنش‌ها و تمسخرها را در شبکه‌های اجتماعی علیه اپل به راه افتاد.

تینا مزدکی_اپل با معرفی اکسسوری جدیدی برای آیفون، مورد تمسخر کاربران فضای مجازی قرار گرفت. این شرکت آمریکایی روز سه‌شنبه از کیف حمل جدیدی به نام آیفون پاکت (iPhone Pocket) رونمایی کرد که قرار است با قیمت ۲۱۹.۹۵ پوند معادل با حدود ۲۷۵ دلار عرضه شود. بسیاری از کاربران این قیمت را برای چیزی که شبیه به یک جوراب تکه پاره است، بیش از حد گزاف دانسته‌اند.

پس از معرفی این محصول، موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به‌راه افتاد. برخی کاربران در پست‌های خود نوشتند این کیف چیزی جز «۲۳۰ دلار برای یک جوراب بریده» نیست. مارکز براونلی، یوتیوبر معروف حوزه فناوری، نیز آن را «آزمون وفاداری طرفداران اپل» توصیف کرد و گفت: «هرکس این را بخرد یا از آن دفاع کند، به‌معنای واقعی طرفدار دوآتشه اپل است.»

بر اساس بیانیه رسمی اپل، این محصول بخشی از یک مجموعه‌ی محدود است که در همکاری با برند مد ژاپنی ایسی میاکه (Issey Miyake) طراحی شده است. میاکه پیش‌تر با اپل همکاری داشت و همان طراح مشهوری است که یقه‌اسکی‌های مشکی استیو جابز را طراحی کرده بود. اپل اعلام کرده الهام اصلی این کیف از «تکه‌ای پارچه» و ایده‌ «خلق جیبی اضافه» گرفته شده است.

محصول جدید اپل کاربران را شوکه کرد

این کیف با دو نوع بند طراحی شده؛ مدل بند کوتاه آن در هشت رنگ و مدل بند بلند در سه رنگ عرضه می‌شود.

اما با وجود طراحی ساده و قیمت بالا، بسیاری از کاربران این محصول مورد تمسخر قرار داده و آن را نشانه‌ای از این دانسته‌اند که طرفداران اپل حاضرند برای هرچیزی پول بدهند. برخی دیگر هم از نبود زیپ یا ساختار محافظتی در طراحی آن انتقاد کرده‌اند؛ به‌ویژه با توجه به افزایش سرقت گوشی‌های آیفون در سطح شهرها. در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، کاربری نوشته است: «نه زیپ دارد، نه ساختار مشخصی، و با این اوضاع سرقت آیفون‌ها… هیچ امنیتی هم ندارد!»

با این حال، برخی کاربران از محصول جدید دفاع کردند و گفتند همکاری با ایسی میاکه، دلیل اصلی قیمت بالاست و این طراحی درواقع «ادای احترامی به تاریخ اپل» محسوب می‌شود.

مت ناوارا، مشاور و تحلیل‌گر رسانه‌های اجتماعی، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: «برچسب قیمتی این محصول بیش از آنکه درباره‌ی کاربرد باشد، مربوط به ظاهر، برند و حس انحصار است. چنین قیمت‌گذاری‌هایی در دنیای مد لوکس یا همکاری‌های طراحان مشهور چیز تازه‌ای نیست. اما برای اکثر مصرف‌کنندگان، این احساس را ایجاد می‌کند که اپل در حال آزمایش مرزهای وفاداری طرفدارانش است.»

منبع: bbc

۵۸۳۲۳

کد خبر 2142063

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین