به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، واتساپ، اپلیکیشن پیامرسان متعلق به متا که روزانه میلیونها نفر در هند از آن استفاده میکنند، اکنون با چالشی جدی در این کشور روبهرو شده است. دستورالعملهای جدید دولت هند نحوهی عملکرد این پلتفرم را تهدید میکند و احتمالاً تجربهی کاربری را در این کشور بهطور قابلتوجهی تغییر خواهد داد.
دولت هند دستورالعملهای جدیدش را بهمنظور مقابله با افزایش کلاهبرداریهای سایبری در این کشور صادر کرده است. این اقدامات از اپلیکیشنها میخواهند که حسابهای کاربران را بهطور مداوم به یک سیمکارت فعال، متصل نگه دارند و محدودیتهای بیشتری را برای نحوهی عملکرد اپلیکیشنها در دستگاههای مختلف اعمال کنند. به گفتهی وزارت ارتباطات هند، این تغییرات بهمنظور جلوگیری از کلاهبرداریهای سایبری و جعل هویت است.
طبق دستورالعملهای دولت هند، اپلیکیشنهایی مانند واتساپ و تلگرام باید طی ۹۰ روز، حسابهای خود را بهطور دائم به سیمکارتهای فعال متصل کنند. نسخههای وب و دسکتاپ این اپلیکیشنها نیز باید هر ۶ ساعت از سیستم خارج شوند و کاربران باید دوباره ازطریق کد QR دستگاه خود را به حساب متصل کنند.
باتوجه به اینکه واتساپ در هند بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و بهطور گستردهای در ارتباطات شخصی و تجارتهای کوچک استفاده میشود، دستورالعملهای جدید میتواند تأثیرات گستردهای بر کاربران این پلتفرم بگذارد. بسیاری از کسبوکارهای کوچک در هند از اپلیکیشن واتساپ بیزنس برای ارتباط با مشتریان استفاده میکنند و اعمال این تغییرات میتواند روند کاری آنها را مختل کند.
گروههای دفاع از حقوق دیجیتال و کارشناسان صنعت هشدار دادهاند که قوانین جدید هند میتواند به مداخلهی زیاد دولت منجر شود و استفادهی مشروع از پلتفرمهای اجتماعی را مختل کند. بهویژه در کشوری مانند هند که واتساپ به بخش بزرگی از زیرساختهای ارتباطی و تجاری تبدیل شده است.
۲۲۷۲۲۷






نظر شما