ایسنا نوشت:

تمامي مراكز داده در كشور به پشتيباني در حوزه اطلاعات نياز دارند كه مركز داده ملي با صرف 40 ميليارد تومان هزينه اين رسالت را برعهده خواهد گرفت.

محمود خسروي - مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت با تاكيد بر اين‌كه شبكه ملي اطلاعات مستقل از اينترنت است، اظهار كرد: اين شبكه به هيچ عنوان از اينترنت جدا نخواهد شد و بسته به خواست كاربران مي‌تواند ارتباطي در داخل كشور و يا از طريق اينترنت و درگاه‌هاي بين‌المللي برقرار كند.

وي گفت:‌ اين شبكه سرعت بالاتري را براي دسترسي به منابع ايجاد مي‌كند و خود كاربر مي‌تواند با سرعت بالاي دو مگابيت بر ثانيه به شبكه وصل شود.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت با تاكيد بر ارتقاي بسترهاي امنيتي در اين شبكه اذعان كرد: اطلاعات در داخل خود كشور است و نقل و انتقالات آن در داخل همين مسير صورت مي‌گيرد كه اين مي‌تواند امنيت و سرعت تا ميزان قابل توجهي ارتقاء دهد.

او در راستاي چرخه‌اي كه ايجاد مراكز داده ملي، طرح ISMS، انتقال ميزباني اركان‌ها به داخل كشور و استفاده از دامنه‌هاي ايراني، تحقق امنيت را تا حد مطلوب در آينده‌اي نزديك نويد مي‌دهد، گفت:‌ شبكه ملي اطلاعات يك مفهوم است و تمامي اين موارد از جمله پيش نيازهاي اصلي به شمار مي‌رود كه اركان‌هاي دولتي و خصوصي بايد رعايت كنند تا اين شبكه محقق شود.

خسروي درباره اين‌كه چند درصد اين المان‌ها محقق شده است، اظهار كرد: نمي‌توان گفت تمام اين موارد اتفاق افتاد تا شبكه ملي اطلاعات به وجود آيد بلكه تمامي اين‌ها به موازات هم هستند وهر بخشي رفته رفته تكميل مي‌شود و مدت زماني را هم نمي‌توان براي اتمام نهايي متضرر شد چرا كه مدام در حال تكميل شدن است.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت خاطرنشان كرد: زيرساخت‌هاي اين شبكه، امكانات و برنامه‌ريزي‌هاي آن صورت گرفته است كه به مرور تمامي موارد در آن كامل خواهد شد.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه چند طرح مركز داده در دست وزارت ارتباطات و مجموعه‌هاي زير نظر آن است و بالاخره مركز داده ملي و IDC توسط شركت ارتباطات زيرساخت يا سازمان فن‌آوري اطلاعات راه‌اندازي مي‌شود گفت: ديتاسنتر ملي اصولا براي پشتيباني از اطلاعات مراكز دولتي است و مي‌تواند بك آپي باشد براي تمامي ديتاسنترهاي موجود در كشور چرا كه هر ديتاسنتري نياز دارد كه اطلاعاتش از نظر ايمني جاي ديگري نيز ذخيره شود كه ما درصدد راه‌اندازي اين مركز هستيم.

او با تاكيد بر اينكه در حوزه ديتاسنتر ملي تومان در حال هزينه كردن حدود 40 ميليارد هستيم، درباره وضعيت محتوا براي شبكه ملي اطلاعات نيز گفت: بسترها را فراهم مي‌كنيم و متوليان محتوا مي‌توانند از بخش خصوصي و يا در داخل خود ارگان‌ها باشند اما در حوزه زيرساخت حدود 70 ميليارد تومان را صرفا در بخش IP/MPLS هزينه كرديم و بستري است كه در تمامي بخش‌ها از قبيل شبكه ملي و اينترنت قابليت استفاده دارد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    11 0
    شکی نیست که بیش از اینها هم هزینه می کنیم. نگرانی ها بیشتر مربوط به دست آوردهاست که معمولا قابل بیان اما غیر قابل مشاهده اند و ایضا مشکل هم بتوان نسبت مناسبی با هزینه ها برایشان دست و پا کرد
  • بی نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    7 1
    خداحافظ اینترنت - سلام اینترنت ملی!