روزنامه ایران نوشت:

مدیرعامل سابق صندوق تأمین اجتماعی گفت: عملکرد و کارنامه برخی نمایندگان مجلس هشتم در سال‌های 88 و 89 با صندوق تأمین اجتماعی چندان درخشان و قابل دفاع نیست زیرا در این دوره بیشترین برخوردهای چالشی و بی‌توجهی نسبت به حقوق بیمه‌شدگان و افراد تحت‌پوشش صندوق صورت ‌گرفت.
دکتر علی ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار با تأکید بر عدم موفقیت نمایندگان مجلس هشتم در حمایت از بیمه شدگان تأمین اجتماعی افزود: متأسفانه در مدت یک سال و نیم مدیریت بنده در بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور هرگاه اقدامات و عملکرد مجلس نسبت به تأمین اجتماعی را مرور می‌کنم یک فضای منفی در مقابل 31 میلیون بیمه شده را می‌بینم زیرا برخوردهای منفی و بعضاً سیاسی برخی از نمایندگان مجلس نه تنها فرصت خدمت به کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان را از مسئولان و مدیران تأمین اجتماعی گرفت بلکه در مقابل برنامه‌ها و اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدت دولت خدمتگزار و عدالت محور برای حمایت از این اقشار نیز موانع و دست‌اندازهایی ایجاد شد تا از این طریق جلوی خدمات و موفقیت‌های دولت نسبت به جامعه هدف صندوق تأمین اجتماعی را بگیرند.

وی افزود: این گروه از نمایندگان مجلس هشتم پیش از آن که مدافع حقوق بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان باشند در صندوق بیمه تأمین اجتماعی به دنبال منافع فردی و یا جناحی خود بودند و اگر مدیریت مجموعه تأمین اجتماعی آنها را در اجرای نیات و اهداف‌شان همراهی نمی‌کرد بیشترین هجمه و انتقاد را متوجه او می‌کردند و در بسیاری از موارد با ارسال واسطه‌ها و پیام‌های تهدیدکننده خط و نشان‌هایی را برای مدیریت تأمین اجتماعی می‌کشیدند که نهایت آن جابه‌جایی و عزل بود. ذبیحی اظهارداشت: خوشبختانه از آنجایی که مدیران دولت های نهم و دهم صرفاً به قصد خدمت و تلاش برای کمک به مردم مسئولیت دولتی را پذیرفته‌اند نه تنها در برابر تهدیدات این گروه از نمایندگان زیاده خواه و رانت خوار تسلیم نشدند بلکه با برخورداری از حمایت‌های مقامات ارشد دولت و مردم به ویژه افراد تحت‌پوشش صندوق تأمین اجتماعی بیش از پیش و با همتی مضاعف برنامه‌ها و سیاست‌های دولت خدمتگزار نسبت به بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان را اجرا و محقق کردند. اگرچه در این مسیر با مشکلات و موانعی هم روبه‌رو شدند. اما در مجموع با تدبیر و درایت طوری حرکت کردند تا خلل یا کمبودی در ارائه خدمات به افراد تحت پوشش صندوق تأمین اجتماعی ایجاد نشود.
وی با انتقاد از فرصت سوزی مجلس هشتم در خدمت به مردم بخصوص مخاطبان صندوق تأمین اجتماعی گفت: یکی از اقدامات نمایندگان مجلس هشتم درخصوص صندوق تأمین اجتماعی که با اهداف خاص صورت گرفت تغییر ساختار این صندوق بود زیرا تا قبل از تصویب قانون ساختار نظام جامع رفاه تأمین اجتماعی رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور در رأس شورای عالی تأمین اجتماعی بود و به تبع آن اعضای شورای عالی هیأت مدیره را تعیین می‌کردند و هیأت مدیره هم مدیرعامل تأمین اجتماعی را منصوب می‌کرد. با این وضعیت و حضور رئیس‌جمهور در رأس بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور علاوه بر آن که موجب ارتقای جایگاه تأمین اجتماعی می‌شد این امکان را برای افراد تحت پوشش آن فراهم می‌کرد تا از حمایت‌های دولت برخوردار شود.
اما از آن جایی که حضور دکتر احمدی‌نژاد در رأس ارکان تأمین اجتماعی موجب محبوبیت ایشان در میان 31 میلیون بیمه‌گر می‌شد برخی از نمایندگان مجلس هشتم با نیات سیاسی به هیچ وجه موافق محبوبیت رئیس‌جمهور در میان بیمه‌شدگان نبودند به همین خاطر برای آن که این وضعیت را تغییر دهند قانونی را تصویب کردند که به جای رئیس‌جمهور، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در رأس این نهاد عمومی غیردولتی قرار گیرد.
مدیرعامل سابق تأمین اجتماعی خاطر نشان ساخت: البته آنها با این تغییر اهداف دیگری را هم دنبال می‌کردند. تا از آن طریق در عزل و نصب‌های مدیران، حضور در هیأت مدیره‌های شرکت‌های تابعه صندوق تأمین اجتماعی و مداخله در برخی از امور بیمه‌ای – بویژه برای گروهی از کارفرمایان و کارخانجاتی که بدهکار تأمین اجتماعی بودند – بتوانند راحت‌تر عمل کنند.
ذبیحی در پاسخ به این سؤال که چرا در حال حاضر برخی از نمایندگان مجلس و گروه‌های سیاسی نسبت به مدیریت جدید تأمین اجتماعی برخوردهای چالشی انجام می‌دهند توضیح داد: این رفتارها و برخوردهای چالشی به تفاوت دیدگاه‌های دولت و مجموعه‌ای که در مجلس هشتم حاکم بودند بازمی‌گردد. صندوق تأمین اجتماعی با توجه به اهمیتی که در حوزه‌های مردمی و اقتصادی دارد برخی از نمایندگان مجلس به این موضوع واقفند که اگر رئیس‌جمهور آنجا را ساماندهی کند و حمایت‌های خودش را متوجه صندوق تأمین اجتماعی نماید به طور قطع خدمات قابل توجهی به جامعه هدف بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان ارائه خواهد شد و از سوی دیگر این اتفاق موجب محبوبیت رئیس‌جمهور می‌شود. بنابراین مخالفان رئیس‌جمهور کاری به این ندارند که چه فردی مدیریت این صندوق را بر عهده می‌گیرد بلکه آنها می‌خواهند بدانند این فرد با آنها هماهنگ خواهد بود و قطعاً حضور سعید مرتضوی با توجه به حمایت‌های دولت چندان باب میل آنها نیست.
زیرا ایشان با برنامه‌ها، تصمیمات و سیاست‌‌های دولت هماهنگ‌تر است و آنها نمی‌خواهند که مدیریت سعید مرتضوی در تأمین اجتماعی ثبات پیدا کند. وی اظهار داشت: اساساً ارتباط نزدیک مرتضوی با دولت و رئیس‌جمهور از نگاه منتقدان دولت و برخی از نمایندگان مجلس هشتم یک نقطه منفی است و به همین خاطر است که آنها تلاش دارند از هر ابزاری که منجر به برکناری مرتضوی می‌شود استفاده کنند. البته فراموش نکنیم که این افراد در دوره‌های مختلف و برای برخی از طرح‌ها و برنامه‌های دولت نیز مخالفت‌هایی را از طریق تربیون مجلس انجام داده‌اند.
45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    8 1
    اگر خدمات دولت وتامین اجتماعی آنقدر که شما میگوئی مفید بوده پس چرا کمر بازنشستگان زیر گرانی وحشت ناک وپائین بودن مستمری خرد گردیده خداوند شما وهمه مدیران قبلی و فعلی را هدایت نماید و توفیق خدمت به مردم را عنایت فرماید که این وضعیت داد مراجع تقلید را نیز درآورده .
  • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    6 1
    هرچه بر سر تامین اجتماعی میاد ازاقدامات گهر بار ایشانه و دیگه ول کن هم نیست
  • مهدی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    8 1
    مشکلات تامین اجتماعی رو ایشان ایحاد کرده و حالا هم که رفته چرا دوباره در مورد سازمان اظهار نظر میکنه
  • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    8 1
    .هر چی بدبختیه مال زمان توءه
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    4 1
    در کهریزک با کی هماهنگ بوده!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مصطفی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    5 1
    نمی دونم چرا همه اعضای این دولت دچار توهم توطئه و خود بزرگ بینی هستن و فکر می کنند که فرشته هایی هستن که از آسمان نازل شدن و هیچ ایرادی ندارند و اگر انتقادی میشود حتما توطئه و سو نیت وجود دارد آخه قضیه مرتضوی که دیگه روشن هست که چه اتهاماتی داره و چه فجایعی به بار آورده همه قضایا رو می خواهند سیاسی کنند البته شایدم اعتقاد دارند که گر حکم شود که مست گیرند باید که هر آنچه هست گیرند رو باید اجرا کرد و چون اجرا نمیشه پس مرتضوی هم بیگناه هست!!
  • مراد IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    6 1
    این آقا هیچ خدمتی نکرده
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    4 1
    خیر قربان بخاطر سابقه ایشان مخالفت می کنند
  • کارمندان تامین اجتماعی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    9 1
    جناب آقای ذبیحی لطفا هیچ گونه اظهار نظری چه مثبت و چه منفی در مورد تامین اجتماعی نفرمایید. چون شما تامین اجتماعی را نابود کردید. جمع کثیری از کارکنان تامین اجتماعی
  • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    9 1
    كاش اقاي ذبيحي از مديريت حرف نميزدند !وضعيت اسفناك تامين اجتماعي در دوره ايشون با هيچ دوره اي قابل مقايسه نيست!تامين اجتماعي كه مال دولت نيس كه ايشون ميخان از اين سازمان براي محبوبيت رئيس جمهور استفاده كنن
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    3 1
    این افرادی که در مجلس هستند نماینده افکار عمومی مردم می باشند. مرتضوی متخلف است و در قوه قضاییه پرونده دارد. چطور می توانیم بپذیریم که ایشان رییس پولدارترین صندوق کشور که ارتباط مستقیم با رفاه قشر کارگر دارد باشد؟
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    8 1
    "متأسفانه در مدت یک سال و نیم مدیریت بنده در بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور هرگاه اقدامات و عملکرد مجلس نسبت به تأمین اجتماعی را مرور می‌کنم یک فضای منفی در مقابل 31 میلیون بیمه شده را می‌بینم" این دو خط از خبر را من با حمایت از پرسنل سازمان تامین اجتماعی به این صورت اصلاح می کنم : متأسفانه در مدت یک سال و نیم مدیریت آقای ذبیحی در بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور هرگاه اقدامات و عملکرد وی را نسبت به کارکنان تأمین اجتماعی را مرور می‌کنم یک فضای منفی در مقابل 70 هزار کارمند می‌بینم