۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳

مدتهاست که افزایش مرخصی زایمان زنان از سوی مسئولان شنیده می شود و حتی پیشنهاد 3 سال مرخصی هم داده شد.

امروز این موضوع در مجلس توسط زهره الهیان نماینده تهران مطرح شد.وی افزایش مرخصی مادران شیرده از 6 ماه به یک سال و مرخصی پدران تا 2 هفته پس از زایمان را مطرح کرد که چون غلامعلی حداد عادل اعلام کرد این قانون در شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور کامل در دست بررسی است از ادامه آن انصراف داد.
به گزارش خبرآنلاین،در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی زهره الهیان نماینده تهران، دو فوریت طرح اصلاح ماده 3 قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی و تبصره 3 آن را به هیئت رییسه مجلس تقدیم کرد که به دلیل همپوشانی با طرحی در شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستور خارج شد.
غلامعلی حداد عادل پس از صحبت‌های الهیان و با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این موضوع وارد شده است؛ تصریح کرد: موضوع سیاست‌های جمعیتی در کشور، در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و مطالعات جامعی توسط دبیرخانه و متخصصان دانشگاهی براساس واقعیت‌های آماری صورت پذیرفته است.

 

این طرح با طرح شورای عالی انقلاب همپوشانی دارد
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایشان معتقد هستند زمانی که شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک مسئله ورود پیدا می‌کند، مجلس وارد آن موضوع نشود و برعکس اگر قوه مقننه به بحثی ورود پیدا کرد، شورا وارد آن نشود. با چنین تفاسیری، اولی آن است که مجلس اجازه دهد که مجموعه مورد بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به سرانجام برسد زیرا به نظر، جامع‌تر می‌آید و تعجیلی که در روزهای آخر مصوبات مجلس هشتم حاکم است، در آنجا وجود ندارد.
با توضیحات حدادعادل، زهره الهیان از دو فوریت اصلاح ماده 3 حمایت از مادران شیرده انصراف داد. اما علی مطهری در قالب تذکری خطاب به محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را در نبود علی لاریجانی بر عهده داشت، گفت: اساسا قانونگذاری باید در مجلس انجام شود، در نتیجه دلیل نمی‌شود چون در شورای عالی انقلاب فرهنگی چنین طرحی مطرح است، دو فوریت این اصلاحیه از دستور مجلس خارج شود.
باهنر در پاسخ به تذکر مطهری با بیان اینکه اگر الهیان و نمایندگان اصرار به طرح این اصلاحیه دارند،‌رای گیری صورت خواهد گرفت،‌ادامه داد: تصور بنده این بود که خانم الهیان از طرح دو فوریتی منصرف شدند.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    19 2
    زنان مسخره هستن دیگه هر روز یه خبر درباره مرخصی زایمان داده میشه
  • نهال IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    21 0
    خواهش می کنم این موضوع را به شدت پیگیری کنید چون واقعا با این اوضاع مهدهای کودک بچه های بی نوا داغون می شن و تازه فکر کنید که اینها اینده سازان این مملکت هستن
  • iman IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    7 14
    با توجه به جامعه مرد سالار ایران که خرج زندگی به پای مرد هست، استخدام زنان تا وقتی که مرد بیکار در همون حوزه کاری هست حرام هست، و همینطور استخدام زوجین که هر دو کار می کنند این هم بد است وقتی دخختری یا پسری بیکار هستند و از یک خانواده هم زن هم شوهر کار می کنند ممنون
  • آیلین IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
    19 0
    تو رو خدا این موضوع با جدیت پیگیری بشه. واقعا مهد کودکها شرایط نگهداری از کودکان زیر یکسال را ندارند و کارفرماها هم شرایط مادران را درک نمی کنند. ممنون
  • زهرا IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
    17 0
    خواهشمند است پيگيري فرمايد. كودك حداقل تا يكسال نياز به آغوش و شير مادر دارد